Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 23:10
  #13
Medlem
hobokens avatar
Katrin Zytomierska måste ju vara en av Sveriges oskönaste (offentliga) personer.
Citera
2017-06-19, 03:25
  #14
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Programledaren kan väl åtminste försöka låtsas som att han inte vill vara Filip Hammar.
Citera
2017-06-19, 18:53
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Katrin Zytomierska måste ju vara en av Sveriges oskönaste (offentliga) personer.

För att?
Citera
2017-06-19, 21:05
  #16
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
För att?
För att exakt inget av allt hon vräkte ur sig var det minsta sympatiskt?

Om det handlar om att du tycker om hennes SD-åsikter och i egenskap av sann flashbackare därför måste ta henne i försvar, tycker du resten av hennes åsikter är rimliga?

Det var dock väldigt roligt när hon sa att hon stör sig på människor med dialekt, uppenbarligen helt ovetandes om sin egen.
Citera
2017-09-27, 11:14
  #17
Medlem
Ny säsong igång igen som säkert många upptäckt. Anna Bok är väl ungefär en muterad version av alla pantade människor/kvinnor man någonsin träffat, och i ordinär form är dessa helt odrägliga att lyssna på, men nu blev det så pass groteskt och extremt att det slog över i någon slags studie/forskningsformat över Anna som person.

Att det är en bräcklig och osäker person, det är nog alla överens om. Därför gör det mig lite smått äcklad över att den ständigt medvetna Emil vill visa sig så avståndstagande från Anna Bok - Anna är motsatsen till allt det som den kreddiga delen av mediastockholm strävar efter - som det bara går. Han har alltså inte ens anständigheten att ge henne ett leende, ett artigt skratt, när hela hon skriker efter bekräftelse på det hon säger eller på hennes skämt.
Ja, Anna Bok är sprallig och i vissa fall totalt världsfrånvänd. Och nej, Anna är förmodligen ingen person som man orkar vara i samma rum som under någon längre period. Men som intervjuare borde Emil kunna försöka vara mer inkännande och inte hela tiden låta den dömande tystnaden tala. Det är nästan som att Emil sätter sin egen mediapersona framför vissa gäster, som om att så länge det inte framstår som om att han skrattar åt fel saker eller åt hjärndöda saker så är det lugnt, för det vore ju förödande i en så pass trendkänslig verksamhet.

Jag tycker den här ängsligheten tränger igenom titt som tätt i intervjuer, rädslan över att framstå som någon som inte tillhör en trendkänslig mediaklick genom att associeras med fel saker. Ständigt ska det "svenniga/svenssonska" avslöjas hos vissa t.ex d"u gör som 99% av alla andra töntiga svenskar gör i New York" (implicit: till skillnad från oss 0.01% medvetna som fattar vad som är okej att göra och vad som numera är mainstream eller inte).

Kort sagt: I en herrtidning/modetidning som Café - som ständigt lägger ut artiklar om vad skribenterna har tröttnat på hos vanliga svenssons och hur dumma, korkade och fula folk är - så är det väldigt mycket Café över Emil.
__________________
Senast redigerad av mushymushy 2017-09-27 kl. 11:17.
Citera
2017-09-27, 14:47
  #18
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Ny säsong igång igen som

Du mådde inte odåligt när du satte huvudet på spiken där.
Citera
2017-09-27, 16:06
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Kort sagt: I en herrtidning/modetidning som Café - som ständigt lägger ut artiklar om vad skribenterna har tröttnat på hos vanliga svenssons och hur dumma, korkade och fula folk är - så är det väldigt mycket Café över Emil.
Håller helt och hållet med dig! En majoritet av Emils fördomar känns som de är hopsnickrade endast för att belysa någon slags trendkänslighet/medvetenhet. Krystad meningsuppbyggnad, irrelevanta sidospår och som du säger, ett gymnasialt ständigt dissande av "svennighet".

Det går liksom aldrig under huden på intervjuobjekten, oftast leder Emils utlägg till att de mest skrattar lite nervöst då de inte förstår referensen. Givetvis är formatet i grunden småjobbigt för gästerna, därför borde Emil fokusera på att skapa ett uns av personkemi istället för vad vi hör i dagsläget.
Citera
2017-09-29, 14:05
  #20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Ny säsong igång igen som säkert många upptäckt. Anna Bok är väl ungefär en muterad version av alla pantade människor/kvinnor man någonsin träffat, och i ordinär form är dessa helt odrägliga att lyssna på, men nu blev det så pass groteskt och extremt att det slog över i någon slags studie/forskningsformat över Anna som person.

Att det är en bräcklig och osäker person, det är nog alla överens om. Därför gör det mig lite smått äcklad över att den ständigt medvetna Emil vill visa sig så avståndstagande från Anna Bok - Anna är motsatsen till allt det som den kreddiga delen av mediastockholm strävar efter - som det bara går. Han har alltså inte ens anständigheten att ge henne ett leende, ett artigt skratt, när hela hon skriker efter bekräftelse på det hon säger eller på hennes skämt.
Ja, Anna Bok är sprallig och i vissa fall totalt världsfrånvänd. Och nej, Anna är förmodligen ingen person som man orkar vara i samma rum som under någon längre period. Men som intervjuare borde Emil kunna försöka vara mer inkännande och inte hela tiden låta den dömande tystnaden tala. Det är nästan som att Emil sätter sin egen mediapersona framför vissa gäster, som om att så länge det inte framstår som om att han skrattar åt fel saker eller åt hjärndöda saker så är det lugnt, för det vore ju förödande i en så pass trendkänslig verksamhet.

Jag tycker den här ängsligheten tränger igenom titt som tätt i intervjuer, rädslan över att framstå som någon som inte tillhör en trendkänslig mediaklick genom att associeras med fel saker. Ständigt ska det "svenniga/svenssonska" avslöjas hos vissa t.ex d"u gör som 99% av alla andra töntiga svenskar gör i New York" (implicit: till skillnad från oss 0.01% medvetna som fattar vad som är okej att göra och vad som numera är mainstream eller inte).

Kort sagt: I en herrtidning/modetidning som Café - som ständigt lägger ut artiklar om vad skribenterna har tröttnat på hos vanliga svenssons och hur dumma, korkade och fula folk är - så är det väldigt mycket Café över Emil.

Spot on.

Jag gillar formatet. Det blir ett kul intervju-upplägg med andra diskussionsämnen än de gamla vanliga.

Men jag har samma invändningar som du. Dels tar Emil alldeles för stor plats med sina frågor av och till och podden handlar till lika stora delar om att marknadsföra Emils eget varumärke som något annat. Han är livrädd för att uppfattas som okreddig eller utan koll på läget. Alla obskyra referenser och associationer han slänger sig med är ju i själva verket en ribba han lägger upp - om du inte känner till detta är du en tönt. När han då intervjuar folk han vet inte har koll på sånt (Anna Book, Jan Guillou) så känns det som att han njuter av att höra dem göra bort sig utan att de vet om det. Typ Emma Andersson och Kristallnatten, fast i mindre format.

Nu tyckte jag precis som du att Anna Book var en så pass jobbig person att jag inte stod ut - orkade bara lyssna några minuter - men jag håller helt med. Det är som att Emil försöker sig på lyteskomik. Vilket ihopklippningen av Guillous uttal av "Beyonce" faktiskt är. Förstå mig rätt, jag tycker Guillou är en douchebag av sällan skådat slag - men det rättfärdigar inte att Emil försöker göra lyteskomik av gubbens bristande koll på populärkultur och uttal.

Utöver det retar det mig så otroligt mycket när poddare väljer att läsa in reklamen själva. I Emils fall är det ganska extremt, flera minuter långa utläggningar om hur jävla bra hans sponsor är och vad de erbjuder. Betydligt snyggare om man håller reklam och content separat, så illussionen av opartiskhet inte dör där och då. När poddare gör som Emil gör är det enda jag hör "jag har sålt min själ och jag skulle göra det igen, pengar för fan". Jag vet att många poddar gör så här men det är verkligen en grej jag är allergisk mot.
Citera
2017-10-13, 22:58
  #21
Medlem
hobokens avatar
Har inte Emils frågor blivit mer och mer inriktade på sex? Nästan lite jobbigt hur varje avsnitt med kvinnlig gäst ska vara så otroligt sexfixerat.

(Jobbigt av flera anledningar - jag vill till exempel inte höra om Anna Books sexliv.)
Citera
2017-10-14, 18:24
  #22
Medlem
Whosefs avatar
Denna har gått upp och blivit en av de man ser fram emot varje vecka. Har med tiden blivit mycket bättre !

Men samma fråga dyker upp som med alla andra intervjupodcasts. Hur många fler gäster kan man ha tills det blir Kristoffervärvifierat/urvattnat ?
Citera
2017-10-15, 16:08
  #23
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
En rakad mediawannabe med kalmardialekt som lismar för Schulmans och Filip&Fredrik. Har Henrik Rydström skaffat podcast?
Citera
2017-10-15, 16:13
  #24
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Hade han kommit med förklenande påståenden som "du tror att det heter dra alla över en kant" till de han ser upp till i mediasvängen?

Knappast, det är tydligt att det finns ett A- och ett B-lag bland gästerna. När idolerna var där så var det rent smicker förtäckt i långdragna formuleringar som han suttit och slipat på i timmar i hopp om att imponera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback