Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-10, 11:02
  #25
Medlem
Snusovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltlringet
Du har inte så mycket val i den nya polisorganisationerna då enheter är hopslagna och det är många ärenden på få ansvariga. Har JO-anmälts många gånger utan resultat.

Ok, att en första licens kan ta lite tid om man är underbemannade, den kan jag köpa, men ett halvår är ju sjukt, och en andra bör ju inte vara något problem alls; har sökande vapen från förr, om så, hur många? Är vapnet som söks för helautomatiskt eller har för kort piplängd? Godkänn/avslå. En driven person skulle ju kunna behandla en hel hög ansökningar på några få timmar i veckan.

Fy fan, känner att det kokar lite här bara jag tänker på det. Det är ju inte konstigt att den illegala vapenhandeln går så det susar om det...
Citera
2017-06-11, 11:28
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusovic
Ok, att en första licens kan ta lite tid om man är underbemannade, den kan jag köpa, men ett halvår är ju sjukt, och en andra bör ju inte vara något problem alls; har sökande vapen från förr, om så, hur många? Är vapnet som söks för helautomatiskt eller har för kort piplängd? Godkänn/avslå. En driven person skulle ju kunna behandla en hel hög ansökningar på några få timmar i veckan.

Fy fan, känner att det kokar lite här bara jag tänker på det. Det är ju inte konstigt att den illegala vapenhandeln går så det susar om det...


Samma som att du måste bifoga (sista jag sökte iallafall) jägarbeviset igen. Samt att de gör en helt ny utredning för varje vapen.
Citera
2017-06-12, 05:38
  #27
Medlem
Mycket bra pumphagel.
Bor i Kanada, jag kör själv en klassisk Mossberg 500 men köpte en Remington 870 (20 gauge) i ungdomsmodell till min 11-åriga son i höstas.
Det har blivit mycket game birds och kaniner med remingtonen!

Båda är mycket bra, men föredrar själv 870 framför Mossbergaren faktiskt.
Är nog lite smaksak, men kan inte tänka mig att du blir missnöjd med en 870.
Citera
2017-06-14, 22:38
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Mycket bra pumphagel.
Bor i Kanada, jag kör själv en klassisk Mossberg 500 men köpte en Remington 870 (20 gauge) i ungdomsmodell till min 11-åriga son i höstas.
Det har blivit mycket game birds och kaniner med remingtonen!

Båda är mycket bra, men föredrar själv 870 framför Mossbergaren faktiskt.
Är nog lite smaksak, men kan inte tänka mig att du blir missnöjd med en 870.

Mossberg 500 har två fördelar: Kolvhalsäkring, min 870 är lite mera krånglig med ovana fingrar det vill säga Det finns oftast en skena eller två fästen för sikte monterat på Mossberg 500, på de flesta 870 finns ingen kikarbas eller picatinny som det heter Båda är bra pumpar!
__________________
Senast redigerad av Mackanfps 2017-06-14 kl. 22:41.
Citera
2017-06-14, 22:52
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusovic
What the flying fuck?!?
Och detta accepterar folk?
Norge och Sverige har ju snarlika om än inte identiska vapenlagar, relativt snarlik polisorganisation och bör vara en acceptabel jämförelse. Min första licens tog en dryg vecka, min andra tog tre dagar, inklusive postgång. Hur i hela fridens namn kan ni låta en enkel licensansökan ta 1-6 månader??

Vilken del av landet är detta?
Citera
2017-06-16, 23:01
  #30
Medlem
Snusovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbidawi
Vilken del av landet är detta?

Romerike Politikammer.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback