Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 09:20
  #1
Medlem
Obscuritys avatar
Hej!

Är totalt värdelös på sådant här, så vänder mig till er.

För några dagar sedan märkte jag att jag fick pop-up reklam på mobilen. Jag tänkte inte mer på det och fortsatte.

Igår märkte jag att både från datorn och mobilen inte kunde ansluta till vissa sidor då anslutningen inte var säker.

Googlade på det och fick reda på att det var något sso.anbtr.com som dök upp som en varning och att det handlar om något(?) som vill komma åt känsliga uppgifter(?).

Kan även inte följa vissa länkar eller ladda in vissa sidor med Wi-Fi men kan med mobildatan.

Jag vet inte hur jag ska bli av med detta problem. Både andra som använder mitt Wi-Fi påverkas, kan det ha något med det att göra?

Tacksam för hjälp!
__________________
Senast redigerad av Obscurity 2017-04-21 kl. 09:23.
Citera
2017-04-21, 09:54
  #2
Medlem
Obscuritys avatar
Resetade routern, läste om att den eventuellt kunde blivit hackad.

So far so good, får hoppas på det!
Citera
2017-04-21, 10:18
  #3
Medlem
Obscuritys avatar
Nepp, fortfarande infekterat... När jag går in på YouTube så poppar två sidor upp varav en meddelar om anslutning till nätverk och den ena en ad-sida.
Citera
2017-04-21, 10:39
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Hej!

Är totalt värdelös på sådant här, så vänder mig till er.

För några dagar sedan märkte jag att jag fick pop-up reklam på mobilen. Jag tänkte inte mer på det och fortsatte.

Igår märkte jag att både från datorn och mobilen inte kunde ansluta till vissa sidor då anslutningen inte var säker.

Googlade på det och fick reda på att det var något sso.anbtr.com som dök upp som en varning och att det handlar om något(?) som vill komma åt känsliga uppgifter(?).

Kan även inte följa vissa länkar eller ladda in vissa sidor med Wi-Fi men kan med mobildatan.

Jag vet inte hur jag ska bli av med detta problem. Både andra som använder mitt Wi-Fi påverkas, kan det ha något med det att göra?

Tacksam för hjälp!

Prova det här, till att börja med - https://malwaretips.com/blogs/remove-sso-anbtr-com/. Kör i felsäk.läge. Stäng av datorn efter rensning och reseta routern. Rensa även Telefonen på lämpligt vis och stäng sedan av innan router reset.

Använd - https://unchecky.com/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback