Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 11:37
  #1
Medlem
Jag vill inte skaffa fler än ett barn och jag kan inte tänka mig vara förälder till en dotter, för att jag helt enkelt skulle misslyckas med att uppfostra ett barn av kvinnligt kön. I Sverige tillåts inte det så det blir naturligtvis att göra det utomlands.

Detta görs hur enkelt som helst av läkare, men va jag vet så blir det alltid tvillingar. Som sagt så vill jag ha ett enda barn, stämmer det att det i så fall måste vara tvillingar för att mitt önskemål om fostrets kön ska kunna förverkligas?

Känner ni till nåt extra om det här?
Citera
2017-04-20, 12:32
  #2
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Jag vill inte skaffa fler än ett barn och jag kan inte tänka mig vara förälder till en dotter, för att jag helt enkelt skulle misslyckas med att uppfostra ett barn av kvinnligt kön. I Sverige tillåts inte det så det blir naturligtvis att göra det utomlands.

Detta görs hur enkelt som helst av läkare, men va jag vet så blir det alltid tvillingar. Som sagt så vill jag ha ett enda barn, stämmer det att det i så fall måste vara tvillingar för att mitt önskemål om fostrets kön ska kunna förverkligas?

Känner ni till nåt extra om det här?
Vadå, talar vi om insemination här eller va?
Citera
2017-04-20, 12:36
  #3
Medlem
Nej det blir inte alltid tvillingar
Citera
2017-04-20, 12:37
  #4
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Jag förstår inte vad den här burken menar?
Citera
2017-04-20, 12:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
Nej det blir inte alltid tvillingar
Ofta blir det fler än så..
Citera
2017-04-20, 13:06
  #6
Medlem
lemarcks avatar
Sätt bara in ett ägg så blir det bara ett barn.
Citera
2017-04-20, 13:06
  #7
Medlem
lemarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Ofta blir det fler än så..

Man gör så ibland att man sätter in flera ägg och hoppas att nåt ska ta sig, men ibland fäster två. Och då blir det såklart tvillingar.
Citera
2017-04-20, 14:20
  #8
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemarck
Man gör så ibland att man sätter in flera ägg och hoppas att nåt ska ta sig, men ibland fäster två. Och då blir det såklart tvillingar.
IBLAND fäster två - ja. Däremot är det inte tanken att det alltid skall bli tvillingar, som TS tycks tro.
Jag tror TS behöver läsa på mer i ämnet.
Citera
2017-04-20, 15:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Vadå, talar vi om insemination här eller va?

Man går med sin partner till läkaren och läkaren väljer ut spermier som kan göra en pojke istället för en flicka.
Citera
2017-04-20, 15:22
  #10
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Man går med sin partner till läkaren och läkaren väljer ut spermier som kan göra en pojke istället för en flicka.

Du kanske ska gå klart skolan först.

Det är embryot man kollar. Spermier plus ägg = embryo/barn.

Edit: Att ta bort embryon av fel kön är icke tillåtet här, verkar det som.

Edit: hittade faktiskt en text om att välja spermier, ber om ursäkt, men det görs endast i extrema undantagsfall, t.ex om du har en dödlig sjukdom som ärvs av alla kvinnor i din släkt.
__________________
Senast redigerad av halvfestligt 2017-04-20 kl. 15:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback