Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 10:30
  #1
Medlem
Hej! Piercade bröstvårtan igår och tänkte kolla ifall det finns någon som har tips kring skötsel och egna erfarenheter?
Fick såklart information men vart så jäkla nervös så minns inte hälften.
Vart på en etablerad piercingsstudio i Göteborg.

• Det blödde ingenting igår, men imorse när jag vakna hade det blött lite grann och bröstvårtan är lite blå vid stickstället - är det normalt?

• hur lång tid tog det för din piercing att läka?

Har fått en spray som skall sprayas 5 ggr/om dagen och endast tvätta med ljummet vatten om det är blod/koalgel/skorpa etc. Ökar det risken för infektion om man tvättar med ljummet vatten på morgonen och kvällen även om det ser fint ut? Hur gjorde ni?

Postar en bild på det blåa, ni har väl sett en nipple innan. 😝

http://imgur.com/dtj9XaN
Citera
2017-04-20, 11:30
  #2
Medlem
absques avatar
ring studion och be dom rabbla upp infon igen. Du kommer ju inte vara den första som gör så garanterat! sen hade jag inte varit orolig för det där.. hade ju varit mer skumt om huden runtom inte reagerade på att få en stålstav genom sig.
Citera
2017-04-23, 00:44
  #3
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alvses
Hej! Piercade bröstvårtan igår och tänkte kolla ifall det finns någon som har tips kring skötsel och egna erfarenheter?
Fick såklart information men vart så jäkla nervös så minns inte hälften.
Vart på en etablerad piercingsstudio i Göteborg.

• Det blödde ingenting igår, men imorse när jag vakna hade det blött lite grann och bröstvårtan är lite blå vid stickstället - är det normalt?

• hur lång tid tog det för din piercing att läka?

Har fått en spray som skall sprayas 5 ggr/om dagen och endast tvätta med ljummet vatten om det är blod/koalgel/skorpa etc. Ökar det risken för infektion om man tvättar med ljummet vatten på morgonen och kvällen även om det ser fint ut? Hur gjorde ni?

Postar en bild på det blåa, ni har väl sett en nipple innan. 😝

http://imgur.com/dtj9XaN

Helt normalt. Du har ju skadat vävnaden, självklart kan det blöda och skapas ett blåmärke.
Kommer tyvärr inte ihåg hur lång tid mina har tagit att läka, ca ett halvår ungefär.

Vad är det för spray? Är det t.ex H2Oceans så räcker det som rengöring. Det är helt enkelt onödigt att tvätta såsom du beskriver, visst kan du liksom skölja av den men minimera all mekanisk retning av din piercing. Dvs pilla inte, rör inte, snurra inte, peta inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback