Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 19:24
  #1
Medlem
Hej!
Har problem att komma åt skrill från mitt nätverk. Får detta meddelande:

Access to www.skrill.com was denied

You don't have authorization to view this page.
HTTP ERROR 403

Samma sak på telefonen om jag är ansluten till nätverkat. Går jag in på sidan utan wifi så på telefonen är det inga problem.

Nån som vet vad som är felet?
Citera
2017-04-20, 19:31
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Vet inte vad det är för sida men om det är ett forum av något slag och du betett dig illa kanske de har bannlyst ditt nätverk?
Citera
2017-04-20, 19:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Vet inte vad det är för sida men om det är ett forum av något slag och du betett dig illa kanske de har bannlyst ditt nätverk?

Nej, det är en e-plånbok eller vad man ska kalla det.
Citera
2017-04-20, 20:18
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter mer som problemet ligger under ditt nätverk.

Jag hade inga problem att surfa in där på datorn samt mobil/surfplattan. Jag får även bra svar när man pinga webbsidan.
Citera
2017-04-20, 21:15
  #5
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Övriga nätverksdiskussioner
/Moderator
Citera
2017-04-20, 21:16
  #6
Moderator
Protons avatar
Funkar ju att surfa iin på sidan för mig, så det är eventuellt nåt strul med dit nätverk, eller så har du inte gett oss all info. Är det direkt när du går in på sidan, eller är det nån undermapp du surfar in på som du inte vill avslöja eller så?
Citera
2017-04-20, 22:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Funkar ju att surfa iin på sidan för mig, så det är eventuellt nåt strul med dit nätverk, eller så har du inte gett oss all info. Är det direkt när du går in på sidan, eller är det nån undermapp du surfar in på som du inte vill avslöja eller så?

Det är första sidan, adressen jag skrev i första posten. Känns som det antingen är mitt nätverk/router som blockar eller så tycker inte deras server om mitt ip?
Citera
2017-04-22, 12:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Det är första sidan, adressen jag skrev i första posten. Känns som det antingen är mitt nätverk/router som blockar eller så tycker inte deras server om mitt ip?
kan vara ganska mycket annat också, du kan ju utesluta några vanliga och lättfixade saker genom att testa att ip surfa in på sidan, 93.191.174.30 och testa att googla på sidan och försöka ta dig in på den via en länk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback