Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 10:11
  #1
Medlem
JohnRims avatar
Möjlighet att skicka bitcoin till användare. Jag ser detta som framtiden, bara en tidsfråga, och Flashback kan stärka sin ställning genom att redan nu börja arbeta på det. Flashback skulle även kunna behålla en liten del av varje transaktion. En alternativ inkomst till reklamintäkter som nu motarbetas starkt av Adblock. Användare kan dricksa andra användare för en insiktsfull kommentar och annat. Kan revolutionera Flashback och öka kvalitén på inlägg.

Finns redan implementerat på hela Reddit där det fungerar som så att man registrerar sig för tjänsten och får en bitcoinadress. Andra redditors kan sedan lätt skicka bitcoin till andra som en belöning genom att skriva ett kommando. På flashback får det väl istället bli en knapp bredvid varje kommentar. Dricks kan också skickas (i en bitcoinklient) genom att använda adressen.

Mer info här
Citera
2017-04-21, 10:18
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Nej.

Läs regel 1.01.

All typ av handel, tiggeri etc är förbjudet.

Att försöka hora till sig bitcoin eller dricksa användare skulle vara helt djävla idiotiskt och skulle kunna leda till att t.ex transaktioner droghandel skulle ske på Flashback och Flashback då få en bit av kakan (som du föreslår) vilket vore att slå en spik i kistan för Flashback.
Citera
2017-04-21, 11:43
  #3
Medlem
Tankefrids avatar
Reglerna bestäms av Flashback så det är helt irrelevant vad som står där nu.

Din andra paragraf har en poäng, men det väcker frågan varför det inte blivit spiken i kistan för Reddit.
Citera
2017-04-21, 12:29
  #4
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrid
Reglerna bestäms av Flashback så det är helt irrelevant vad som står där nu.

Din andra paragraf har en poäng, men det väcker frågan varför det inte blivit spiken i kistan för Reddit.

Reglerna bestäms av admin och jag har väldigt svårt att se att regel 1.01 skulle ändras om man ser till admins uttalanden.

Skillnaden mellan Reddit och Flashback är tämligen stor. Dels så om man ser till de ämnen som diskuteras öppet, sen får vi även se rent krasst att det finns vissa som hemskt gärna skulle vilja att Flashback stängs ner och skulle således hemskt gärna publicera reportage om hur knarkförsäljningen flödar på Flashback.

Sen på den andra sidan så tror jag nog att det finns en hel del kranar och drogshoppar som gärna skulle försöka sälja direkt på Flashback.

Flashback är ett diskussionsforum. Finns ingen som helst nytta med ge dricks eller liknande. Motivationen att skriva på Flashback ska vara yttrandefriheten och möjligheten att diskutera vilket ämne som helst.
Citera
2017-04-21, 14:29
  #5
Medlem
zBr9s avatar
Det enda jag ser är att flashbacks trovärdighet starkt skulle skadas om det tilläts att folk "dricksade" varandra.

De trollfabriker som redan i dag pumpar ut youtubeklipp i syfte att tjäna pengar skulle flytta över hit direkt och börja svämma över forumet i jakt på "likes" och debatten skulle bli mer och mer ensidig då det bara skulle finnas en sida som är tillräckligt starkt ekonomiskt motiverad att skriva här.

En av de sämre idéerna jag läst om hur forumet ska kunna bli bättre, och den dagen admin ens började prata om att införa något liknande skulle jag lämna in avskedsansökan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback