Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-21, 20:15
  #1
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Kader Bencheref fick ett utvisningsbeslut men vägrade lämna Sverige om han inte först fick 40 000 kronor. Kriminalvården betalade.

Är Kader mer värdefull än andra personer eller innebär detta att Kriminalvården anser att samtliga människor på jorden har 40 000 av de svenska skattebetalarnas pengar att hämta?

Om nej, vad gör Kader mer värdefull än andra?

En källa på svt: https://www.svt.se/nyheter/gransknin...t-lamna-landet
Citera
2017-04-21, 20:21
  #2
Avstängd
MrMadoffs avatar
Serieöverfallvåldstäktsman, som dessutom älskar att bajsa ner sig i svenska fängsler, kanske det fångvaktarna ville slippa och 40 000:- lät som en billig affär för att slippa stå o vada i bajs på Arlanda.

Om jag varit transportör av denna mycket sofistikerade och underbara medmänniska hade jag tagit med mig honom in på toaletten på Arlanda efter att först försäkrat mig om att den var tom, tagit pistolen riktat in ett lämpligt skott mot hans skalle och sedan övertalat min kollega om att jag blivit överfallen.
__________________
Senast redigerad av MrMadoff 2017-04-21 kl. 20:23.
Citera
2017-04-21, 20:22
  #3
Medlem
Browngreeneyess avatar
Idag finns det något som kallas etableringsbidrag. Det erhåller den asylsökande som avbryter sin söknad och väljer att åka hem. Klart att det redan utnyttjas? Du behöver inte ens lämna landet fysiskt. Skriv in dig med en identitet på ett ställe välja att avbryta söknaden ta pengarna. Åk till ett annat migarationsverk med ny identitet och gör likadant så kan det hålla på i evigheter...
Citera
2017-04-21, 20:24
  #4
Medlem
Golden.Rations avatar
40 000 är småpeng jämfört med vad det egentligen skulle kosta att få honom ur landet.
Svenska statens sysslar inte med välgörenhet på individnivå.
Citera
2017-04-21, 20:27
  #5
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
40 000 är småpeng jämfört med vad det egentligen skulle kosta att få honom ur landet.
Svenska statens sysslar inte med välgörenhet på individnivå.

Det är iofs sant men ska Sverige verkligen belöna brottslingar?

Jag ser hellre att 10 gånger mer pengar läggs på att tvinga iväg honom än att ett enda öre kommer ner i hans ficka som belöning för att han är en brottsling.
Citera
2017-04-21, 20:32
  #6
Medlem
Själv kräver jag att du söker innan du postar.

(FB) 29-årige utvisningsdömde marockanen Kader Bencheref, 28
(FB) Utpressade kriminalvården på 40 000 cash för att utvisas
Citera
2017-04-21, 20:36
  #7
Medlem
Tanuss avatar
Återvändarbidrag må sticka i ögonen på världens mest mjölkade gäng, de svenska skattebetalarna.
Pragmatikern i mig gör ändå att jag tycker att det kan användas. Med en reservation. Det får bara utbetalas till mottagande nation. I form av villkorat bistånd.
Att överföra kontanta medel till oönskade individer är big nono. Det kommer utnyttjas. Fyrtiotusen på fickan och utvisad är bättre än ingenting. Och ingenting är vad fler än fyra miljarder människor på jordklotet har som samlad förmögenhet idag.
Citera
2017-04-21, 20:37
  #8
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Serieöverfallvåldstäktsman, som dessutom älskar att bajsa ner sig i svenska fängsler, kanske det fångvaktarna ville slippa och 40 000:- lät som en billig affär för att slippa stå o vada i bajs på Arlanda.

Om jag varit transportör av denna mycket sofistikerade och underbara medmänniska hade jag tagit med mig honom in på toaletten på Arlanda efter att först försäkrat mig om att den var tom, tagit pistolen riktat in ett lämpligt skott mot hans skalle och sedan övertalat min kollega om att jag blivit överfallen.

Extremt billigt. Förvånande att han begärde minst det 10 dubbla. 40000 är liksom vad han skulle kostat per dag i häkte om han vägrat så rent samhälleligt en bra affär så länge vi har kvar detta absurda system med att det ska finnas en frivillighet med att lämna Sverige. Tills den dagen bättre detta då tills personer som han inte ens kommer in i landet och om de nu gör det så blir de vid minsta lilla dumpande över gränsen och kan bäst de nu kan ta sig hem vart den nu än är.
Citera
2017-04-21, 20:51
  #9
Medlem
Med tanke på Sveriges svängdörrar och icke-kontroller av identitet så lär han ju kunna återvända när han känner för det dessutom.
Citera
2017-04-22, 11:21
  #10
Medlem
Dom pengarna plockade nog den marockanska gränspolisen av honom illa kvickt.
Citera
2017-04-22, 13:52
  #11
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes
Dom pengarna plockade nog den marockanska gränspolisen av honom illa kvickt.

Han lär knappast ha fått dem i kontanter. Förresten blev han utvisad till Algeriet, inte Marocko.

Visst är 40K billigt för att bli av med Bajs- och Våldtäkts-Kader. Samtidigt är det väldigt mycket pengar för en fattigpensionär som lever på svältgränsen, det är viktigt att ha i åtanke. Sensmoralen är att Sverige inte ska släppa in skitgubbar från Algeriet som inte ens visar upp ID-handlingar.
Citera
2017-04-22, 15:24
  #12
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Själv kräver jag att du söker innan du postar.

(FB) 29-årige utvisningsdömde marockanen Kader Bencheref, 28
(FB) Utpressade kriminalvården på 40 000 cash för att utvisas

Nu tycker jag du ber om lite väl mycket, men ok.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback