Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 19:01
  #1
Medlem
Jag är intresserad av att köpa lite olika coins.

De jag främst är intresserad av att köpa nu är:

Dash
Monero
Litecoin
Ripple

Jag har sökt runt lite för att hitta bra sidor att köpa, men alla som jag hittat handlar nästan bara i Bitcoins. Finns det någon bra sida som har även dessa coins och andra? Jag hittade en (Poloniex) men den verkade bara vara för växling mellan olika coins, jag vill köpa coins med antingen kort eller paypal.

Jag har ett konto på Cex.io, kanske jag kan köpa bitcoins där med kort och sen flytta över de till Poleniex och växla till de andra coinsen jag vill ha? (Var så länge sedan jag höll på med coins så jag har glömt allt hur det går till) Men det bör funka?

Jag gissar att det inte finns några svenska alternativ på sidor?

Någon som har någon rekommendation?
__________________
Senast redigerad av elokat 2017-04-21 kl. 19:11.
Citera
2017-04-22, 23:17
  #2
Medlem
Oftast är det Bitcoin som du kan köpa om du vill köpa med kort (fiat/cash). Vet att du kan köpa ETH utöver BTC med kort på coinbase. Vanligtvis får man först köpa BTC för att sedan växla till den altcoin man vill ha på någon exchange, så som Poleniex eller bittrex etc.

Vet inte hur långt Waves DEX kommit, men Waves hade en ICO för ett tag sen där de ville utveckla en decetraliserad växlingsplatform där man skulle kunna köpa alla coins med kort, samt kunna växla vilket par man ville (inte bara BTC till Monero, Ripple, etc utan även Monero till Ripple) men väldigt låga kostnader. Kanske något att kolla upp.

Annars ser min process ut såhär när jag vill köpa en altcoin.
1. Köpa BTC från coinbase eller blockchain.info med VISA kort (I Sverige går det inte utan Kort, alltså banköverföring går ej, jag har testat Nordea och Swedbank).
2. Skicka över BTC till en växlingsplattform, typ Bittrex.
3. Växla från BTC till den Altcoin jag vill köpa
4. Skicka över den altcoinen till den altcoinens wallet för sparande. Jag är ingen daytrader utan har bara som syfte att spara dem ett par år för att se hur mycket dem kan gå upp. Börjar dock bli frestad att ta ut mina ETH nu, så sjukt va det gått upp.

Alla dessa steg kostar typ en liten summa att utföra (fees). Ingen av mina banker tillåter heller köp av bitcoins, så man kan inte aktivera utlandsbetalningar, vilket gör att man/jag MÅSTE använda visa kort vilket medför extra kostnader.
Ska själv kolla in Waves dex snart för att se om man kan göra denna process utan alla dessa mellan kostnader man måste betala för att köpa en altcoin. Men tror inte de kommer bli klara och få tillräckligt med volym förrens om något år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback