Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 20:02
  #1
Medlem
Faiiiths avatar
Jag äger en yamaha dt50r årsmodell 04 eller 05. Jag tycker lyktan fram är jätte ful och skulle gärna vilja byta ut den, men vilken lykta är snyggast och bäst? Jag har kikat på en ktm lykta men passar den eller måste man fixa lite fästen själv? Och hur gör man det isf?
Citera
2017-04-21, 20:09
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faiiith
Jag äger en yamaha dt50r årsmodell 04 eller 05. Jag tycker lyktan fram är jätte ful och skulle gärna vilja byta ut den, men vilken lykta är snyggast och bäst? Jag har kikat på en ktm lykta men passar den eller måste man fixa lite fästen själv? Och hur gör man det isf?

Se till att lyktan/strålkastaren är E-godkänd, då är den okej enligt myndigheterna.
Håller med om att "fyrkantig" strålkastare är jättefult, men ska du skruva in en rund strålkastare (effektivare och snyggare), måste du givetvis montera bort plastkåpan som har "fyrkantigt hål för fyrkantiga strålkastare". Hondas runda strålkastare borde (med lite meck) kunna installeras relativt enkelt på en Yamaha.
Citera
2017-04-21, 20:14
  #3
Medlem
JagHarDigRedans avatar
Tänker du på bara lyktan/strålkastaren eller eller hela framkåpan? Är det lyktan du tänker på får du nog göra om lite fästen och så får du ju se till att det är rätt volt och sånt på lampan och sladdarna men det är inte så jobbigt för den händige

Oroar du dig över hela framkåpan så kan du köpa en på twostroke eller något, dom har KTM kåpor. Plus att framkåpan sitter fast med 4 gummiband på framgafflarna på dom flesta nyare mopederna så det blir inga som helst problem att byta den
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback