Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-08, 04:14
  #13
Medlem
Dag 17
Det rullar på, har varit tvungen att jobba extra i helgen så tappat några timmar sömn och även slarvat lite med kosten, har dock träffat mina macros men inte på ett speciellt snyggt sätt Äsch jag ligger på överskott ändå så lite extra fett på kroppen får man stå ut med.

Lite lustig combo att gå runt med ökad sexlust/kåthet samtidigt som man är lite letargisk..
Kåt, men orkar inte riktigt göra något åt det, haha. Dicken funkar iaf som den ska så inga klagomål från sambon, lite (o)lustig kombination tyckte jag bara!

Träning
Har inte blivit stålmannen ännu men ökar på alla övningar med nån mindre dipp här eller där.
Hade något av en uppenbarelse på gymmet idag. Har ju tidigare klagat på greppstyrka vid tyngre marklyft men aldrig provat mixat grepp (någonsin).
Höll på att tappa stångjäveln med 120kg (uppvärmning) på sista reppet - men jag lastade på 140kg ändå och tänkte att det får bära eller brista. Av en slump provar jag mixat grepp och fy fan vilken jävla skillnad det blir i stabilitet på lyftet, var tidigare rädd att jag skulle platåa runt 130 men nu satte jag 140 heeelt utan problem, känns lovande!

(Bi)effekter
Något letargisk, allmänt slö. Annars äre lugnt, magen funkar som det ska och ingen återkommande huvudvärk heller. All is well!
Citera
2017-05-08, 15:08
  #14
Medlem
Morsdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
lyssna på din mamma, hon verkar vara vis.. du är mycket speciell


Haha Max-gainz! 👍
Citera
2017-05-17, 03:33
  #15
Medlem
Dag 26

Knappt värt att skriva en update på kurrapport när man inte har något att rapportera.

Halva kuren genomförd och resultaten lyser med sin frånvaro.
Ingen extra styrka över huvud taget, snarare har jag senaste 3 passen tappat styrka, klarar inte av att lägga på 2.5kg per övning längre och i benböjen + OHP har jag fått skruva ner cirka 15% för att ens klara 2 set. Det känns alldeles för jävla tungt helt enkelt.

När jag strax före dag 20 inte kände något hoppades jag såklart att det skulle smälla inom några dagar men det gick som sagt åt motsatt håll,

Jag fortsätter dock gå upp i vikt, och har utan tvekan lagt på mig muskler (inte bara då under "kuren" utan sedan jag började träna 3+ månader sedan) så man ska väl inte vara alldeles för missnöjd men jag hade hoppats på mer.

KANSKE MAN KÖPT DYRA VITAMINTABLETTER
Har lämnat blodprover några dagar sedan för att kolla upp levervärden, blodvärden, test-nivå och sånt där skit. Lägger väl en update här när det (förmodligen??) visar sig att jag ligger inom referensintervallen på samtliga.
Citera
2017-05-17, 19:58
  #16
Medlem
köpte du dessa tabletter av en polare som sa att du skulle få superkroppen till sommaren om du tog de o börja träna?
Citera
2017-05-18, 13:53
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldSfarfar
köpte du dessa tabletter av en polare som sa att du skulle få superkroppen till sommaren om du tog de o börja träna?

Haha jo, beachkropp på 100 kilo @ >25% body fat

Köpt från grönad shop både här, på hb & bm.
Citera
2017-05-19, 05:09
  #18
Medlem
Dag 28
Inte direkt by popular demand men här kommer en lite längre update och generella tankar.
Exakt 4 veckor in på kuren, och exakt 12 veckor sedan jag började tracka min progress och följa ett träningsschema.

Lite stats: Alla dessa räknar jag från den 18e februari till den 18e maj. 5x5 om inte annat anges och räknas i svenska kilon!
Kroppsvikt 85 ---> 96
Bänk: 50 ---> 85
Benböj 50 ---> 115
Marklyft 80 ---> 145 (1x5)
OHP 20 ---> 60
Stångrodd 30 ---> 75
Chins 3x5 ---> 3x10
Dips 3x10 ---> 3x5 med 25kg runt midjan.

Inser nu att jag fick något hybris, till en början när jag tränat en månad och när jag skapade denna tråd. Hade gjort ett excel-dokument med planerad progress och där skulle jag t.ex ligga på 160 i benböj ungefär nu . Det är ju givetvis helt orealistiskt men jag var "nykär" i att träna och det gick ju faktiskt hyfsat bra.

Nu är jag ju fortfarande fullständig nybörjare så dessa funderingar saknar lite substans och kanske jag hinner ändra mig igen nästa månad, aja kanske lika bra att skriva ner skiten ändå för eftervärlden.

Än så länge känner jag som tidigare påtalat inga effekter alls av OTn och misstänker att jag stoppar i mig bunk, så eventuella råd angående AAS till andra får väl tas med en nypa salt
Kan däremot säga i nuvarande stadie att jag borde DEFINITIVT väntat med kuren tills jag åtminstone nått de första platåerna i mina lyft. Hade inte direkt nån aning hur länge jag skulle orka lägga på 2.5kg varje övning och aldrig nått fail heller men som excel-dokumentet visar hade jag en jävla övertro på mig själv.
Insåg inte hur, både fysiskt, och psykiskt påfrestande det var att ligga på maximal ansträngning i i t.ex benböj och marklyft pass efter pass.
Även om jag klarar t.ex 5x5 på 115kg i böjen så KÄNNS det ju jävligt tungt ända från första reppet, t.om 100kg känns tungt. Bara att ha den vikten på ryggen är ju helt onaturligt.
Så var inte alls fallet vid, säg, 60kg - även fast vid en punkt var 60kg mitt dåvarande max så kräver det inte lika mycket av kroppen att generera nog med mängd kraft för att lyfta den vikten.


Känner mig lite mer vaken nu angående hela grejen och jag är fortfarande positivt inställd.
Har som säkert de flesta andra jävligt många tankar kring ens egna träning allmänt men det är svårt att få ner det på papper.. Folk tror väl man är dum i huvet när man egentligen bara är dålig på att beskriva grejer (eller så är man faktiskt dum i huvet på riktigt)

Fortsätter träna vidare och avslutar hela kuren som planerat. Kanske det kickar igång vilken dag som helst nu
__________________
Senast redigerad av herdem.alba 2017-05-19 kl. 05:16.
Citera
2017-10-15, 17:07
  #19
Medlem
någon som testat supermanens ot?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback