Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-21, 14:25
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Blir svårt att se det moraliskt riktiga i att göra så om en bilist väjer för barnvagnen och krockar med ett träd istället.

Pucko!

Jaja. Se åtminstone till att sätta reflex på barnvagnen. Det är bara bra att sanera lite bland fortkörarna utan att några riktiga barn kommer till skada 😛
Citera
2017-04-21, 14:46
  #14
Medlem
stahlhelm1916s avatar
man har väl intuition att veta var det brukar vara trafik.

i mitt fall är de att jag är självisk
men har självklart en halv fot på bromsen i en sån situation du beskrev.
bara vett
Citera
2017-04-21, 17:16
  #15
Medlem
claws avatar
just i detta fall så tycker jag att denna rad kommer väl till pass.

4 § Gående som ska gå ut på ett övergångsställe ska ta hänsyn till avståndet till och hastigheten hos de fordon som närmar sig övergångsstället

det är så sjukt många som går längst med vägen och sedan när de är lagom nära ett övergångsställe viker många helt tvärt rakt ut i vägen utan att tänka på om bilar öht kan stanna eller inte.
Citera
2017-04-21, 19:16
  #16
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dainsi
Någon grönsak vill jag inte bli, då är det en klen tröst och säga att jag hade rätten på min sida. Men vissa bilförare är så nonchalanta eller gör något annat än att framföra sitt fordon på ett säkert sätt att man gladeligen bara kliver ut i gatan.

Bilister har jagat och följt mig hem för att jag använde mig av högerregeln.
Omg..
Att hålla stenhårt på sin "rätt" i trafiken är ett tydligt exempel på att man behöver se över sitt beteende, kanske lämna in körkortet, eller åtminstone ta ett par lektioner..

Man har inga "rättigheter" i trafiken, bara skyldigheter.

Men det funkar ju tydligen inte ens när du är ute och går heller!
Citera
2017-04-23, 18:52
  #17
Medlem
AmaiLiuIVs avatar
Brukar gasa på lite för att visa att jag inte tänker stanna

Många fotgängare som inte har reflex o syns dåligt förresten kanske nåt att tänka på?
Citera
2017-04-24, 15:05
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dainsi
Någon grönsak vill jag inte bli, då är det en klen tröst och säga att jag hade rätten på min sida. Men vissa bilförare är så nonchalanta eller gör något annat än att framföra sitt fordon på ett säkert sätt att man gladeligen bara kliver ut i gatan.

Bilister har jagat och följt mig hem för att jag använde mig av högerregeln.

Låter som att det var du som kom från höger?
Högerregeln kan aldrig användas av den som kommer från höger, den riktar sig mot de bilar som ska lämna företräde. Dvs. det var den andre som skulle "använda" högerregeln, inte du,

Därmed inte sagt att den andre inte var ett stolpskott villet det faktiskt verkar som eftersom denne person förföljde dig hem
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback