Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 00:42
  #25
Medlem
Schnyggves avatar
Emil PÄÄÄÄSON är ju väldigt elitistisk! och kan man inte ens uttala sig eget efternamn kanske man inte ska vara så kaxig! ibland tycker jag lite synd om gästerna när de blir tokdissade och det flyger över huvudet på dem! Men jag gillar podden, ändå! för den extrema kreddstress som Emil har inför denna lilla sfär som media-sverige utgör har jag noll respekt för! Jag brukar bli glad när det kommer en ny!
Citera
2017-11-01, 12:07
  #26
Medlem
Hyllas den som hyllas bör.

Jag tycker framförallt de två senaste avsnitten (Lundgren och Lagercrantz) har varit riktigt, riktigt bra. Emil är fantastiskt duktig på att anspela på sina- väldigt skickligt utarbetade- fördomar kring personerna, det vill säga själva schabloniseringen av karaktären. Det är alltså ingen som tror att Emil tror att Dolph säger Wax on/wax off när han får sitt brösthår vaxat men det stämmer ju in i fördomsbilden.

Mot Lagercrantz kändes han offensiv (på ett roligt vis) och man märkte att Emil hade förväntat sig just en tillknäppt och korrekt överklassherre och pressade honom kring ett par intimitetsfrågor. En tacksam schablonbild att humorisera kring och det blev i vissa lägen oerhört roligt som när t.ex han påstod att David tror att han varit i Rinkeby men aldrig varit det och skottsäker väst i Rosengård.

Alltjämt den bästa humorpodden vi har i det här landet enligt mitt tycke, trots min föregående utläggning (som kvarstår f.ö)
Citera
2017-11-08, 01:25
  #27
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Hyllas den som hyllas bör.

Jag tycker framförallt de två senaste avsnitten (Lundgren och Lagercrantz) har varit riktigt, riktigt bra. Emil är fantastiskt duktig på att anspela på sina- väldigt skickligt utarbetade- fördomar kring personerna, det vill säga själva schabloniseringen av karaktären. Det är alltså ingen som tror att Emil tror att Dolph säger Wax on/wax off när han får sitt brösthår vaxat men det stämmer ju in i fördomsbilden.

Mot Lagercrantz kändes han offensiv (på ett roligt vis) och man märkte att Emil hade förväntat sig just en tillknäppt och korrekt överklassherre och pressade honom kring ett par intimitetsfrågor. En tacksam schablonbild att humorisera kring och det blev i vissa lägen oerhört roligt som när t.ex han påstod att David tror att han varit i Rinkeby men aldrig varit det och skottsäker väst i Rosengård.

Alltjämt den bästa humorpodden vi har i det här landet enligt mitt tycke, trots min föregående utläggning (som kvarstår f.ö)

Det var ett roligt samtal men jag tycker att Persson var lite för inriktad på att D. Lagercrantz skulle vara någon sorts ekonomisk överklass. Släkten är ju det i mångt och mycket, men just den gren David kommer ifrån är väl mer av en akademisk och intellektuell elit som jag har förstått det. Olof Lagercrantz och de andra var väl inte besatta av pengar i första hand. Det var att vara briljanta författare och tänkare som gällde där.

Han träffade lite fel där med sitt tjafs om sidenpyjamasar och allt vad det var. Nåt i stil med "När du insåg att din bordsgranne aldrig hade läst Kafka, än mindre hört om honom, fick du bita dig i tungan för att inte uttrycka ditt brinnande förakt för dennes brist i bildning." Ungefär så.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2017-11-08 kl. 01:31.
Citera
2017-11-10, 23:31
  #28
Medlem
I avsnittet med Sigge Eklund säger de att att Banksy är "han från Infinite Mass". Skämt? Fattar ingenting.
Citera
2017-11-11, 13:27
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollmaster
I avsnittet med Sigge Eklund säger de att att Banksy är "han från Infinite Mass". Skämt? Fattar ingenting.

Han måste ha menat MASSive Attack.
Citera
2017-11-20, 10:39
  #30
Medlem
Jag tycker det är gulligt att sådana som Emil Persson, Tora Rydelius och Geniet Söderholm så tydligt använder sig av samma språk som sina förebilder och arbetsgivare filip och fredrik. T.om vid mediala bråk så skickas springpojkarna ut för att ta Filips mediala gnabb. Mimiken, uttrycken osv är exakt som en random F&F podd
Citera
2017-12-01, 12:18
  #31
Medlem
Senaste avsnittet med Lapidus var...gäsp. Så otroligt tråkigt och slätstruket. Lapidus är lite för perfekt för att det ska bli roligt eller ens intressant. Han är en högpresterande människa som försöker frambringa lite skit under naglarna i det här avsnittet men hans "problem" är inget som inte 89% av alla svenskar själva upplevt och Emil utforskar heller inte detta nämnvärt (han insåg nog hur banalt det faktiskt var), och Lapidus själv lyckas inte precis förmedla någon djupare filosofisk reflektion kring de påstådda "sämre/mörkare" sidorna.

I korthet:
Emil: Du är en perfekt, begåvad och väldigt framgångsrik människa som klär sig väl och ofta i kostym
Jens: Näää..asså, jag har haft en hel del problem med livspusslet alltså. Det är inte jättelätt att köpa jeans eller hämta på dagis....snaaaark.
Citera
2017-12-08, 20:12
  #32
Medlem
kedjas avatar
Rätt så skojjig podd mem det är irriterande att programledaren är sådär äckligt stockholms feminist bögig/ängslig usch..
Citera
2017-12-08, 22:40
  #33
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Rätt så skojjig podd mem det är irriterande att programledaren är sådär äckligt stockholms feminist bögig/ängslig usch..

Jag känner till typen, det kryllar av dem här. Majoriteten är inflyttade bonnläppar som överkompenserar och försöker vara urbaaana. Ängsliga typer.

//Stockholmare

Edit. Jag har ingenting emot bonnläppar så länge de är jordnära.
__________________
Senast redigerad av Grodfrityr 2017-12-08 kl. 23:01.
Citera
2018-04-11, 09:27
  #34
Medlem
Är Erik Johansson den förste som på riktigt genomskådar Emils skitnödighet och dessutom trycker ner honom i skorna för detta?

Ned piggar det inte.
__________________
Senast redigerad av efterskalvet 2018-04-11 kl. 09:39.
Citera
2018-04-11, 12:07
  #35
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Är Erik Johansson den förste som på riktigt genomskådar Emils skitnödighet och dessutom trycker ner honom i skorna för detta?

Ned piggar det inte.

Haha, det lästes automatiskt med hans röst. Snyggt!
Citera
2018-04-11, 19:42
  #36
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Är Erik Johansson den förste som på riktigt genomskådar Emils skitnödighet och dessutom trycker ner honom i skorna för detta?

Ned piggar det inte.

Haha, underbart var det. Manstanten är van vid lite ängsligare typer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback