Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-21, 13:39
  #1
Medlem
Ju mer jag tänker på det, ju vanligare känns det som det är. Om jag bara tar mig själv som exempel - jag lovar att ingen på mitt gym tror att jag kurar. Med andra ord, hur många andra precis som mig själv finns det? Rent spontant tycker jag vanliga "triggers" är såklart den första och mest uppenbara - du är jävligt stor. Eller att du ökat jävligt snabbt i förhållande till andra.

Andra saker tycker jag t.ex. tatueringar tyder på större chans för kurande, pga "risktagande"-faktorn, eller allmänt Zyzz-wannabe faktorn Sen även saker som acne osv som också kan spela in om man ser andra misstänksamma signs.

Vad tror ni? Jag gymmar ändå på ett förhållandevis "svagt" gym på universitetet. Har gymmat på ett mer "källargym" tidigare och där var det helt andra förutsättningar. Där låg man i nedre delen av styrkan medan jag på mitt nuvarande är åt andra hållet och tror även %-en kurande var relativ till den andelen.

Såklart en fråga mellan tummen o pekfingret, men med tanke på hur stor fitnessindustrin är idag och hur vanligt det är med att folk tränar, att vi vill se ut som "dom". Vi lever i en värld präglad av förebilder som 99% av (manliga dvs) tar steroider och för att se ut som dom, ja då måste vi ju leva som dom, iaf om man vill feeda egot och narcissisten i en.

Vad tror ni? På 100 män, 20-25+, hur många kurar? Så jävla svårt o veta, speciellt om det gäller sin första nybörjarkur som för mig själv... Tror fan ändå det är 5/100, men beror ju på hur man räknar, syftar mer till de som tränar 5+ggr i veckan och inte de som är där en gång då o då..
Citera
2017-04-21, 14:25
  #2
Medlem
Roidberts avatar
Jag tror inte att det är särskilt vanligt att "vanliga" svenskar kurar, d.v.s. svenskar som inte är kroppsbyggare, atleter eller kriminella. Däremot har jag fått intrycket att det är betydligt vanligare bland invandrare. Visst är de överrepresenterade inom kriminalitet, men de kommer ofta från samhällen där användning av AAS inte är stigmatiserat.
Citera
2017-04-21, 14:31
  #3
Medlem
DoctorWos avatar
Nej det är inte alls vanligt. Allting handlar om vilka kretsar man umgås i. Den typiske svensken som styrketränar då och då kurar inte.
Citera
2017-04-21, 15:02
  #4
Medlem
ftwGBGftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag tror inte att det är särskilt vanligt att "vanliga" svenskar kurar, d.v.s. svenskar som inte är kroppsbyggare, atleter eller kriminella. Däremot har jag fått intrycket att det är betydligt vanligare bland invandrare. Visst är de överrepresenterade inom kriminalitet, men de kommer ofta från samhällen där användning av AAS inte är stigmatiserat.
Menar du att AAS= kriminalitet?
Citera
2017-04-21, 15:20
  #5
Medlem
yuptagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftwGBGftw
Menar du att AAS= kriminalitet?
Det är ju inte direkt så att folk som preppar är kriminella i övrigt.
Men för folk som redan är kriminella så är det nog inte ett storsteg att slänga inte lite tabletter och lite testo här och där, men dem brukar ha väldigt dålig koll och varierar doserna från vecka till vecka.
Tar helt enkelt det dem får tag på utan några direkta framtidsplaner i sitt kurande
Citera
2017-04-21, 15:25
  #6
Medlem
Det är väl bara att gå in på valfritt gym och se hur många stora killar och ev tjejer de finns. Vissa gym har ju fler än andra. Samtliga som är väldigt stora och/eller extremt hårda/väldefinerade preppar till 99%. Vissa gym har säkert över 50% som preppar, vissa 1%.
Citera
2017-04-21, 15:25
  #7
Medlem
HeadOfBoos avatar
Ett par hundra tusen var beräkningen sist jag såg det i tidningen.
Citera
2017-04-21, 16:01
  #8
Medlem
Kennethkvartings avatar
I den lilla byn där jag bor finns det bara ett gym där så gott som alla tränar.

En lustig sak med gymbesök är att man tenderar att ha samma dagsschema som vissa personer, så man träffar samma folk alltid, medan vissa som tränar mycket träffar man aldrig.

Med det sagt har jag kanske inte träffat alla som lyfter i byn, så jag kan ju ha missat någon, men jag har bara sett en som garanterat kurar och han har flyttat härifrån. Sen har jag mina aningar om en annan som hade hudbristningar på överarmarna ett tag.

I stan där jag bodde förut såg man flera stycken bara man gick på stan en lördag, så det verkar skilja mycket från ort till ort.
Citera
2017-04-21, 16:11
  #9
Medlem
De man ser ofta på gymmet som verkligen går in för träningen och är betydligt större än medel kan man ju kanske räkna ut själv att det troligtvis preppats en del.

Dock tror jag att många småfolk också preppar eller iaf har provat utan att det direkt syns.

Kollar man runt lite så förstår man hur mkt okunskap det finns kring aas och framförallt kost så förvånar mig inte om Kalle 17år, 180cm o 65kg på mitt gym kurar.
Citera
2017-04-21, 16:18
  #10
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftwGBGftw
Menar du att AAS= kriminalitet?

Jag menar precis vad jag säger, d.v.s. att bruk av AAS är överrepresenterat bland kriminella. Tekniskt sett är man dock kriminell om man dopar sig i Sverige.
Citera
2017-04-21, 18:28
  #11
Medlem
nirrts avatar
Mycket vanligare än folk tror skulle jag säga. Dom som tar det som en enkel "fix" finns på varenda gym.
Citera
2017-04-21, 18:40
  #12
Medlem
starkefars avatar
Är nog inte så jäkla många rena svensson som kurar egentligen. De kör nog mer på hela gymgrossistens produktutbud. Givetvis lär det väl finnas undantag. Många testar säkert någon kur med d-bollar eller nåt och sen blir det inget mer.

Tror det finns två stora grupper och det är tävlande(superseriösa) och den kriminella gruppen och de som finns runtom(vilket blir rätt många då alla känner någon lite löst som är lite busig). Det öppnar ju upp för kompisars kompisar etc så att rätt många får tillgång.

Men tror ändå det krävs ett visst intresse för att antingen leta upp någon som säljer eller som idag sätta sej in i nätshopping.

Dock har ju intresset för gym ökat och fler eftersträvar volym i kroppen så känns rimligt att det ökar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback