Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 00:10
  #1
Medlem
Odlat själv från elefanten. Känner inte ett skit. Blev lite tung i huvudet efter ca en timme men annars inget, kan lika gärna ha varit en placeboeffekt.. Nu inne på 2 timmar men då har till och med den känslan försvunnit. Hade hoppats att i alla fall Något skulle ske. En kompis till mig tog samtidigt ca 3g. Han kände inget heller. Ska jag klaga på elefanten eller bara ta mer? Har hört att folk här inne tipsat om dem så jag tror inte att jag har blivit lurad, men känns fortfarande konstigt.
__________________
Senast redigerad av hZoM 2017-04-21 kl. 00:21.
Citera
2017-04-21, 00:38
  #2
Medlem
UnaturalAndUncleans avatar
Hade också det problemet, med just den strainen, från just elefanten...
Men det var ju inte så på alla flushar jag skördade! Potensen i cubbar varierar alltid fruktansvärt mycket, ibland kan svamp vara en riktig gamble.
Själv åt jag som mest 9g av mina mazatapecs, kändes som 0.5g. Medan en polare som åt av flushen därefter, Ca. 2.5g kanske, trippade BALLS.
Citera
2017-04-23, 17:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnaturalAndUnclean
Hade också det problemet, med just den strainen, från just elefanten...
Men det var ju inte så på alla flushar jag skördade! Potensen i cubbar varierar alltid fruktansvärt mycket, ibland kan svamp vara en riktig gamble.
Själv åt jag som mest 9g av mina mazatapecs, kändes som 0.5g. Medan en polare som åt av flushen därefter, Ca. 2.5g kanske, trippade BALLS.
Skönt att veta, blev orolig att jag kanske hade gjort något konstigt. Jag stoppade nyligen i mig 14g, känns lite som att man är nyvaken och precis tagit en varm dusch, inget häftigt.

Ser fram emot nästa flush, den kanske blir bättre. Tack för svaret!
Citera
2017-04-23, 18:45
  #4
Medlem
Tasken1s avatar
Har också testat Mazapatec, inte från Elefanten, men det verkar vara en ganska svag strain eftersom ni verkar ha samma uppfattning som mig. Tror mer att det är en svagare sort än att det handlar om vilken flush det är.
Citera
2017-05-01, 23:45
  #5
Medlem
14 g torkad svamp ? Du borde blivit helt lost .. är dem färska så prova drygt 20 g.
Citera
2017-05-02, 14:25
  #6
Medlem
-spitzlix-s avatar
Finner denna svag. Kanske bra för nybörjare eller om man vill få lite myskänsla.
Citera
2017-05-19, 00:51
  #7
Medlem
ChrisChans avatar
Hänt mig också på 50g färsk cubendis (minns ej strain). Obegripligt.
Citera
2017-05-19, 02:58
  #8
Medlem
Bluepants avatar
3g av en svamp som åtminstone påstods vara mazatapec är än idag en av de mest intensiva psykedeliska upplevelserna jag haft Kanske var det vanlig cubensis med 150ug LSD på, vad vet jag

Kändes iallafall inte som något annat än svamp, dock EXTREMT intensivt och visuellt. Trodde vid ett tillfälle att jag kanske skulle få ett EP-anfall då de geometriska mönstrena var så intensiva, rörde sig så fort och blinkade så snabbt. Tänk som min profilbild fast verkligen in your face, rör sig och blinkar extremt fort. Har aldrig haft så tydliga geometriska mönster som på den svampen. Sjuk var den! Polaren fick egodöd och låg efteråt i flera timmar och frågade tyst (inte riktat till nån) i lite barnslig röst,

"Vart är jag..? Hur kom jag hit..? *liten paus* Vart är jag..?"

__________________
Senast redigerad av Bluepant 2017-05-19 kl. 03:00.
Citera
2017-05-19, 08:22
  #9
Medlem
GuldBuddahs avatar
Man kan inte gå efter strain direkt med svamp tycker jag... Det är ju skillnad från svamp till svamp, hur de odlats osv.
Har tagit 4 g och fått en level 2 tripp, samtidigt som jag tagit 2,5 g och hamnat på lvl 4. Samma strain så klart.
Citera
2017-05-19, 09:56
  #10
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvamPirat
14 g torkad svamp ? Du borde blivit helt lost .. är dem färska så prova drygt 20 g.

Word. 14G torkat och personen bör vara helt egodöd. 5g torkat är tom en hög dosering om svamparna är bra. Måste vara något av följande. Dåligt odlat, fel på svampen, dålig strain.
Min polare kunde knappt stå upp efter 5G torkat.
Jag tycker dock det låter skumt att man inte känner något på 3 G. 3G bör ge någon form av effekt även fast svampen är för sent /för tidigt skördade.
Citera
2017-05-19, 22:24
  #11
Medlem
Kan ju iofs bero på flera faktorer. En del personer har en väldigt hög tolerans. Svampar kan skilja sig i potens från flush till flush. Även sättet de har torkats på spelar in. Har de legat för länge framme för torkning så sjunker potensen. Sedan hur det har förvarats. Etc. Psilocybin och psilosin oxiderar i kontakt med syre och höga temperaturer. Det verkar också vara så med fukt, alltså om man inte lyckas torka dem tillräckligt snabbt. De ska helst bli knastertorra så fort som möjligt efter skörd och sedan om man kan, frysa in dem i en väl försluten förpackning. Jag vakuumförpackar mina cubensis. Men dubbla fryspåsar som man sugit ur luften i funkar om man lägger dem i frysen.

I glasburk i rumstemperatur har de i allafall hållt sig nästintill
lika potenta i ett år i alla fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback