Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 22:51
  #1
Medlem
Är det någon som ska göra nationella provet på Svenska 3 (Fredag)? Jag hittar inte mitt häfte och undrar ifall någon har sina provhäften hemma som de kan skicka till mig. Jag behöver främst hinna förbereda mig inför det muntliga anförandet som är på 3-5 minuter.
__________________
Senast redigerad av chevroletimpala 2017-04-19 kl. 23:13.
Citera
2017-04-20, 13:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Är det någon som ska göra nationella provet på Svenska 3 (Fredag)? Jag hittar inte mitt häfte och undrar ifall någon har sina provhäften hemma som de kan skicka till mig. Jag behöver främst hinna förbereda mig inför det muntliga anförandet som är på 3-5 minuter.
Kan meddela dig att A) muntliga delen måste bara innehålla ämnet "sida vid sida", B) muntliga måste inte innehålla något ifrån texthäftet. C) texthäftet innehöll bl.a.syd/nord slevsig, svenska som minoritetsspråk, finskt sverigehat, nåt jot om nationalism, spårvagnshistoria m.m. - svensk propaganda m.a.o.

däremot finns ett dokument du ska fylla i om vilka ""källor du använt"", ""ditt namn ""och ""vilket ämne du ska prata om""
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback