Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-14, 10:03
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av street-dj
Känns rätt bra för tillfället. Aktien har gått upp runt 30% den senaste två veckorna och fler och fler börjar visa intresse. Vad har flashbackarna för gav och önskar ni att ni hade köpt mer när aktien var nere i 19 kr? Själv har man ett gav på 23 kr och grämer sig lite att man inte köpt mer. Samtidigt är detta min första aktie jag någonsin köpt och är helt ny på detta. Började med ett seriöst sparande i april och detta känns ju givetvis väldigt roligt nu när aktien börjat ta fart. Vad tror ni om framtiden?

Låg ökning av omsättningen. Roligt att de har en användarräknare på hemsidan, men i riktiga världen är det intäkter och vinst som räknas, inte gratisanvändare.

VD:n passar även på att ta "engångskostnader" med andras pengar nu efter börsnoteringen.

Intressant produkt men värderingen är för hög och jag tror inte att Henrik Thomé är rätt person att leda bolaget i det här stadiet. Han är entreprenörstypen men nu handlar det om att börja tjäna pengar.
Citera
2017-09-14, 15:13
  #26
Medlem
Har ett rätt högt GAV själv då jag köpte in mig tidigt så jag ligger en hel del minus just nu. Men jag ska bara låta aktien ligga och koka i nåt år och se hur jag gör sen. I stort sett alla mina innehav är sådana som måste ligga i grytan en längre tid. Men jag tror att Sonetel kommer att börja leverera inom några månader.
Citera
2017-09-15, 10:32
  #27
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Detta tillväxtbolag är alldeles för lågt värderat. Kundregisteringen har gått från ca 400 per dag till runt 6-700 per dag på bara några månader. Lägg sedan till att man har 70% bruttomarginal och väntas växa 20-50% kommande året.
Bolaget har stark finansiell ställning med 22.5mkr i kassan.

Jag anser att bolaget ska värderas till det dubbla runt 50sek i dagsläget och fortsätter tillväxten ser jag en 10bagger om nått år.
Citera
2017-09-15, 13:20
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo_Slice
Detta tillväxtbolag är alldeles för lågt värderat. Kundregisteringen har gått från ca 400 per dag till runt 6-700 per dag på bara några månader. Lägg sedan till att man har 70% bruttomarginal och väntas växa 20-50% kommande året.
Bolaget har stark finansiell ställning med 22.5mkr i kassan.

Jag anser att bolaget ska värderas till det dubbla runt 50sek i dagsläget och fortsätter tillväxten ser jag en 10bagger om nått år.

Man tjänar inte pengar på gratisanvändare.
Citera
2017-09-15, 13:44
  #29
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Man tjänar inte pengar på gratisanvändare.


Vad babblar du om? Konverteringsgraden ligger på runt 15%. Både antalet betalande användare och omsättning har ökat varje år sedan man grundade bolaget så klart att kunderna betalar för tjänsten. Freemium är ett smart sätt att marknadsföra tjänsten och få in betalande kunder.

Jag tror att aktiekursen kommer leta sig upp till en mer rimlig nivå på 50kr aktie och om 1-3 år bli en 10bagger.
Citera
2017-09-15, 18:25
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo_Slice
Vad babblar du om? Konverteringsgraden ligger på runt 15%. Både antalet betalande användare och omsättning har ökat varje år sedan man grundade bolaget så klart att kunderna betalar för tjänsten. Freemium är ett smart sätt att marknadsföra tjänsten och få in betalande kunder.

Jag tror att aktiekursen kommer leta sig upp till en mer rimlig nivå på 50kr aktie och om 1-3 år bli en 10bagger.

Konverteringsgraden för återkommande kunder ligger på endast 2,8 %, inte 15 %.

Men du krånglar till det. Titta på intäkterna istället för ett helt intetsägande mått som antalet användare.
Citera
2017-09-15, 22:38
  #31
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Men du krånglar till det. Titta på intäkterna istället för ett helt intetsägande mått som antalet användare.

Håller med titta på intäkterna, intäkterna har ökat varje kvartal sedan bolaget grundades och kommer fortsätta öka nästa och nästa efter det precis som antalet betalande användare. Kursen ska upp.
Citera
2017-09-18, 11:45
  #32
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo_Slice
Håller med titta på intäkterna, intäkterna har ökat varje kvartal sedan bolaget grundades och kommer fortsätta öka nästa och nästa efter det precis som antalet betalande användare. Kursen ska upp.


Bild på omsättningsökning per aktie. Eftersom man har kunder i 170 länder och existerar på en gigantisk marknad så är det upplagt för kraftig tillväxt även framöver.

https://i.imgur.com/gy8zCzN.png
Citera
2017-10-04, 11:29
  #33
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Lite högre omsättning än vanligt i mån/tisdags ser bra ut för uppgång.

Länkar bild på Jarl Securities estimat framöver https://i.imgur.com/RbbwLGH.png
Citera
2017-10-31, 10:04
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo_Slice
Bild på omsättningsökning per aktie. Eftersom man har kunder i 170 länder och existerar på en gigantisk marknad så är det upplagt för kraftig tillväxt även framöver.

https://i.imgur.com/gy8zCzN.png

Omsättningen ökade med hela 0,1 miljoner juli-september jämfört med föregående kvartal. Förlusten ökade från 0,1 miljoner till 2,3 miljoner.

Ruggigt uselt och aktien faller kraftigt. Nej, det här bolaget är skräp.
Citera
2017-10-31, 11:39
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo_Slice
Detta tillväxtbolag är alldeles för lågt värderat. Kundregisteringen har gått från ca 400 per dag till runt 6-700 per dag på bara några månader. Lägg sedan till att man har 70% bruttomarginal och väntas växa 20-50% kommande året.
Bolaget har stark finansiell ställning med 22.5mkr i kassan.

Jag anser att bolaget ska värderas till det dubbla runt 50sek i dagsläget och fortsätter tillväxten ser jag en 10bagger om nått år.

Stark finansiell ställning? Företaget blöder. Pengarna är slut om mindre än ett halvår.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback