Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 00:59
  #13
Medlem
BAB7s avatar
Jag skulle tro att han befinner sig i Brasilien.
Citera
2017-04-20, 02:29
  #14
Medlem
rikastistorstans avatar
Det är så sinnessjukt vidrigt att man kan få fängelse för att man har en annan åsikt än makten. Korrekt åsikt dessutom men oviktigt. Ännu sjukare att man kan få sitta i tio år och att folk på allvar tror att Tyskland är en "demokrati". Det finns så många smutsiga förbud i Tyskland att tom Sverige framstår som ett fritt paradis på jorden i jämförelse.
Hoppas att Iran, Ecuador eller annat Sydamerikanskt land tar emot honom och ger honom den värdiga ålderdom han förtjänar.

"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticise"
Citera
2017-04-20, 04:29
  #15
Medlem
hieroboams avatar
Skönt att bli av med en gammal nazist, som försöker slå mynt på att förneka förintelsen. Vilket land skulle ge politisk asyl till honom? Knappast Brasilien eller något annat sydamerikanskt land, dock är det lätt att försvinna där. Kanske Iran? De flesta förintelseförnekande MENA länder vill väl fortsätta ta bidrag och hålla sig på god fot med den civiliserade världen.
Citera
2017-04-20, 04:32
  #16
Medlem
Mahler är ett undantag, som bekräftar regeln. Tysken är ett fogligt och lydigt folk som med mössan i handen lyder order. På gott och ont. I sig inte så stor skillnad på svensken som lika lydigt fogar sig i överhetens påbud.
Citera
2017-04-20, 05:40
  #17
Medlem
MeggieClearys avatar
Varför skulle Förintelsen vara påhittad? Jag arbetar i vården och har träffat människor som klarat sej levande från koncentrationsläger. De senaste två jag träffade var för ca 5 år sedan. Båda hade tatuerade siffror på armen. De hade ofta svårt att sova, den ena kunde skrika sej genom hela natten. Ingen lugnande medicin hade någon effekt. Hon berättade att hon var en liten flicka i lägret, föräldrarna och syskonen försvann i lägret och de återsågs aldrig. Hon fick hjälp av andra fångade att överleva, de gav henne extra att äta. När man möter dessa människor så blir det så verkligt vad de varit med om samtidigt som det är ofattbart hemskt.
Citera
2017-04-20, 07:59
  #18
Medlem
PK-befriads avatar
Hade Sverige varit en rättsstat värd sitt salt så hade vi skyddat denna politiskt förföljda herre.

Men nej vi fängslar folk som konstnären Dan Park på liknande grunder. Ruttet är det.

"In a time of universal deceit - telling the truth is a revolutionary act."
__________________
Senast redigerad av PK-befriad 2017-04-20 kl. 08:05.
Citera
2017-04-20, 08:02
  #19
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför skulle Förintelsen vara påhittad? Jag arbetar i vården och har träffat människor som klarat sej levande från koncentrationsläger. De senaste två jag träffade var för ca 5 år sedan. Båda hade tatuerade siffror på armen. De hade ofta svårt att sova, den ena kunde skrika sej genom hela natten. Ingen lugnande medicin hade någon effekt. Hon berättade att hon var en liten flicka i lägret, föräldrarna och syskonen försvann i lägret och de återsågs aldrig. Hon fick hjälp av andra fångade att överleva, de gav henne extra att äta. När man möter dessa människor så blir det så verkligt vad de varit med om samtidigt som det är ofattbart hemskt.
Inget av det du tar upp är något bevis för en gaskammarförintelse av 6 miljoner judar. Det är ingen som förnekar att tyskarna hade arbetsläger. Existensen av sådana läger gör inte automatiskt alla historier om vad som försiggick i de lägren sanna.
Citera
2017-04-20, 08:09
  #20
Medlem
LOL. 10 år för att förneka förintelsen. Hur många år för att strida för IS eller mörda någon?
Citera
2017-04-20, 08:12
  #21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför skulle Förintelsen vara påhittad? Jag arbetar i vården och har träffat människor som klarat sej levande från koncentrationsläger. De senaste två jag träffade var för ca 5 år sedan. Båda hade tatuerade siffror på armen. De hade ofta svårt att sova, den ena kunde skrika sej genom hela natten. Ingen lugnande medicin hade någon effekt. Hon berättade att hon var en liten flicka i lägret, föräldrarna och syskonen försvann i lägret och de återsågs aldrig. Hon fick hjälp av andra fångade att överleva, de gav henne extra att äta. När man möter dessa människor så blir det så verkligt vad de varit med om samtidigt som det är ofattbart hemskt.

Varför får inte en enskild individ förneka vad han vill? Finns inget annat exempel på att en åsikt om en händelse är förbjuden, skit fånigt!

Jag tycker det är helt rimligt att säga jag var inte med på den tiden och har ingen aning om vad som hände då. Att aktivt förneka kanske är provocerande och i någon mening och skulle kunna vara förtal men att detta folkmord har en särställning framför alla andra folkmord i historien det är märkligt och visar på att vissa grupper makt är enormt stor.
Citera
2017-04-20, 08:41
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför skulle Förintelsen vara påhittad? Jag arbetar i vården och har träffat människor som klarat sej levande från koncentrationsläger. De senaste två jag träffade var för ca 5 år sedan. Båda hade tatuerade siffror på armen. De hade ofta svårt att sova, den ena kunde skrika sej genom hela natten. Ingen lugnande medicin hade någon effekt. Hon berättade att hon var en liten flicka i lägret, föräldrarna och syskonen försvann i lägret och de återsågs aldrig. Hon fick hjälp av andra fångade att överleva, de gav henne extra att äta. När man möter dessa människor så blir det så verkligt vad de varit med om samtidigt som det är ofattbart hemskt.
"Förintelsen" är propaganda som ska försvara de verkliga krigsförbrytarna och demoralisera de vita folken
Att en tant har svårt att sova kan bero på vad fan som helst. Hon kanske hade ont i magen för att hon ljugit om sin barndom i decennier?

Om du tror på tror på Förintelsen med stort F, vad var det som Förintades? Knappast det judiska folket du.
Citera
2017-04-20, 08:57
  #23
Medlem
JustZlatans avatar
Tyskland har stränga lagar gällande åsiktsbrott om nazitiden.

Själv undrar jag hur många förintelseförnekare och judehatare/nazister Tyskland har tagit emot de senaste åren. Måste uppgå till 10.000-tals om inte mer.
Citera
2017-04-20, 09:43
  #24
Medlem
godhetsapostelns avatar
Fanns det förintelseläger - absolut! Men om man nu gasade ihjäl alla judar, zigenare och homosexuella. Hur kan det då sitta zigenska tiggare från just dom tyskockuperade länderna utanför varenda djävla affär? Så även om Auschwitz fanns ligger det flera hundar begravna.
Att inte få ifrågasätta uppgifter är verkligen inget sundhetstecken....sen håller jag med om att situationen är speciell. Tyskland vet helt enkelt inte hur dom skall agera...
Just precis därför skall ett samhälle vila på principer och inte på subjektivt djävla tyckande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback