Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-21, 19:52
  #1
Avstängd
Vill röka cannabis före en biofilm men vet inte om det är väldigt nice, eller helt åt helvete?

Har bara indika, och den slår rätt hårt. Är det enbart sativa man ska ha om man ska göra riktiga aktiviteter?

Hemma har jag inga problem att se film, men det är oftast ca 40 minuter. Denna film är över 2h.

Vad rekommenderar ni? Kan röka obegränsad mängd. Lite eller mycket. Bara indika dock. Mvh
Citera
2017-04-21, 20:02
  #2
Moderator
kvm3s avatar
Jag tycker att det är mysigt. Om du vet med dig att du brukar bli nojig eller sömnig så kanske du bör låta bli, men annars är det inga konstigheter. Glöm bara inte att köpa dricka och popcorn
Citera
2017-04-21, 20:05
  #3
Medlem
beardbraids avatar
Jag personligen tycker film är bäst nykter då man kommer ihåg dem. Jag har sett så många filmer stekt utan komma ihåg mer än att jag sett dem. Gå på bio är inte en aktivitet, så det går bra på indica.
Citera
2017-04-21, 20:06
  #4
Medlem
Brottinators avatar
Klart du ska röka! Ordentligt också!

Vad är det för 40-minutersfilmer du kollar på? :P
Citera
2017-04-21, 20:09
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag tycker att det är mysigt. Om du vet med dig att du brukar bli nojig eller sömnig så kanske du bör låta bli, men annars är det inga konstigheter. Glöm bara inte att köpa dricka och popcorn
Tack! Dricka och popcorn är redan planerat . Du får gärna flytta tråden till nybörjarfrågor om den passar bättre där, jag kände bara att jag vill ha svar snabbt så jag körde en fuling

Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Jag personligen tycker film är bäst nykter då man kommer ihåg dem. Jag har sett så många filmer stekt utan komma ihåg mer än att jag sett dem. Gå på bio är inte en aktivitet, så det går bra på indica.
Bra tips! Jag har dock rökt så pass länge att jag känner... Att jag kan komma ihåg saker ändå? Hemma brukar flickvännen se på TV medan jag slösurfar på telefonen. Hon ser på Pretty Little Liars, och även fast jag är stenad och halvkikar så kan jag ju ändå följa storyn faktiskt och uppskatta PLL som jag knappt är intresserad av.

Om vi ändrar frågeställningen lite: Är det helt orimligt och otroligt att personal kan tillkalla polis eller porta mig om man ser att jag är stenad? Symtomen är de vanliga: Jag kommer vara glad och ha röda ögon. Samtidigt är det ju mörk miljö och mycket folk så jag passerar nog obemärkt förbi.

Blir förresten inte nojjig på denna strain, men har aldrig rökt på offentlig plats tidigare!
Citera
2017-04-21, 20:10
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Klart du ska röka! Ordentligt också!

Vad är det för 40-minutersfilmer du kollar på? :P
Förlåt, inte film! Men youtube-klipp eller serier som Breaking Bad & South Park!!
Citera
2017-04-21, 20:13
  #7
Avstängd
Överge tråden!!!

Flickvännen sa nej!
Citera
2017-04-21, 20:15
  #8
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triq
Tack! Dricka och popcorn är redan planerat . Du får gärna flytta tråden till nybörjarfrågor om den passar bättre där, jag kände bara att jag vill ha svar snabbt så jag körde en fuling


Bra tips! Jag har dock rökt så pass länge att jag känner... Att jag kan komma ihåg saker ändå? Hemma brukar flickvännen se på TV medan jag slösurfar på telefonen. Hon ser på Pretty Little Liars, och även fast jag är stenad och halvkikar så kan jag ju ändå följa storyn faktiskt och uppskatta PLL som jag knappt är intresserad av.

Om vi ändrar frågeställningen lite: Är det helt orimligt och otroligt att personal kan tillkalla polis eller porta mig om man ser att jag är stenad? Symtomen är de vanliga: Jag kommer vara glad och ha röda ögon. Samtidigt är det ju mörk miljö och mycket folk så jag passerar nog obemärkt förbi.

Blir förresten inte nojjig på denna strain, men har aldrig rökt på offentlig plats tidigare!

Ingen bryr sig om du ser knarkpåverkad ut, om du inte missat en ven i biomörkret och stänkt blod på alla omkring dig. Visst kommer du kunna återberätta filmen en timme senare, men pröva igen om ett halvår om filmen bara var halvbra...Kör på! Bra övning att vara stenad offentligt om du skall klara av arbetsintervjuer och förhör och annat liknande stenad i framtiden.
Citera
2017-04-21, 20:25
  #9
Medlem
-spitzlix-s avatar
Ah twista en fet innan bion är alltid nice! Speciellt 3D sen ljudsystemet, wosh!
Nackdelen är väl att munchen på bion är svindyr, så ladda upp innan, köp på Ica eller nå så slipper du punga ut överdrivet mycket för Bions munch

Rök en stadig jävel innan och sjunk ner i sitsen.
Citera
2017-04-21, 21:13
  #10
Medlem
Koyaks avatar
Rök på för fan. Är det en komedi så blir det ännu bättre.
Citera
2017-04-21, 22:16
  #11
Medlem
BaconMedBacons avatar
Louis CK gör det och har lite tips på hur du ska göra

https://www.youtube.com/watch?v=bjxK...l=NewsHunter29
Citera
2017-04-21, 22:57
  #12
Medlem
francesthemutes avatar
Av någon anledning kan jag inte fokusera blicken när jag sett bio i 3D när man är nystekt. Därför ser jag aldrig 3D längre, hellre stekt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback