Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 12:50
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Du vet ju inte vem jag är och utifrån det du skrivit hittills så finns det inget som tyder på att du är kvalificerad att bedöma forskning och vetenskaplig metodik. Fast det har ju inte med trådens ämne i sig att göra. Min poäng är att vare sig de som lägger fram forskning eller opponerar sig mot den riskerar att hamna i fängelse i normalfallet. Jag konstaterar då att den s.k förintelsen därvidlag utgör ett undantag.

Kort sagt saknas förbud
Citera
2017-04-22, 13:07
  #26
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Kort sagt saknas förbud


Nej, det gör det ju inte. Ifall man genom forskning bara får komma fram till vissa slutsatser så existerar i praktiken ett förbud. Vilket man förstår ifall man vet hur forskning ska bedrivas. Man kan ju notera att det inte alltid behöver röra sig om ett lagstadgat förbud som exempelvis i Tyskland för att effektivt tysta forskare. I Sverige tillämpas istället en taktik där forskare som inte följer den officiella "sanningen" utsätts för social stigmatisering, karaktärsmord, yrkesförbud och i värsta fall personförföljelse av Expo och andra vänsterextrema grupperingar.
Citera
2017-04-22, 13:18
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Nej, det gör det ju inte. Ifall man genom forskning bara får komma fram till vissa slutsatser så existerar i praktiken ett förbud. Vilket man förstår ifall man vet hur forskning ska bedrivas. Man kan ju notera att det inte alltid behöver röra sig om ett lagstadgat förbud som exempelvis i Tyskland för att effektivt tysta forskare. I Sverige tillämpas istället en taktik där forskare som inte följer den officiella "sanningen" utsätts för social stigmatisering, karaktärsmord, yrkesförbud och i värsta fall personförföljelse av Expo och andra vänsterextrema grupperingar.

Vilken svensk har forskat kring förintelsen och inte fått sina rön publicerade ??? och/eller blivit stigmatiserad. Den ende "forskaren" som hudflängts är Rudolf och hans framställning har så många brister att den inte skulle godkännts ens som uppsats i de allra flesta lärosäten
Citera
2017-04-22, 13:33
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Du vet ju inte vem jag är och utifrån det du skrivit hittills så finns det inget som tyder på att du är kvalificerad att bedöma forskning och vetenskaplig metodik. Fast det har ju inte med trådens ämne i sig att göra. Min poäng är att vare sig de som lägger fram forskning eller opponerar sig mot den riskerar att hamna i fängelse i normalfallet. Jag konstaterar då att den s.k förintelsen därvidlag utgör ett undantag.

Ja vem kan du vara..

Men du som är kvalificerad att bedöma forskning och vetenskaplig metodik. Vad gör du för bedömning av anföringar (från Sveriges kanske ivrigaste förnekare) såsom att Paul Blobel är en Sovjetisk uppfinning eller att alla vittnen till förintelsen, vare sig det gäller offer eller förövare, ljuger. Det senare med backas upp endast med en parallell till fallet med Thomas Quick, där han ljög om brott han inte begick.

Finns det någon anledning till att ta sådana personer på allvar?
Citera
2017-04-22, 14:13
  #29
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Vilken svensk har forskat kring förintelsen och inte fått sina rön publicerade ??? och/eller blivit stigmatiserad. Den ende "forskaren" som hudflängts är Rudolf och hans framställning har så många brister att den inte skulle godkännts ens som uppsats i de allra flesta lärosäten


Ja, exakt. Du svarar ju egentligen själv på frågan. Vilka svenska forskare har vågat lägga fram en avvikande hypotes i förintelsediskussionen? Det finns i princip inga andra forskningsområden där alternativa hypoteser inte förekommer. Ungefär som i Sovjet där många forskningsområden var politiskt styrda.
Citera
2017-04-22, 14:22
  #30
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Ja vem kan du vara..

Men du som är kvalificerad att bedöma forskning och vetenskaplig metodik. Vad gör du för bedömning av anföringar (från Sveriges kanske ivrigaste förnekare) såsom att Paul Blobel är en Sovjetisk uppfinning eller att alla vittnen till förintelsen, vare sig det gäller offer eller förövare, ljuger. Det senare med backas upp endast med en parallell till fallet med Thomas Quick, där han ljög om brott han inte begick.

Finns det någon anledning till att ta sådana personer på allvar?


Det är det fina med Flashback. Att folk får möjlighet att anonymt lägga fram sina synpunkter och argument. Du vet inte vem jag är och jag vet inte vem du är. I övrigt förstår jag inte riktigt hur ditt inlägg kan kopplas till trådens ämne. Har Thomas Quick forskat om förintelsen? Nåväl, min poäng är i alla fall att det vare sig är din eller min sak att på förhand döma ut forskning utan man bör väga bevis mot varandra. Som brukligt inom vetenskapen.
Citera
2017-04-22, 14:27
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Jag bara undrar vad du menar med att Opponenter lägger fram motbevis. Aldrig hört ett sånt påstående. Invändningar mot metodik är en sak men motbevis `????

Aldrig hört = Aldrig googlat?

Citat:
Ungefär 161 000 resultat (0,44 sekunder)

https://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=...motbevis&spf=1
http://exempelmeningar.se/sv/motbevis
http://www.cse.chalmers.se/edu/cours...ofExamples.pdf
Citera
2017-04-22, 14:32
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Ja, exakt. Du svarar ju egentligen själv på frågan. Vilka svenska forskare har vågat lägga fram en avvikande hypotes i förintelsediskussionen? Det finns i princip inga andra forskningsområden där alternativa hypoteser inte förekommer. Ungefär som i Sovjet där många forskningsområden var politiskt styrda.

Det finns ju inget hinder att forska så är ju bara att gå in med en ansökan om forskningsanslag/doktorandbidrag. Du tror inte att det är så att bevisen för förintelsen är så överväldigande att det liksom blir lite komiskt att komma med en alternativ hypotes.

Det har t ex forskats kring eutanasiprogrammet och det förnekas inte av förintelseförnekarna menar du att det där finns alternativa hypoteser inom den forskningen ???

En sån sak som Babi Yar bevisningen är överväldigande finns det förutom hos förnekarna alternativa hypoteser ??
Citera
2017-04-22, 14:40
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Aldrig hört = Aldrig googlat?



https://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=...motbevis&spf=1
http://exempelmeningar.se/sv/motbevis
http://www.cse.chalmers.se/edu/cours...ofExamples.pdf

En opponent lägger inte fram egna bevis utan ska bedöma om avhandlingen når fram till en korrekt slutsats utifrån frågeställningen/hypotesen. Sedan ska opponenten bedöma de framlagda "bevisen" och själv komma med alternativa hypoteser/slutsatser Ok i viss mån motbevisa men är ju inte en egen genomförd utredning
Citera
2017-04-22, 14:43
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Än så länge är det tillåtet att i Sverige ifrågasätta den s.k förintelsen. Att det är tillåtet att forska i ämnet i länder som Tyskland är ju bara akademiskt eftersom det inte är lagligt att komma fram till helt andra slutsatser än de som godkänts av judenheten och dess drängar. Jag misstänker starkt att mer repressiv lagstiftning är på gång även i Sverige.
Du kan forska så mycket du vill det ska vara seriös forskning.

(FB) Är det förbjudet att forska om förintelsen i Sverige !?

Gosif skrev för lite drygt ett år sen i tråden "Vad är en Holocaust-förnekare?":

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif

Att det leder till fängelse att förneka förintelsen i Tyskland gör att man blir irriterad.

(FB) Vad är en Holocaust-förnekare?

Dr Tinnitus citerar Gosif och replikerar:

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Nu tar du genvägar....

Din formulering saknas vissa högst väsentliga delar.

Om man i Tyskland, offentligt och aktivt förnekar förintelsen, kan man riskera fängelsestraff ja, därför att man stiftat lagar för att begränsa idioters möjlighet att diskriminera offer och anhöriga till ett redan bevisat och vedertaget folkmord.

Det finns liknande lagar även här i Sverige, som gör att man kan riskera fängelsestraff om man står på torget och gapar om att kungen är bög eller liknande, alltså ärekränker folk eller påstår något som kan uppfattas sim kränkande och som bevisligen inte heller stämmer med vad man genom långvarig seriös forskning kunnat styrka.

Det är mer irriterande menar jag, att förintelseförnekare beter sig så illa att sådana lagar behövs.

(FB) Vad är en Holocaust-förnekare?

Här är min replik:

(FB) Vad är en Holocaust-förnekare?

...................
Jämför en åtta år gammal post från Stug

Citat:
Ursprungligen postat av StuG

En röst från en utomstående - jag är inte särskilt insatt i "revisionismen" men:

Jag tycker det är bisarrt och motsägelsfullt att lagstifta om historiska fakta.
Jag tycker det är lika fel att det är belagt med straff att säga att kanske "bara" 300 000 judar mördades under kriget som det är belagt med straff att skriva om folkmordet på armenier i Turkiet.

Men ska man få säga vad som helst? Är det inte hån mot offren?
Inte mer än Myrdals eller Ohlys hån mot Pol Pots (alltså inte Paul Potts ni historielösa 90-talister) eller Lenins offer.
Jag vill se debatter och forskning som granskar Myrdal och Ohly - inte fängelsestraff och böter.

Skall det vara så svårt?

Men är risken stor att det upprepas då?

Inte större än risken att Röda Khmererna eller Sovjets brott upprepas.

Till slut: Hur trovärdig är man om man lagstiftar om historiska händelser? Leder inte detta automatiskt till en misstänksamhet?
Om man bestraffat de virrpannor som tror att Mossad låg bakom 9/11?
Om man fängslat de som sade att "Dödens fält" aldrig existerade och att kranierna i S-21 kom från koleraoffer?

Reflektioner från "båda sidor" ses fram emot.
__________________
Senast redigerad av StuG 2009-02-09 kl. 19:24.

(FB) Vad är revisionisters agenda?

StuG fick vänta....

Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Nu vill jag höra vad ni säger om mitt inlägg no 129.


(FB) Vad är revisionisters agenda?

Groffe svarade:

Citat:
Ursprungligen postat av Groffe

Varje vettig människa måste förstås hålla med om vad du skriver här.

(FB) Vad är revisionisters agenda?

Sen kan ni ju läsa sista sidan i Agenda-tråden (sid 13) :

(FB) Vad är revisionisters agenda?

Dr Tinnitus säger det enkelt:
Citat:
[...]
Enkelt sagt så beror dessa lagar mot förnekande och föringade av förintelsen på att det finns idioter som inte kan eller vill bete sig som folk, inte för att det finns vanligt folk som beter sig som vanligt folk.

Givetvis så hade det varit bättre om vi inte behövt dessa lagar, men det är alltså idioterna själva som gör att de finns.


Dr Tinnitus
(FB) Vad är revisionisters agenda?

Jfr mina paralleller i sista posten i tråden:

(FB) Vad är revisionisters agenda?

............

Censur kan beskrivas som historieuppfattningens eget tinnitus:

Citat:
Tinnitus är inte en sjukdom utan ett symtom och kan beskrivas som ljud i öronen som inte kan uppfattas av omgivningen.
[...]
Kontakta en vårdcentral om:
⦁ du har så mycket besvär att du blir irriterad, har svårt att koncentrera dig eller får sömnproblem.
[...]
https://www.1177.se/Skane/Fakta-och-...nitus/?ar=True


Flashback är våran vårdcentral.....
Citera
2017-04-22, 14:43
  #35
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Det finns ju inget hinder att forska så är ju bara att gå in med en ansökan om forskningsanslag/doktorandbidrag. Du tror inte att det är så att bevisen för förintelsen är så överväldigande att det liksom blir lite komiskt att komma med en alternativ hypotes.

Det har t ex forskats kring eutanasiprogrammet och det förnekas inte av förintelseförnekarna menar du att det där finns alternativa hypoteser inom den forskningen ???

En sån sak som Babi Yar bevisningen är överväldigande finns det förutom hos förnekarna alternativa hypoteser ??


Om bevisningen nu vore så överväldigande som du hävdar så skulle inte ämnet ligga inom revisionism och det skulle inte finnas några revisionistiska forskare i världen. Fast nu gör det ju det även om de är ytterst få i sammanhanget. Dock för du fortfarande inte fram något relevant argument för att forskningen på området inte ska få vara helt fri. Den är inte det och vad du sen "tycker" om revisionistisk forskning är inte intressant. Hur många forskare som skulle ifrågasätta den officiella förintelsehistorien vet vi först om forskningen vore fri.
Citera
2017-04-22, 15:11
  #36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
"Man kan inte"? Så klart man borde kunna. Sen finns det ju en uppsjö av områden där regelrätt forskning kan bedrivas inom ramen för förintelsefrågan. Som exempelvis demografi, kemi, analys av dokument och kremeringskapacitet. Alla dessa områden var för sig och/eller tillsammans ger utrymme för att ifrågasätta den officiella förintelseversionen. Men det unika med den s.k förintelsen är ju att det i många länder alltså är olagligt att genom forskning komma fram till helt andra slutsatser än de officiella.
Nej, det är en vanlig missuppfattning. Du får forska i det, men du får inte nämna det som det skulle vara "sanning". Därför jag tog det med solen är blå i stället för gul. Sanning är om du har belägg för det, vilket de flesta "förnekare" inte har. Därför måste de förvränga fakta, så det stämmer bra om deras värld. Det är den stora skillnaden.

Det finns forskare som har gjort som du nämnde. Alltså med demografi,kemi, analys om dokumenter m.m. En sådan forskare var Germar Rudolf. Men han förvrängde fakta för det skulle passa in hans värld, vilket upptäcktes snabbt. I stället för erkänna det, så bildade han pseudonymer för få rätt. Ingen annan forskare lyckades få samma resultat som han i heller, vilket är inte konstigt eftersom han förvrängde fakta. Vad händer då? Jo folk som supporterar han, började gnälla att alla emot han, för han blah blah blah... Be han förklara hur han fick sitt resultat, så ska du få se.
Citat:
Det är ju tämligen uppenbart att de som är anhängare av den officiella förintelsehypotesen på förhand vill underkänna all forskning som inte ger "rätt" slutsatser. En sådan ansats strider mot all vedertagen vetenskaplig metodik. Syftet med all forskning är ju att olika hypoteser ska prövas mot varandra utifrån de vetenskapliga bevis och argument som läggs fram.

Hur skulle du svara om någon påstod att solen är blå? När det uppenbart den är gul ( i våra ögon). Du skulle kanske säga : - men bevisa den är blå!!?? Men du skulle få svar: -Nej bevisa den är gul!! kan du inte bevisa det, så är det uppenbart han har rätt som säger den är blå!!!

Alltså är du uppenbart underkänt han forskning i förväg med säga - men bevisa den är blå!

Ja det är rätt! Syftet med all forskning är ju att olika hypoteser ska prövas mot varandra utifrån de vetenskapliga bevis och argument som läggs fram. Vilket har skett otaliga gånger och förnekare har förlorat varenda gång, för de har inte tillräcklig kött på benet. Men då bruka det hända att forskare är köpta, sionisterna styr allt med mera..

Ta titta på en film som heter "Denial" från 2016, den säger mycket hur förnekare funkar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback