Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-06-27, 21:52
  #49
Avstängd
godmankinds avatar
Det jag fick första gången var otroligt fint. Det var runt 40% och smakade nästan vatten.
Det var proffs hemgjort.
100kr litern, det blev dricka mkt av det tills han la av den äldre mannen med det.

Ska man ha liknande så kostar flaskorna minst 600kr på systemet.
Det var så himla rent och fint.

Och det var allt annat än vatten, även vuxna blev fulla som fan på det.
Själv var man ung pojk då bara.

Om det funnits idag så skulle jag köpt direkt nu för dubbla pris. 200kr utan problem litern
Citera
2018-06-27, 21:56
  #50
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn0lla
Som rubriken lyder. Gillade ni det första gången ni drack det? Eller drack ni bara för att göra det, och sen började tycka om det?

Tyckte inte om det första gången, och har inte tyckt om det en enda gång efter det heller. Fy fan. Finns mycket trevligare saker att dricka, rom eller öl t.ex.
Citera
2018-06-27, 23:07
  #51
Medlem
Ygg3s avatar
Första gången/gångerna tyckte jag faktiskt att det var helt OK, men sen dess har jag knappt kunnat dricka det. Detta gäller all starksprit, inte bara vodka.

Blir öl o vin för min del.
Citera
2018-06-27, 23:53
  #52
Medlem
Lasermopsens avatar
Jo, det var rätt gott. Minns första gången, måste ha varit 13 år. Jag hade varit med familjen i Danmark o jag köpte en souvenirflaska med Danzka, mest för att det var en cool metallflaska. Den drack jag upp i smyg på nyårsafton, o blev lite påverkad.
Citera
2018-06-28, 02:56
  #53
Medlem
Saltkatts avatar
Begick min spritdebut med Läckö akvavit, av alla saker. Och eftersom jag har svårt för dill överhuvudtaget var det ingen hit. Men efter att ha provat Gammal Norrlands var jag fast.
Okryddat brännvin kan funka, men kräver rätt tilltugg. Gärna saltgurka och grovt rågbröd enligt den ryska modellen.
Citera
2018-06-28, 04:37
  #54
Medlem
Vodka av märket russian är gott, samtliga sorter . Absolut vodka och liknande går bort.
Citera
2018-08-02, 07:46
  #55
Medlem
Första var 40% vodka blandad med två påsar svarta doc. Smakade riktigt bra och jag kände inte smaken av sprit alls.

Kan dricka allt utan problem fortfarande, men tycker inte smaken av vodka är god. Men mer kryddiga saker är alltid gött.
Citera
2018-11-23, 19:31
  #56
Medlem
XtraXs avatar
Köpte en flaska crystal head senast jag var i Tyskland. Det måste väl anses vara en "fin" vodka. Är det nåt man bör dricka rent och inte göra grogg på?

https://hermiu.com/wp-content/upload...odka-750ml.jpg
Citera
2018-11-26, 11:03
  #57
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag är ingen storkonsument utav vodka men jag tyckte inte att det var så illa när jag smakade första gången. Minns att då ville jag gärna testa att dricka den rent.
Citera
2018-12-19, 20:15
  #58
Medlem
Det var rätt gott, lite som att dricka kaffe i början. Till sist är man helsåld.
Citera
2018-12-20, 01:05
  #59
Medlem
Neofytens avatar
Äh vodka är inga konstigheter, visst det är väl ingen smaksensation precis men nog går det ner. Sprit överlag är ju en höjdare både rent och i drinkar, men snaps och liknande har jag alltid haft svårt för.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback