Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 17:56
  #1
Medlem
jeppedeppes avatar
Hallå, Har ett dilemma som egentligen inte är ett dilemma. Vill bli polis men vill samtidigt inte sitta och jobba på mitt skitjobb för att söka in till PHS 2 gånger var år. Har sökt två gånger men har avbokat testerna pga olika anledningar. Vill utvecklas i livet och vill inte sitta på ett "dead end" jobb(som mitt nuvarande) och inte komma någonvart. Så nu till hösten har jag sökt in till högskola(inte PHS) och jag undrar vad ni tycker om att man börjar plugga något helt annat samtidigt som jag söker PHS, har asså sökt en kandidat och har väldigt goda chanser till att komma in. Men det är ju inte det jag egentligen vill göra i slutändån även fast jag är väldigt intresserad av det jag sökt in på.

Tänker på att det är ju faktiskt rätt stor risk att man inte kommer in på PHS och då vill jag inte bara sitta och knega till nästa runda. Är det helt fel tänk? Hade jag då kommit in på PHS så hade jag sketit i min kandidat i vad jag nu sökt och börjat på PHS istället.

Är man dum i huvudet?
Citera
2017-04-20, 23:35
  #2
Medlem
Kebabfysikers avatar
Numera räknas väl polisutbildningen som en akademisk utbildning, så du kanske slår två flugor i en smäll redan där?
Citera
2017-04-21, 14:53
  #3
Medlem
Har du tänkt på att göra lumpen?
Citera
2017-04-21, 18:56
  #4
Medlem
jeppedeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Numera räknas väl polisutbildningen som en akademisk utbildning, så du kanske slår två flugor i en smäll redan där?


Inte än, det förslaget du pratar om är fortfarande under utredning!
Citera
2017-04-21, 18:56
  #5
Medlem
jeppedeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonehard
Har du tänkt på att göra lumpen?


Har varit intresserad av det men pga vissa omständigheter är det tyvärr inte möjligt.
Citera
2017-04-22, 00:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppedeppe
Har varit intresserad av det men pga vissa omständigheter är det tyvärr inte möjligt.

Om det inte är möjligt att göra militär grundutbildning, hur ska du då kunna söka polis? Kraven skiljer väl inte så mycket...
Citera
2017-04-22, 09:23
  #7
Medlem
r4ll3s avatar
Om du uteblir från testerna så lär du fortsättningsvis aldrig bli antagen till Polishögskolan förstås. Givetvis kan detta ses som befogat om du haft nån allvarlig sjukdom eller om en närstående gått bort e.d. men är det verkligen problem av sådan karaktär som kommit i vägen? Vill man verkligen gå en utbildning gör man allt man kan för att bli antagen, att utebli ifrån två tester tyder inte på att man har den ambitionen. Och nu konstaterar du för dig själv att risken är stor att du inte ska bli antagen. No shit, du har ju inte ens försökt.
__________________
Senast redigerad av r4ll3 2017-04-22 kl. 09:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback