Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 14:40
  #1
Medlem
Hej! Inte hittat någon tråd om tvprogrammet Räddad av änglar, så om det finns, länka gärna!

Jag såg precis programmet, vet inte vad jag ska tänka. De säger ju i början att Birka inte får veta något som helst mer än personernas förnamn. Men vad tror ni om detta? Kan han "connecta" med änglar och se genom deras ögon.
Citera
2017-04-21, 15:02
  #2
Medlem
Mycket blir väl lite allmänt i denna programserie men visst kan det vara intressant att följa vanliga människor och deras olyckshändelser där änglar och andra tycks ha ingripit och hjälpt till.
Citera
2017-04-21, 15:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Mycket blir väl lite allmänt i denna programserie men visst kan det vara intressant att följa vanliga människor och deras olyckshändelser där änglar och andra tycks ha ingripit och hjälpt till.

Lite så försöker jag se på programmet också. Precis som du skrev!
Citera
2017-04-22, 14:35
  #4
Medlem
thegodalmightys avatar
Klart fake, att någon tror på dyligt
Citera
2017-05-02, 15:20
  #5
Medlem
Det är naturligtvis fake. Tror man något annat är man inte riktigt klok.Det finns en logisk förklaring till allt som händer och mycket av det som sker är en ren slump.
Men det är säkert så att man gärna vill tro på sådant dravel när man varit nära döden,men då kan man ju tänka på alla som inte klarat sig och dött i olyckor, sjukdomar mm. Varför dog dessa människor om det finns änglar? Att tro att man är speciell är narccissistiskt.

Fattar inte hur TV4 kan stå för ett sådant program som "Räddad av änglar", men kul för Birkan Tore som blivit rik genom att lura dumma och korkade människor.
Citera
2017-05-03, 11:21
  #6
Moderator
NewDeers avatar
Intressant att han säger att alla människor har en eller flera skyddsänglar. Är de bara lata då när folk faktiskt dör?
Citera
2017-05-03, 11:41
  #7
Medlem
Klart det är fake. Dock har jag själv varit ytterst nära potentiella dödsolyckor minst två gånger. En gång vek sig domkraften 2 sekunder efter att jag legat med huvudet mitt under bilen och ryckt i avgassystemet. Det var utomhus på en parkering vintertid och underlaget var isigt. Darwin på den. En annan gång fällde jag en ca 20 cm tjock björk som föll över en närliggande hög sten varvid rotändan flög rakt upp i luften ca 3 m med stor kraft ca 20 cm framför min haka.
__________________
Senast redigerad av fantomsmurfen 2017-05-03 kl. 11:47.
Citera
2017-05-07, 21:13
  #8
Medlem
enfindams avatar
Mycket intressant avsnitt ikväll som bl.a handlade om Gottröra olyckan. Birkan Tore är mycket intuitiv och ser händelseförloppet.
Citera
2017-11-28, 21:03
  #9
Medlem
procentarns avatar
Programmet är fascinerande. Att människor som är i fara kan bli räddade av änglar. Det är vackert.
Citera
2018-05-20, 15:13
  #10
Medlem
Den där fjädern de hittar är ju intressant om den är från en ängel så kan den ju inte vara från någon känd fågel på jorden, så är det någon som kan se vad det är för fjäder?

Om tv4 vill så kunde de ju prata med en fågelexpert eller labbtesta fjädern men det skulle nog avslöja att programmet vore fake.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback