Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-20, 09:44
  #1
Medlem
Jeltzins avatar
Hade varit intressant att se hur spritt "Nofap" är här på forumet genom en poll där användarna kan få fylla i hur ofta de tittar på porr. Kan en moderator hjälpa till att skapa en sådan?

Pollrubrik
Hur ofta tittar du på porr?

Svarsalternativ
  1. 3 gånger per dag
  2. 1 gång per dag
  3. 3-4 gånger i veckan
  4. 1 gång i veckan
  5. 1 gång i månaden
  6. Mer sällan
  7. Tittar inte på porr

Diskussionsunderlag:
  • Hur länge har du tittat på porr?
  • Hur går snacket om porr bland vänner - är det vedertaget eller ses det som ett beroende?
  • Är ni öppna för er partner om att ni tittar på porr?
  • Om du har slutat - Varför slutade du? Hur länge har du hållit uppe som max? Har du märkt någon skillnad på dig själv/ditt sexliv sedan du slutade?
Citera
2017-04-20, 09:56
  #2
Medlem
LadyGanjas avatar
1-2 gånger per månad, slutar dock alltid med det när jag är i nån sorts relation med någon annan.

Då jag tycker det borde klassas som otrohet om man konsumerar porr.Under tiden man är i ett förhållande.
Citera
2017-04-20, 09:59
  #3
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
Då jag tycker det borde klassas som otrohet om man konsumerar porr.Under tiden man är i ett förhållande.

är du seriös eller?
Citera
2017-04-20, 10:01
  #4
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
är du seriös eller?
Ja jag är seriöst om min partner kan ligga och dra sig i snabeln och fantisera om att han knullar på någon annan än mig då kan han dra åt helvete...
Citera
2017-04-20, 10:04
  #5
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
Ja jag är seriöst om min partner kan ligga och dra sig i snabeln och fantisera om att han knullar på någon annan än mig då kan han dra åt helvete...

Lever du i Orwells 1984?
Citera
2017-04-20, 10:11
  #6
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
Lever du i Orwells 1984?
Nej men det är min högst personliga åsikt.
Hur ofta kollar du på porr ? Misstänker att du är cirka 40+ och ensam.
Citera
2017-04-20, 10:12
  #7
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
är du seriös eller?
Kvinnor har ofta en större känslomässig anknytning till sex än män. Det är därför rätt vanligt att kvinnor är hyfsat ointresserade eller likgiltiga inför porr, det tillför sällan någonting att se på när främmande människor knullar. Och det är rätt vanligt att de är lite ambivalenta eller obekväma med att deras partner tittar på porr. De föreställer sig att män gör någon sorts känslomässig anknytning till vad de tittar på, dvs att om man runkar till porr så gör man det antagligen för att man har en intim fantasi om att vara med just den kvinnan på filmen.
Citera
2017-04-20, 10:18
  #8
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
Nej men det är min högst personliga åsikt.
Hur ofta kollar du på porr ? Misstänker att du är cirka 40+ och ensam.

Eeeh what??? så alla som kollar på porr är 40+ och ensam?

lever du under en sten eller är dina päron syskon med varandra?
Citera
2017-04-20, 10:25
  #9
Medlem
ReiseReises avatar
Jag försöker undvika det. Det finns väldigt mycket dåligt med porr.
Det är vetenskapligt bevisat att porr är beroendeframkallande, att det kan framkalla depression, och att det kan leda till att du får problem att få stånd när du väl ska ha sex. Jag har haft erfarenhet av alla 3, och jag slår vad om att jag inte är ensam.

Vet inte vilket svar jag ska pricka in dock. Ibland kan jag kolla på porr flera gånger under en dag. Ibland kan det vara 1 gång i veckan, ibland längre.

Angående diskussionen att porr skulle vara likställt med otrohet verkar ju vara lite absurt att påstå (så länge flickvännen inte känner så iallafall). Många killar har en ganska så stor sexlust och kan ibland känna att det inte alltid är tillräckligt med sin flickvän (samt fantasier), och istället för att tjata till sig mera sex med tjejen så kan man istället komplettera med porr
Citera
2017-04-20, 11:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
Ja jag är seriöst om min partner kan ligga och dra sig i snabeln och fantisera om att han knullar på någon annan än mig då kan han dra åt helvete...

Håller med
Citera
2017-04-20, 11:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
Eeeh what??? så alla som kollar på porr är 40+ och ensam?

lever du under en sten eller är dina päron syskon med varandra?

Nej min din retorik klassas som reptilhjärna. Handlar om vad man vill ha för pattner. Jag skulle inte tyckt om min tjej satt och kollade på porrfilmer då jag skulle tycka det var ett sexmissbruk och skumt beteende. Titta på porrfilmer när man är lycklig med sin partner är mer wtf.
Citera
2017-04-20, 11:29
  #12
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber007
Nej min din retorik klassas som reptilhjärna. Handlar om vad man vill ha för pattner. Jag skulle inte tyckt om min tjej satt och kollade på porrfilmer då jag skulle tycka det var ett sexmissbruk och skumt beteende. Titta på porrfilmer när man är lycklig med sin partner är mer wtf.

Det finns massor med par som kollar på porr tillsammans. Det handlar mycket om hur man är när det kommer till sex. Påståendet att porrkollande är lika med otrohet däremot låter rätt korkat
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback