Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-20, 22:40
  #1
Medlem
Batskinkans avatar
Tjenare Flashback hack jägarexamen i snart 2.5 år och har nu börjat få ögonen på en remington pump hagel är det något här som har/haft en och kan säga om det är värt att köpa en eller inte?
Citera
2017-04-20, 22:50
  #2
Medlem
Det är ett utmärkt pumphagel. Ungefär som en Volvo. Det finns delar till den i varje buske.
Citera
2017-04-21, 01:23
  #3
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Remington 870 är utan tvekan top of the line när det kommer till pumphagelvapen. Pålitlig, slitstark och lätt att skjuta med. Kaliberutbudet är stort liksom tillbehören som sagt ovan. Med prislappen i åtanke är det nog det bästa du kan hitta på marknaden och det menar jag verkligen. Jag har skjutit både lätta laddningar för trap men även jaktladdningar, buckshot och slugs och allt har funkat felfritt hitills (3 år). Inga problem med utdragning av avfyrade patroner och inga problem med matning av nya skott. Köp köp köp! Ett tips är att gå för kompositvarienten och inte valnötsstocken, då det bara lägger på onödig vikt.
__________________
Senast redigerad av DiamantTjuven 2017-04-21 kl. 01:26.
Citera
2017-04-21, 13:45
  #4
Medlem
Snusovics avatar
Beror helt och hållet på dina krav och tidigare erfarenheter. Bläh är den absolut inte, men bra? Det är mer av frågan...

Jag var själv ute efter en 870 för en del år sedan, men fick tag i en Nova till halv pris och slog till på denna (det var när den skulle fasas ut av Supernova). Enligt mina krav gjorde jag ett bättre köp; lättare gång och en att döma säkrare omladdning är mycket värt imho. Det 870 är definitivt bättre på är aftermarket; du kan kasta på hur mycket skoj som helst på en 870, något som är svårare på Nova dels pga att utbudet är mindre men också pga att det är lättare att fästa tillbehör på en metallåda än en i plast.

Oavsett är det ingen usel bössa, och inte särskilt dyr heller, så känner du för att prova ska du absolut köpa en! Om du inte trivs kan du alltid sälja den billigt utan att ha gjort en vrakförlust.
Citera
2017-04-21, 21:21
  #5
Medlem
Mycket roligt bössa,massor med tillbehör som tidigare nämnt med.
Jag har en bock vid vanlig jakt dock då jag tycker det passar in bättre och att jag "lärde" mig jaga med det.
Pumpen använder jag idag för roligare skytte som tex lerduvor.
Citera
2017-04-22, 14:46
  #6
Medlem
köp hellre en gammal för någon tusenlapp än den nya express som är en budget skapelse

har du mycket deg så köp en benelli supernova, pumparnas rolls royce
Citera
2017-04-22, 15:56
  #7
Medlem
Batskinkans avatar
Jadu nu är bössan beställd iallafall tack för all feedback
__________________
Senast redigerad av Batskinkan 2017-04-22 kl. 15:59.
Citera
2017-04-22, 15:58
  #8
Medlem
Batskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
köp hellre en gammal för någon tusenlapp än den nya express som är en budget skapelse

har du mycket deg så köp en benelli supernova, pumparnas rolls royce

Ne du jag vill just ha en remington 870 läst om felen dom brukar ha och dom verkar kunna fixas med en slipmaskin och byta ut ejektorn
Citera
2017-04-22, 19:09
  #9
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batskinkan
Jadu nu är bössan beställd iallafall tack för all feedback

du har nog gjort ett bra köp
Citera
2017-04-28, 07:32
  #10
Medlem
Jag har en väldigt ombyggd 870. Jag säger köp!! Det finns tre huvud delar i den som aldrig krånglar. Jag har skjutit över 2000 skott med den och inte ett enda klick eller "jam".
Citera
2017-04-28, 14:27
  #11
Medlem
Batskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanfps
Jag har en väldigt ombyggd 870. Jag säger köp!! Det finns tre huvud delar i den som aldrig krånglar. Jag har skjutit över 2000 skott med den och inte ett enda klick eller "jam".

Vilken model är det? Den jag har beställt är en 870 express i vänsterutförande
Citera
2017-04-28, 21:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batskinkan
Vilken model är det? Den jag har beställt är en 870 express i vänsterutförande
Nu ser den ut som en brutal hagelbrakare med sidosadel men är en Express från början
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback