Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-21, 22:27
  #13
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är seriöst faktiskt. Personen var kompetent och därefter tänker jag på protein måste ingå i frukosten genom exempelvis två ägg eller proteinpulver i värsta fall.

Går vi upp vid 07:30 och äter den frukosten förhindrar vi det som sker senare framåt tiden före lunch att vi bli orkeslösa. Det handlar om balans i kroppens energinivåer. På mig funkar det iaf. Protein är kung att äta på förmiddagen enligt mig.

I jämförelse med en slarvig frukost, typ gröt en macka och ett äpple. Det måste till proteinrik förda också som exempelvis två ägg...

Sen kan jag inte uttala mig om föreläsarens kompetens men han var professionell och höll på med idrott etc etc. Och jag missförstår såklart aldrig något....

Ja, enligt dig ja. Men att protein skulle vara ett "måste" i frukosten för att motverka trötthet senare under dagen stämmer inte, oavsett vilken bakgrund föreläsaren har. Det går även utmärkt att äta en måltid helt utan protein, om man nu vill det.
Citera
2017-04-21, 22:37
  #14
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ja, enligt dig ja. Men att protein skulle vara ett "måste" i frukosten för att motverka trötthet senare under dagen stämmer inte

Okej men jag gör som jag säger, för "själv är bästa dräng" som det heter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback