Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 02:38
  #1
Medlem
Hur bli fri från familjen och alla jag känner?

Jag hade en period när familjen, släkten och alla dom kände förtryckte mig, psykiskt misshandlade mig, stalkade både i verkligheten & internet, hotade osv... Dock kunde jag inte styrka bevisen eftersom jag inte hade bästa tekniska utrustningen vid dom tillfällen.

Det är OK idag, men jag kan aldrig någonsin vara säker på att det inte händer igen... Innerst inne så är jag rätt säker på att dom är någon form av sadister som njuter av att se när det går dåligt för mig, dock visar dom en helt annan fasad i verkligheten för att bli accepterad av andra.

Jag håller fortfarande på att gå i skolan, men jag kan inte folkbokföra mig på nya adressen för då kommer dom veta exakt vilken skola jag går på och försöka ringa till rektorn/lärare osv... Dock hoppas jag på att rektorn kontaktar mig ifall någon som känner mig ringer och förtalar så jag kan anmäla dom så jag får skyddad identitet.

Men hur som helst, jag sa exakt allt till polisen men dom bryr sig inte ett skit om män... Jag sökte hjälp EXAKT överallt men det finns ingen hjälp, det måste inträffa något brottsligt för att dom öht ska göra någonting, knappt där är det säkert att jag får skyddad identitet.

Jag försöker låtsas som ingenting har hänt, men innerst inne så hatar jag dom så jävla mycket... Orkar inte slösa mitt liv på dom, bättre att komma sig bort från dom innan det är försent.
Familjen, släkten och deras vänner försöker kontrollera mig så gott det går, dom uttalar sig negativt om utbildning sedan 1 minut senare tala neutralt om utbildning... Dom vill egentligen inte att jag ska utbilda mig, det har dom uttalat sig om flera gånger osv.

Så vad kan jag göra i praktiken nu då? Jag är en ung man och har mycket låga förväntningar på samhället.
__________________
Senast redigerad av Zxcvbnm098 2017-04-20 kl. 02:44.
Citera
2017-04-20, 07:36
  #2
Avstängd
smakenutavbajss avatar
Byta namn kanske var en idé? Sverige är geografisk ett stort land. Du är under utbildning och kan flytta runt som tiden går. Själv skickar jag bajs till dom som är elaka, det funkar skitbra.
Citera
2017-04-20, 08:22
  #3
Medlem
TheRiddle-s avatar
Tycker det låter väldigt suspekt att precis ALLA du känner skulle vara ute efter att trycka ner dig. Vad är det dom gör egentligen som får dig att tro detta?
Citera
2017-04-20, 10:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Tycker det låter väldigt suspekt att precis ALLA du känner skulle vara ute efter att trycka ner dig. Vad är det dom gör egentligen som får dig att tro detta?

Skulle gissa på att hon är tjej och söker sig till något som inte stämmer överens med familjens kultur.
Citera
2017-04-20, 13:54
  #5
Medlem
N.Dongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Skulle gissa på att hon är tjej och söker sig till något som inte stämmer överens med familjens kultur.
Jag gissar att ts är man då han antyder att polisen inte skulle bry sig om män (jag håller inte med, har alltid fått bra hjälp av snuten), men det kan ändå röra om hedersförtryck pga att han ev. blivit kär i fel tjej, konverterat, inte är heterosexuell, eller nåt annat. Kan ev. också vara att ts är paranoid (kanske med rätta pga tidigare övergrepp!), överdriver och behöver hjälp av vården. Men jag tror ändå inte helt på det sistnämnda.

Ts, jag säger inte att du skulle vara schizofren eller så, men eftersom du har varit med om ett trauma kan det vara bra om du pratar med någon, präst eller terapeut t.ex., så att du får lättare att gå vidare. Tyvärr har jag annars inga andra handfasta tips förutom att gå med i Främlingslegionen alternativt boka en enkel biljett till typ Mongoliet eller Sydamerika.
Citera
2017-04-20, 14:40
  #6
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zxcvbnm098
Hur bli fri från familjen och alla jag känner?

Jag hade en period när familjen, släkten och alla dom kände förtryckte mig, psykiskt misshandlade mig, stalkade både i verkligheten & internet, hotade osv... Dock kunde jag inte styrka bevisen eftersom jag inte hade bästa tekniska utrustningen vid dom tillfällen.

Det är OK idag, men jag kan aldrig någonsin vara säker på att det inte händer igen... Innerst inne så är jag rätt säker på att dom är någon form av sadister som njuter av att se när det går dåligt för mig, dock visar dom en helt annan fasad i verkligheten för att bli accepterad av andra.

Jag håller fortfarande på att gå i skolan, men jag kan inte folkbokföra mig på nya adressen för då kommer dom veta exakt vilken skola jag går på och försöka ringa till rektorn/lärare osv... Dock hoppas jag på att rektorn kontaktar mig ifall någon som känner mig ringer och förtalar så jag kan anmäla dom så jag får skyddad identitet.

Men hur som helst, jag sa exakt allt till polisen men dom bryr sig inte ett skit om män... Jag sökte hjälp EXAKT överallt men det finns ingen hjälp, det måste inträffa något brottsligt för att dom öht ska göra någonting, knappt där är det säkert att jag får skyddad identitet.

Jag försöker låtsas som ingenting har hänt, men innerst inne så hatar jag dom så jävla mycket... Orkar inte slösa mitt liv på dom, bättre att komma sig bort från dom innan det är försent.
Familjen, släkten och deras vänner försöker kontrollera mig så gott det går, dom uttalar sig negativt om utbildning sedan 1 minut senare tala neutralt om utbildning... Dom vill egentligen inte att jag ska utbilda mig, det har dom uttalat sig om flera gånger osv.

Så vad kan jag göra i praktiken nu då? Jag är en ung man och har mycket låga förväntningar på samhället.

1) Gör klart för dem att du inte vill ha kontakt

2) Var konsekvent - svara inte på samtal, ta inte kontakt, hälsa inte på dem om du möter dem.

3) Byt för och efternamn

Du kan inte förhindra att de kollar upp dig på nätet - men du kan vara tydlig med att du inte vill ha kontakt.
Respekterar de inte det utan trakasserar dig genom att dyka upp, ringa, kontakta skola eller arbetsgivare osv .. så anmäler du och begär kontaktförbud.

Eftersom du är 18 år så kan du prata med rektorn på din skola och säga att du inte vill att han/hon eller någon lärare diskuterar dig med dina föräldrar.
Citera
2017-04-20, 15:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smakenutavbajs
Byta namn kanske var en idé? Sverige är geografisk ett stort land. Du är under utbildning och kan flytta runt som tiden går. Själv skickar jag bajs till dom som är elaka, det funkar skitbra.
Nej, föräldrarna kan ta reda på vilket mitt nya namn/efternamn är och nej jag kan inte flytta hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Tycker det låter väldigt suspekt att precis ALLA du känner skulle vara ute efter att trycka ner dig. Vad är det dom gör egentligen som får dig att tro detta?
Allt är bevisat men polisen gör ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Skulle gissa på att hon är tjej och söker sig till något som inte stämmer överens med familjens kultur.
Aa, det handlar också om det eftersom jag vill utbilda mig & göra karriär och skaffa barn mycket sent (35-40 års åldern)... Föräldrarna vill i princip att jag ska fixa en heltidsanställning på Lidl och skaffa familj så tidigt som möjligt så dom har något att göra... Ungefär så... Sedan är det många fler saker också.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
1) Gör klart för dem att du inte vill ha kontakt

2) Var konsekvent - svara inte på samtal, ta inte kontakt, hälsa inte på dem om du möter dem.

3) Byt för och efternamn

Du kan inte förhindra att de kollar upp dig på nätet - men du kan vara tydlig med att du inte vill ha kontakt.
Respekterar de inte det utan trakasserar dig genom att dyka upp, ringa, kontakta skola eller arbetsgivare osv .. så anmäler du och begär kontaktförbud.

Eftersom du är 18 år så kan du prata med rektorn på din skola och säga att du inte vill att han/hon eller någon lärare diskuterar dig med dina föräldrar.
1) Försökte det tidigare men dom respekterar inte mig och det blev mycket värre.

2) Försökte, men blev värre

3) Föräldrarna kan ta reda på nya namnet/efternamnet genom myndigheter.

Polisen gör ingenting, ansöker jag om kontaktförbud så kommer dom skylla på något annat eller bli straffad på ett eller annat sätt (inte åtal).

Ja, jag ska göra det tydligt för rektorn/lärare.
__________________
Senast redigerad av Zxcvbnm098 2017-04-20 kl. 15:35.
Citera
2017-04-20, 15:29
  #8
Medlem
Vad är det för fel på din släkt? Är dom religösa som tror att utbildning är djävulens påfund eller vad?
Citera
2017-04-20, 15:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztawiz
Vad är det för fel på din släkt? Är dom religösa som tror att utbildning är djävulens påfund eller vad?
Inte riktigt men dom vill att alla ska vara likadana eller sämre, kortfattat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback