Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-21, 18:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
Fast nu är det du (o tyvärr många med dig)som inte har förstått vad en pedofil är.
En pedofil skulle alldrig vara intresserad av en 14-15 årig tjej, då en pedofil "går igång på" barn som INTE är könsmogna !

Det är tyvärr vanligt att folk blandar ihop pedofil med vara "byxmyndig" eller laglig ålder för sex med någon.

LMFAO, vadå vad vill den 50-60 åriga mannen göra då? Det är fortfarande pedofili om en 50-60 årig har knull med en 14 årig.
Citera
2017-04-21, 18:22
  #14
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikensweg
LMFAO, vadå vad vill den 50-60 åriga mannen göra då? Det är fortfarande pedofili om en 50-60 årig har knull med en 14 årig.

NEJ och åter NEJ, pedofili har inget med ålder diffen att göra på det vis du hänvisar till.
Utan pedofili är lust till BARN som INTE är könsmogna !
Googla det om du inte tror mig.

Att sen ålder diff kan vara osmakligt, ja det är ju en annan diskussion än kalla det för nått den inte är.


Pedofili är en dragning till prepubertala människor
Hebefili är en dragning till pubertala människor
Efebofili är en dragning till postpubertala unga människor
__________________
Senast redigerad av Baltarzar 2017-04-21 kl. 18:31.
Citera
2017-04-21, 18:37
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
NEJ och åter NEJ, pedofili har inget med ålder diffen att göra på det vis du hänvisar till.
Utan pedofili är lust till BARN som INTE är könsmogna !
Googla det om du inte tror mig.

Att sen ålder diff kan vara osmakligt, ja det är ju en annan diskussion än kalla det för nått den inte är.


Pedofili är en dragning till prepubertala människor
Hebefili är en dragning till pubertala människor
Efebofili är en dragning till postpubertala unga människor

Kan vara osmakligt? Det är jävligt osmakligt och om du ens hade en dotter så skulle du slå ner den 60 åriga gubbjäveln som skulle knullat din dotter.
Citera
2017-04-21, 18:51
  #16
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikensweg
Kan vara osmakligt? Det är jävligt osmakligt och om du ens hade en dotter så skulle du slå ner den 60 åriga gubbjäveln som skulle knullat din dotter.

Som jag sa: "ja det är ju en annan diskussion"

Att jag skrev : KAN var för det finns filmstjärnor som haft typ den ålder diffen som du nämner(visserligen vuxna) men det verkar ju många vara okej med, sen är Sverige nog det mest ålders rasistiska land jag träffat på, Så KAN dök upp även där i mina tankar.

Men att diffen 60 konta 14 är opassande håller jag med om ! Och jag skulle ifrågasätta det stark om det var min dotter, men inte lika mycket om hon var 18-20 år o han var typ 40-45.


Tycker dock du ska ändra din rubrik till: Hebefili istället för pedofil för då blir det mer "rätt"
__________________
Senast redigerad av Baltarzar 2017-04-21 kl. 18:54.
Citera
2017-04-21, 19:23
  #17
Medlem
KiaWs avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2017-04-21, 19:45
  #18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikensweg
LMFAO, vadå vad vill den 50-60 åriga mannen göra då? Det är fortfarande pedofili om en 50-60 årig har knull med en 14 årig.

Det är våldtäkt mot barn om 14-åringen är en dag från sin 15-årsdag. Helt ok dagen efter när barnet är 15 år och då frivilligt säjer ja till sex med 60-åringen. Lite absurda lagar kring detta kan man tycka. Sedan detta med pedofili så en 14-åring en dag före sin 15-årsdag som en dag efter ser väl ungefär lika ut avseende att vara ung. Så definitionen blir lite oklar. En pedofil en dag dagen efter inte. Så man får väl där då säga att mer den definitionen bör röra sig om nu riktiga barn dvs långt från 15 år fyllda.
Citera
2017-04-21, 20:07
  #19
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikensweg
Hejsan! Min lillebror hade ett tjejnamn på Skype för att lura sina kompisar men det gick lite överstyr. Jag övervakade hans dator inatt och såg att någon frågade om han kunde suga av honom och allt de där konstiga, sedan skrev han att han inte var en tjej.

Vi kallar pedofilen för X. X frågade min lillebror sedan om han visste någon på Skype som är en tjej för att han är kåt. Jag gjorde en undersökning och hittade hans Facebook och allt det där... Han är minst 50-60+ år gammal, vad ska jag göra? Jag tänkte lägga till honom och låtsas vara en tjej som är minderårig.

Ska jag gå ner till polisen i stan redan nu eller måste jag ha mer bevis?

TIPSA!

Har du lust att fota loggen och lägga upp här? Så man kan läsa exakt vad som skrivits.
Citera
2017-04-21, 20:48
  #20
Medlem
Har personen uppgett sig för att vara annat än runt 60 då? Du verkar ju hittat personen lätt. Det är inte så att det är förbjudet för sextioåringar att ragga på en femtonåring, osmakligt ja, men inte olagligt.

Det du drabbats av känns som moralpanik mer än pedofili.
Citera
2017-04-21, 22:51
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Har du lust att fota loggen och lägga upp här? Så man kan läsa exakt vad som skrivits.

https://gyazo.com/e8a6a569cc1e1ef50f7c6f7cccdb566b
Dessutom så skulle han set tydligt på profilbilden att det är en väldigt ung flicka, kanske en 14 årig? Om han inte är en pedofil tycker jag att han är rent av sjuk i huvudet. Man frågar inte 14 åriga tjejer efter knull, tycker att dem ska åka upp till dårhuset, säg vad ni vill. Skydda sären, bryr mig inte, så jävla fel är det, det borde du också veta längst inne i ditt huvud.
Citera
2017-04-23, 08:01
  #22
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikensweg
https://gyazo.com/e8a6a569cc1e1ef50f7c6f7cccdb566b
Dessutom så skulle han set tydligt på profilbilden att det är en väldigt ung flicka, kanske en 14 årig? Om han inte är en pedofil tycker jag att han är rent av sjuk i huvudet. Man frågar inte 14 åriga tjejer efter knull, tycker att dem ska åka upp till dårhuset, säg vad ni vill. Skydda sären, bryr mig inte, så jävla fel är det, det borde du också veta längst inne i ditt huvud.

Kan inte se någon bild, vill du prova igen?
Tycker du ska kontakta polis alternativt outa all info du har här så att folk kan uppmärksammas om problemet.
EDIT Om det finns någon som helst risk att personen i frågad identitet kan ha blivit kapad eller liknande så ska du nog vara lite försiktig med att ange personuppgifter. Men mail/användarnamn mm kan du ju i vilket fall som helst lägga upp.
__________________
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2017-04-23 kl. 08:03.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback