Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-20, 12:20
  #1
Medlem
Mr.Nedomkulls avatar
Om ni hade chansen att vara enda mannen på jorden, hade ni tagit den? Hade de i princip oändliga betäckningsmöjligheterna övervägt nackdelarna?

Pga inavelproblematiken säger vi en tidsgräns. Ensam man på jorden i 10 år!

Om man ställer samma fråga till kvinnorna antar jag att svaret, utan tvekan, bli NEJ.

Jag skulle nog inte tagit den möjligheten. Tror jag hade saknat “jagandet” efter sex.

Frågeställningen blir lite som "vad hade du gjort om blev ekonomiskt oberoende". Rolig att fundera på.

Edit. La till tidsbegränsning.
__________________
Senast redigerad av Mr.Nedomkull 2017-04-20 kl. 12:52.
Citera
2017-04-20, 12:27
  #2
Medlem
FashionMonsters avatar
Risken för inavel låter överhängande, även om man spenderar resten av sina dagar att inseminera kvinnor från världens alla hörn så blir nästa generations avkomma någorlunda incestuös.
Att framtidens människa blir en bra blandning är därmed osannolikt.

Ekonomiskt oberoende nej, tror det är nice att vara med ett fruntimmer man älskar ändå, har inte tid att vara med andra och slösa bort sin kärlek for the one.
Citera
2017-04-20, 12:28
  #3
Avstängd
Nej inte en chans, men om jag hade svårt att få ligga hade jag garanterat svarat ja.
Citera
2017-04-20, 12:33
  #4
Medlem
Kom att tänka på denna...

Två kompisar fick en önskning var av en ande.

Den ena önskade att han var ensam man på en ö full med vackra, kåta kvinnor i 25-årsåldern

Anden frågade den andre vad han önskar sig.

Han svarar

- Jag kommer skratta i en månad. Jag önskar att min polare blir bög !
Citera
2017-04-20, 14:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nedomkull
Om ni hade chansen att vara enda mannen på jorden, hade ni tagit den? Hade de i princip oändliga betäckningsmöjligheterna övervägt nackdelarna?

Pga inavelproblematiken säger vi en tidsgräns. Ensam man på jorden i 10 år!


Nä fy satan så tråkigt det låter!
Jag skulle sakna manliga släktingar och vänner att hänga med, utöva mina intressen och VARA MAN.
Jag skulle även sakna att snacka med andra män om hur underbara KVINNOR är.

Jag tror att en man som lever bland kvinnor i tio år blir kvinnlig. Polariteten försvinner och du förvandlas till ett jävla henmiffo som kvinnorna ändå inte tänder på.

Inget Yang utan Yin, om ni fattar?
Citera
2017-04-20, 15:04
  #6
Medlem
bagarn29s avatar
Ensam man på jorden under 10 år? Aldrig, tänker er själv ingen fotboll på 10 år.
Citera
2017-04-20, 15:14
  #7
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nedomkull
Om ni hade chansen att vara enda mannen på jorden, hade ni tagit den? Hade de i princip oändliga betäckningsmöjligheterna övervägt nackdelarna?

Pga inavelproblematiken säger vi en tidsgräns. Ensam man på jorden i 10 år!

Om man ställer samma fråga till kvinnorna antar jag att svaret, utan tvekan, bli NEJ.

Jag skulle nog inte tagit den möjligheten. Tror jag hade saknat “jagandet” efter sex.

Frågeställningen blir lite som "vad hade du gjort om blev ekonomiskt oberoende". Rolig att fundera på.

Edit. La till tidsbegränsning.
Varför skulle kvinnor/tjejer svara "nej" på det?

Om jag var enda kvinnan på jorden i 10 år så innebär ju det att jag hade en stor godispåse att välja bland ..

Såvida du inte förutsätter att min vilja som kvinna inte skulle räknas utan att alla män hade rätten att våldta mig..

I så fall har ju dina tankar helt olika utgångspunkt beroende på om det är en kvinna eller en man som är ensam i sitt kön ...
Citera
2017-04-20, 15:46
  #8
Medlem
Mr.Nedomkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle kvinnor/tjejer svara "nej" på det?

Om jag var enda kvinnan på jorden i 10 år så innebär ju det att jag hade en stor godispåse att välja bland ..

Såvida du inte förutsätter att min vilja som kvinna inte skulle räknas utan att alla män hade rätten att våldta mig..

I så fall har ju dina tankar helt olika utgångspunkt beroende på om det är en kvinna eller en man som är ensam i sitt kön ...

Jag vet såklart inte om alla kvinnor skulle säga nej. Men min uppfattning är att väldigt få skulle se nyttan av att vara ensam kvinna.
Citera
2017-04-20, 16:57
  #9
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nedomkull
Jag vet såklart inte om alla kvinnor skulle säga nej. Men min uppfattning är att väldigt få skulle se nyttan av att vara ensam kvinna.

Jag ser definitivt nyttan.

Varför tror du att män i större utsträckning än kvinnor skulle se nyttan av att vara ensam man?

Och. Varför tror du att få kvinnor skulle se nyttan?
Citera
2017-04-20, 17:21
  #10
Medlem
Mr.Nedomkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Jag ser definitivt nyttan.

Varför tror du att män i större utsträckning än kvinnor skulle se nyttan av att vara ensam man?

Och. Varför tror du att få kvinnor skulle se nyttan?

Jag är ju man, så jag vet inte hur kvinnor, rent generellt, skulle ställa sig i frågan. Men jag gör antaganden utifrån mina erfarenheter och säkerligen förutfattade meningar. Det kan också vara så att man (du?) blir provocerad av ett sånt antagande.

Jag antar att en ensam kvinna skulle känna sig ganska otrygg på en planet full av sexuellt utsvultna och frustrerade män. Trots att ganska få är våldtäktsmän.

Jag antar att en ensam man inte skulle känna sig otrygg bland sexuellt utsvultna kvinnor. Rent generellt. Inte alla dock.
Citera
2017-04-20, 17:54
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Jag ser definitivt nyttan.

Varför tror du att män i större utsträckning än kvinnor skulle se nyttan av att vara ensam man?

Och. Varför tror du att få kvinnor skulle se nyttan?

Jag ser också nyttan. Skulle ha ett stort harem av oskulder.
Citera
2017-04-20, 18:14
  #12
Medlem
Mr.Nedomkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag ser också nyttan. Skulle ha ett stort harem av oskulder.
Nu har 100 % av kvinnorna i tråden hävdat motsatsen till mitt antagande. Så i era fall kan man säga att jag hade fel.

Jag tror dock ni är en minoritet .

(En kvinna som vill ha ett harem av oskulder bejakar sin sexualitet. En man av den åsikten uppmanas nog söka hjälp för sin skeva syn på kvinnor. Jag tycker dock du har helt rätt inställning!)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback