Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 05:08
  #1
Medlem
Choklad-Mackas avatar
https://www.reddit.com/r/schizophren...a_patients_in/

http://orthomolecular.org/library/jo...03n04-p301.pdf

Mod kommer klaga på denna tråd och kasta den om jag inte kommer på något smart pga att länkar kan dö osv.

Har länkarna dött så googla på "fasting russia ortemolecular schizophrenia" så kommer du hitta massor av information, mer än i de två länkarna.

Diskussion: Borde det pratas mer om att fasta i sjukvården för personer med lättare eller allvarligare neuroser? 70% av patienterna blev botade från sin schizophreni av att fasta.

Fasta är inte lika hemskt som man tror, det är en kognitiv utmaning och då man hamnar i ketos försvinner hungern.

Kan fasta i 42 dagar bota fler fall av schizophreni? Det lär inte vara ett problem att fasta för många schizophrena då medicinerna ofta bidrar till övervikt.

T.ex. hos loreen lockman på tanglewood wellness center i costa rica så fastar dom max 42 dagar och många gör det. En smal snubbe fastade 53 dagar.. Sök på youtube. Många fastar mer än 30 dagar, bara man återinför mat på rätt sätt är det lugnt. Detta är väldigt viktigt. Det tar länge innan man kan äta som vanligt igen. Och med fördel kan man följa en paleo diet eller liknande efter fastan för ökade energi nivåer.
__________________
Senast redigerad av Choklad-Macka 2017-04-20 kl. 05:10.
Citera
2017-04-20, 05:27
  #2
Medlem
gringofarangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
https://www.reddit.com/r/schizophren...a_patients_in/

http://orthomolecular.org/library/jo...03n04-p301.pdf

Mod kommer klaga på denna tråd och kasta den om jag inte kommer på något smart pga att länkar kan dö osv.

Har länkarna dött så googla på "fasting russia ortemolecular schizophrenia" så kommer du hitta massor av information, mer än i de två länkarna.

Diskussion: Borde det pratas mer om att fasta i sjukvården för personer med lättare eller allvarligare neuroser? 70% av patienterna blev botade från sin schizophreni av att fasta.

Fasta är inte lika hemskt som man tror, det är en kognitiv utmaning och då man hamnar i ketos försvinner hungern.

Kan fasta i 42 dagar bota fler fall av schizophreni? Det lär inte vara ett problem att fasta för många schizophrena då medicinerna ofta bidrar till övervikt.

T.ex. hos loreen lockman på tanglewood wellness center i costa rica så fastar dom max 42 dagar och många gör det. En smal snubbe fastade 53 dagar.. Sök på youtube. Många fastar mer än 30 dagar, bara man återinför mat på rätt sätt är det lugnt. Detta är väldigt viktigt. Det tar länge innan man kan äta som vanligt igen. Och med fördel kan man följa en paleo diet eller liknande efter fastan för ökade energi nivåer.

Trodde inte att det fanns något botemedel mot Schizofreni?
Citera
2017-04-20, 05:31
  #3
Medlem
MeanMEs avatar
Borde inte talas om det alls då det är trams.

Hade fasta funkat hade vart enda landsting kört denna behandling och kunnat spara miljontals kronor för oss skattebetalare. Nu gör de inte det därför att fastans enda effekt är att personen blir hungrig.
Citera
2017-04-20, 06:46
  #4
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gringofarangen
Trodde inte att det fanns något botemedel mot Schizofreni?

Abram hoffer niacin treatment


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2652467/




Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Borde inte talas om det alls då det är trams.

Hade fasta funkat hade vart enda landsting kört denna behandling och kunnat spara miljontals kronor för oss skattebetalare. Nu gör de inte det därför att fastans enda effekt är att personen blir hungrig.

What? Dude du verkar rätt skön. Men det funkar inte så. Läkemedelsbolagen tjänar inga pengar på kost.

(FB) angående boken "dödlig psykiatri". (Minska psykofarmaka med 98%)

Fasta har samma effekter för hjärnan som träning.
Citera
2017-04-20, 08:35
  #5
Medlem
Choklad-Mackas avatar
"fasting results in increased production of brain-derived neurotrophic factor (BDNF)"

Googla exempelvis fasting + brain
Citera
2017-04-20, 08:46
  #6
Medlem
Choklad-Mackas avatar
"Bara lita på establisemangen"
Citera
2017-04-22, 09:14
  #7
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
What? Dude du verkar rätt skön. Men det funkar inte så. Läkemedelsbolagen tjänar inga pengar på kost.

(FB) angående boken "dödlig psykiatri". (Minska psykofarmaka med 98%)

Fasta har samma effekter för hjärnan som träning.
Nej läkemedelsföretagen gör inte det.
Men det skiter våra landsting högaktningsfullt i.
Hade fasta resulterat i så mycket mer än att man blir hungrig hade det används.
Citera
2017-04-22, 10:11
  #8
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nej läkemedelsföretagen gör inte det.
Men det skiter våra landsting högaktningsfullt i.
Hade fasta resulterat i så mycket mer än att man blir hungrig hade det används.

(FB) Tråden om dieter och psykisk ohälsa

Driver du med mig? Vet du något om fasta? Hungern försvinner efter några dagar då kroppen hamnar i ketos. Hjärnan skyddar sig själv och skjuter ut offantligt stora mängder bdnf och ngf vilket resulterar i att man "Hackar" hjärnan och reparerar det, hippocampus blir större bland annat.
Citera
2017-07-02, 14:08
  #9
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
(FB) Tråden om dieter och psykisk ohälsa

Driver du med mig? Vet du något om fasta? Hungern försvinner efter några dagar då kroppen hamnar i ketos. Hjärnan skyddar sig själv och skjuter ut offantligt stora mängder bdnf och ngf vilket resulterar i att man "Hackar" hjärnan och reparerar det, hippocampus blir större bland annat.

Intressant. Jag vill läsa på mera om bdnf och ngf.
Citera
2017-07-02, 17:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
https://www.reddit.com/r/schizophren...a_patients_in/

http://orthomolecular.org/library/jo...03n04-p301.pdf

Mod kommer klaga på denna tråd och kasta den om jag inte kommer på något smart pga att länkar kan dö osv.

Har länkarna dött så googla på "fasting russia ortemolecular schizophrenia" så kommer du hitta massor av information, mer än i de två länkarna.

Diskussion: Borde det pratas mer om att fasta i sjukvården för personer med lättare eller allvarligare neuroser? 70% av patienterna blev botade från sin schizophreni av att fasta.

Fasta är inte lika hemskt som man tror, det är en kognitiv utmaning och då man hamnar i ketos försvinner hungern.

Kan fasta i 42 dagar bota fler fall av schizophreni? Det lär inte vara ett problem att fasta för många schizophrena då medicinerna ofta bidrar till övervikt.

T.ex. hos loreen lockman på tanglewood wellness center i costa rica så fastar dom max 42 dagar och många gör det. En smal snubbe fastade 53 dagar.. Sök på youtube. Många fastar mer än 30 dagar, bara man återinför mat på rätt sätt är det lugnt. Detta är väldigt viktigt. Det tar länge innan man kan äta som vanligt igen. Och med fördel kan man följa en paleo diet eller liknande efter fastan för ökade energi nivåer.

Själv har jag också mentala problem och kan lindra dom med gluten/mjölk/soja fri. Detta har funkar för många med mental ohälsa. Du kan också för paleo/keto diet. Forska om det. Det finns många som botar massvis med sjukdomar som cancer, eksem, och annat. Hade själv mentala och fysiska problem. Dampar lite bara då jag bryter min kost. Annars är jag jätte lugn nu. Min sociala förmåga är också mycket bättre (har diagnosen autism).

Finns kommer inte att tro på detta. Men fortsätt forska. Vissa gör till och med 0 kolhydrats kost och äter bara kött. Är inne på en IRC-kanal där dom pratar om detta. Fast dessa är mer insatta på att äta rå kött. Men dom har bra länkar att titta på ändå. Lycka till.
Citera
2017-07-03, 23:29
  #11
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Borde inte talas om det alls då det är trams.

Hade fasta funkat hade vart enda landsting kört denna behandling och kunnat spara miljontals kronor för oss skattebetalare. Nu gör de inte det därför att fastans enda effekt är att personen blir hungrig.

Skojar du eller..... landstinget följer läkarkårens modell som är helt reglerad utav läkemedelsindustrin. Läkarnas utbildningar och löner är delvis betalda av Astrazeneca. Om du tror att dom skulle uppmuntra folk att vattenfasta istället för å köpa deras tabletter så är du naiv.

Har du provat å fasta? I så fall vet du att hungern försvinner efter 2-3 dagar typ.
__________________
Senast redigerad av SnobbenL 2017-07-03 kl. 23:36.
Citera
2017-07-18, 21:48
  #12
Medlem
asdhundrafogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Skojar du eller..... landstinget följer läkarkårens modell som är helt reglerad utav läkemedelsindustrin. Läkarnas utbildningar och löner är delvis betalda av Astrazeneca. Om du tror att dom skulle uppmuntra folk att vattenfasta istället för å köpa deras tabletter så är du naiv.

Har du provat å fasta? I så fall vet du att hungern försvinner efter 2-3 dagar typ.

indeedar på detta. det som 9/10 gånger stått emellan min hälsa är min läkare. Den enda gången jag fått hjälp som verkligen hjälpt genom piller var när jag var liten och hade järnbrist och när jag var äldre och hade svinkoppor. Alla andra gånger har jag fått massa piller som förvärrat mina problem, men sedan när jag har motivationen (i perioder) att äta ordentligt, och köra periodisk fasta så har jag blivit som en helt ny person. akutsjukvård är väldigt bra, men eftervården brukar vara mindre bra som oftast hade varit tusen gånger bättre om patienter ätit som människan är menad till att äta och inte få massa skit piller för blodfetter, blodtryck, puls. Vi har själv skapat alla sjukdomar inklusive psykiska sjukdomar genom förgiftade livsmedel och skräpmat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback