Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-06-27, 02:03
  #49
Medlem
Spud-boys avatar
Överlag känslan av att; "Nothing is true, everything is permitted"..
Citera
2017-08-14, 22:53
  #50
Medlem
SnobbenLs avatar
Jag har under många år haft en trasig hjärna pga trauma, ångest, ilska osv. Jag har utifrån mitt mående tolkat andra som fientliga och skapat distans och känt mig som om jag är God och andra är onda.

Jag blev uppsugen i ett ufo och aliens lagade min hjärna och sen fick jag se mig själv ocensurerat.

Jag förändrade min attityd mot omvärlden för alla framtid pga den brutala insikten. Jag har varit lika "god" som en rättfärdig profet som bränt häxor på bål.
Citera
2017-08-17, 22:45
  #51
Medlem
PiRATAs avatar
Så många samband har skapats i mitt tänkande, tack vare alla dessa fantastiska verktyg. De har utvecklat ritningen för min kognition, och hjälper mig ständigt att renovera. Det är inget mysterium varför den akademiske superstjärnan Michel Foucault pekade ut en ökentripp på LSD som sitt livs bästa ögonblick.

Som en nyckel till spirituella, metafysiska och esoteriska koncept finns heller ingen bättre läromästare:
  • Jag har fått ta del av den process där själ separeras från kropp.
  • Jag har fått möta det motstånd som bjuds i den vakendröm som utgör korridoren till återfödelse.
  • Jag förstår vikten av träning i meditation, drömyoga och ovillkorlig kärlek för den som önskar bryta sig ur denna cykel (se: Vajrayana, Tibetanska Dödsboken).
  • Jag står i oändlig tacksamhetsskuld till de krafter som begåvat mig med upplevelsen av det Buddha berättar om i Diamantsutran: Jag har sett den andra stranden utan att ha rott över sundet.

Te ya ta gate gate, para gate, parasam gate Bodhi swaha!
__________________
Senast redigerad av PiRATA 2017-08-17 kl. 22:48.
Citera
2017-08-26, 00:07
  #52
Medlem
SnobbenLs avatar
Har en growbox hemma som är redo inom ett par dagar, sen blir det 60 gram färsk golden teacher. Jag har mycket att bearbeta och har kommit ifrån andligheten, så det är dags igen. Jag hoppas att svampen visar mig det jag behöver se men också är skonsam.

Återkommer inom kort om hur det gick
Citera
2017-08-27, 22:59
  #53
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Har en growbox hemma som är redo inom ett par dagar, sen blir det 60 gram färsk golden teacher. Jag har mycket att bearbeta och har kommit ifrån andligheten, så det är dags igen. Jag hoppas att svampen visar mig det jag behöver se men också är skonsam.

Återkommer inom kort om hur det gick

62 gram cubensis. Träffat flera mystiska varelser bland annat en liten tomte-liknande figur som jag kallar guld buddah och blivit obdukted av aliens. Hamnade i 2d och såg maskineriet som får universum att snurra och bröts ner till molekyler och trodde att jag var död. Där träffade jag gud och fick se honom i en mikrosekund och jag frågade varför jag blivit skonad att dö. Varför förtjänar just jag att leva? Jag fick även se dom jag älskar förvandlas till gråa ruttna klumpar vilket sårade mig djupt.

Det kommer dröja minst ett år men förmodligen många år innan jag gör detta igen.
Allt jag vill är att ta tillvara på mitt liv och sprida så mycket kärlek som det går. Jag ser allt med nya ögon. Vill dock inte påstå att jag är mer utvecklad än någon annan ej heller rekommenderar jag nödvändigtvis någon att göra såhär. Jag dog idag och är fortfarande chockad att jag är tillbaks.
Citera
2017-08-28, 06:34
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Överlag känslan av att; "Nothing is true, everything is permitted"..

Dis överlag, och i brist på bättre ord att få det framstå som mer profound men jag får alltid en överhängande känsla av att man bör "jobba tillsammans" hehe, är ju så svårt o förklara "insikter" man införskaffat under psykedeliska rus imo efter som det dels är så diffust i stunden + att det leder en alltid direkt in på en ny "insikt" Om A är A, (Glödlampa)... då måste ju A alltid leda till B och det innebär ju att allting är ingenting och ingenting är ingenting, FANTASTISKT jag har klurat ut hela kosmos! För att sedan insta kastas om till ett tillstånd av total fucking ideell tomhet, inte att missta för ego död, det är ett kapitel i sig. Någonting som också händer mig frekvent av förhållandevis långa påtagliga stunder av fullständig dissociation från allt, blir även då handlingsförlamad och kan inte konversera eller flytta mig alls, bara ett distant brus i hjärnan/öronen och annars helt tyst, helt magiskt är det med, att jämföra med heroin kick fast du är är fullständigt närvarande i vad som händer trots din oförmåga att kommunicera. Psykadelliska droger är någonting bortom denna synliga värld för mig, har såklart haft mängder med horribla erfarenheter, många rent makabra. Men ångrar ingenting ! =)
Citera
2017-09-09, 22:31
  #55
Medlem
Tropexs avatar
På nåt sätt känner jag att jag förstår hur dimensioner fungerar, samt att allt är en eller flera fraktaler.... kopplat till detta att vi är flera olika våglängder, baserat på de mest passande (en människokroppar uppbyggnad). Undrar om nån fattar
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback