Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 00:19
  #1
Medlem
Ja som rubriken anger är jag ute efter ett program som kan redigera videor på ett enkelt sätt. Helst gratis...

Har ca 10 h semesterfilm som ska kortas ner ordentligt.
Citera
2017-04-21, 00:35
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Windows Movie Maker. Finns i datorn om du har PC.
Citera
2017-04-21, 04:10
  #3
Medlem
CaptainCrunchys avatar
Cyberlink Powerdirector om du kör PC. Du kan göra schyssta titlar, zooma, klippa, lägga in transitions etc. Det är typ lika enkelt som WMM, men med desto fler möjligheter att modifiera text (så det inte blir så jäkla Movie Maker-tråkigt). Skulle säga att det är en noobvänlig lightversion av Sony Vegas eller Adobe Premiere.
Citera
2017-04-21, 17:46
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Filmproduktion
/Moderator
Citera
2019-09-06, 17:18
  #5
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Skulle vilja ha lite tips på enkla och lätta program. Min hårddisk på stationära kraschade i förrgår och jag måste klippa ihop en film tills imorgon kväll. Premiere Pro CS5 klarar inte min gamla laptop och min nya klarar inte vare sig Premiere Elements eller Lightwork. Någonting med grafikkortet.


Man måste kunna lägga in svart ruta med text, kunna lägga in flera ljudspår/musik samt kunna exportera till bra format.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback