Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-13, 12:24
  #169
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Är du kristen? Eller ateist ? Nånting mittemellan som de flesta här? (firar kristna högtider och är ev döpt men ej troende och går ej i kyrkan annat än vid särskilda tillfällen)

Vad är "seden" när det gäller religion här i Sverige ? Är det att vara mittemellan kristen eller va?

Själv tycker jag att seden i Sverige är religionsfrihet. Det är fel att tvinga på någon en religion men också fel att förbjuda/tvinga av någon en religion.

Det är min åsikt, men vi delar uppenbarligen inte åsikter. Å så får det vara.
Du missförstår mig uppenbarligen. Jag säger inte att muslimer inte får tro på gud. Jag skiter faktiskt i deras åsikter så länge de håller sin religion i hemmet.
Citera
2017-05-16, 16:10
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Varför skulle vi inte kunna klädregler. Ska andra länder ha klädregler men inte vi? Det här med multikultur är så jävla fånigt. Hur har de tänkt sig att det skall fungera? Olika kulturer, olika värderingar, olika religioner, olika levnadssätt, olika lagar och moral, olika ideal, och de tror att alla bara ska samsas? Vilka jävla idioter.

Vi har ju klädregler, vi får ju inte gå nakna. Nakenhet är egentligen det naturliga. Om alla kunde gå nakna utan att någon blev irriterad, upprörd eller våldtagen skulle vi vara fria.

Klädregler hör till underutvecklade i regel religiösa länder. Vill du ta oss i den riktningen får det såklart stå för dig..

Well, jag samsas med oliktänkande människor hela tiden, som jag ser det är det snarare underutvecklade människor på alla sidor som är problemet, de som inte evolverats bortom nationalism så att säga. DVS de som inte klarar att samsas med personer som inte tänker som dem. Själv har jag rätt unika åsiter som delas av få, ingen av mina vänner delar många av mina åsikter, men det funkar bra ändå..

Jag är ju emot regeln att vi inte får gå nakna personligen. Dock har du delvis rätt. Men det är en skillnad på att säga att du inte får väcka anstöt genom att vara naken och att säga hur en person ska klä sig.
Citera
2017-05-16, 16:34
  #171
Avstängd
Konstig grej.
Om tjejer vill ha burkini ska dom få ha det, blir jättefascistisk stämning annars.
Så länge dom håller det för sig och inte dömer andra tjejer ska det vara tillåtet.
Vill dock understryka det där med att inte döma, det kan bli väldigt destruktivt för andra tjejer om burkini tjejerna dömer dom som inte har.
Tror och hoppas dock att detta är ett ickeproblem då det finns 100 gånger fler bikinibrudar än burkinibrudar i Sverige.
Citera
2017-08-26, 08:11
  #172
Medlem
Kommuner som köper in burkiniks till småflickorna på badhuset erkänner ju att muslimer är pedofiler.
Citera
2017-08-26, 08:15
  #173
Avstängd
53280s avatar
Skall man vräka skattepengar på att köpa Burkini, fy fan vad vidrig. Det märks att Vänsterparitet har sysslat med folkmord. ( R.I.P Kiruna Svenskarna )

Det är inte samhälles sak att köpa in baddräkter för religiösa knäppskallar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback