Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 14:33
  #1
Medlem
Tänkte vi kunde köra en tråd där vi tipsar om ResturangGBGs bästa soppor (ramen,Phö, thai mm)

Här kommer mina topp!

Day-Tan:s Phö är galet bra! På kvilletorget

Yammy Kitchen:s Kimchi Ramen är grym på andra lång

Arojj Dii:s Tom Yam Special
__________________
Senast redigerad av jadu 2017-04-20 kl. 14:35.
Citera
2017-07-14, 01:02
  #2
Medlem
19As avatar
Ramen-Ya, linneplatsen. Högkvalitativ ramen. Kan verkligen rekommendera Tantanmen för den som gillar lite hetta. Serveras med färsk vitlök att själv pressa i soppan, ett par, 3-5 klyftor rekommenderas!
Ska även enligt mina kräsna veg-polare leverera bra på den veganska fronten, inget jag själv testat dock. Kunnig personal och trevlig personal som vet vad de serverar.

Någon som har testat Steamy Pho på odinsplatsen och kan ge ett utlåtande?
Citera
2017-07-26, 10:08
  #3
Medlem
Jag har testat Steamy pho, den är bra men inte i närheten Day-Tans Phö i varesig storlek eller smak
Citera
2017-07-29, 12:41
  #4
Medlem
Vad kostar det då?

Tycker också det är så jobbigt att ta buss och spårvagn när man ska äta lite mat.
Även om jag ens hadde en bil eller MC så hur är det med parkering?

Ska man äta man vill man ju göra det snabbt och enkelt.. det ska ju inte vara en super speciell grej man reser 1 timma, gör sig snygg och fin innan, letar p plats, gå minst en hel minut till resturangen från p platsen. Nä, då stannar man hemma hellre och äter några mackor.
Citera
2017-07-29, 13:05
  #5
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpernicke
Vad kostar det då?

Tycker också det är så jobbigt att ta buss och spårvagn när man ska äta lite mat.
Även om jag ens hadde en bil eller MC så hur är det med parkering?

Ska man äta man vill man ju göra det snabbt och enkelt.. det ska ju inte vara en super speciell grej man reser 1 timma, gör sig snygg och fin innan, letar p plats, gå minst en hel minut till resturangen från p platsen. Nä, då stannar man hemma hellre och äter några mackor.
Så stort är inte Göteborg att man måste frakta sig i timmar för ett restaurangbesök.
Och en hel minut(!) från parkeringen, herregud vad jobbigt det vore!
Citera
2017-07-29, 14:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Så stort är inte Göteborg att man måste frakta sig i timmar för ett restaurangbesök.
Och en hel minut(!) från parkeringen, herregud vad jobbigt det vore!

Jag sa upp mot en timme och även 30 minuter resande är för mycket.. tänk på att man ska ju gå till hållplats, vänta, resa, högst troligt göra en byte, vänta, promenera en bra bit.

Sen så en till sak är ju att dessa asiatiska resturanger är antagligen väldigt ohälsosamma att äta vid, speciellt vietnamska resturanger för dom öser och dränker maten helt otroligt mycket i salt. Alla resturanger har ju en hel del salt i sig men asiatiska och speciellt vietnamska är ungefär 10 tusen gånger mer mängd salt än alla andra resturanger. Salt är ju en av de ledande anledningar till sjukdomar som skapar hjärt problem.
Citera
2017-07-29, 16:39
  #7
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpernicke
Jag sa upp mot en timme och även 30 minuter resande är för mycket.. tänk på att man ska ju gå till hållplats, vänta, resa, högst troligt göra en byte, vänta, promenera en bra bit.

Sen så en till sak är ju att dessa asiatiska resturanger är antagligen väldigt ohälsosamma att äta vid, speciellt vietnamska resturanger för dom öser och dränker maten helt otroligt mycket i salt. Alla resturanger har ju en hel del salt i sig men asiatiska och speciellt vietnamska är ungefär 10 tusen gånger mer mängd salt än alla andra resturanger. Salt är ju en av de ledande anledningar till sjukdomar som skapar hjärt problem.
Så, stanna hemma då. Problemet löst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback