Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-19, 20:54
  #1
Medlem
Bravidas avatar
Försäktingskassan vill tvinga ut mig i 100% arbete trots att min läkare på vuxenpsykiatrin sjukskrivit mig 75%. Har flera år av depression, ångest och andra hälsoproblem bakom mig - och när jag äntligen orkade börja jobba 25% igen så börjar de hetsa om att jag ska gå upp i arbetstid.

Någon annan som stött på dessa oempatiska kräk och som fått sina liv förstörda?
Citera
2017-04-19, 21:03
  #2
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Försäktingskassan vill tvinga ut mig i 100% arbete trots att min läkare på vuxenpsykiatrin sjukskrivit mig 75%. Har flera år av depression, ångest och andra hälsoproblem bakom mig - och när jag äntligen orkade börja jobba 25% igen så börjar de hetsa om att jag ska gå upp i arbetstid.

Någon annan som stött på dessa oempatiska kräk och som fått sina liv förstörda?

Detta är absolut inte ett påhopp eller ett försök att göra mig lustig över din situation men om du nu kan jobba 25% trots dina åkommor, varför skulle en ökad arbetstid vara så förödande?
Citera
2017-04-19, 21:07
  #3
Medlem
Depression, ångest och andra psykiska åkommor är inte giltig sjukfrånvaro i ett idealsamhälle. Sånt får du syssla med på din fritid.
Citera
2017-04-19, 21:12
  #4
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Detta är absolut inte ett påhopp eller ett försök att göra mig lustig över din situation men om du nu kan jobba 25% trots dina åkommor, varför skulle en ökad arbetstid vara så förödande?

Jag vet inte om detta var menat som en seriös fråga. Menar du att det inte är skillnad på 25% och 100% arbete?

Vet du ö.h.t. vad det innebär att totalt bryta ihop och gå in i väggen?
Citera
2017-04-19, 21:12
  #5
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Caeth.
Depression, ångest och andra psykiska åkommor är inte giltig sjukfrånvaro i ett idealsamhälle. Sånt får du syssla med på din fritid.

Gissar att ditt idealsamhälle är ett kommunistiskt dito.
Citera
2017-04-19, 21:17
  #6
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Jag vet inte om detta var menat som en seriös fråga. Menar du att det inte är skillnad på 25% och 100% arbete?

Vet du ö.h.t. vad det innebär att totalt bryta ihop och gå in i väggen?

Jo, den var seriös och nej, jag har ingen aning om vad det innebär.
Är det just 25% som du klarar eller kan det finns möjlighet till något mer?
Det kanske är det som FK menar och att slutmålet är 100%.
Citera
2017-04-19, 21:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Gissar att ditt idealsamhälle är ett kommunistiskt dito.

I industrisamhället hörde man aldrig talas om åkommor som dessa. Då kunde folk arbeta utan vidare mången gånger hårdare än vad gemene man gör idag. Antingen biter man i det sura äpplet eller så hör man hemma på psykhemmet. Lobotomering är min rekommendation om man inte klarar av att göra rätt för sig.
Citera
2017-04-19, 21:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Gissar att ditt idealsamhälle är ett kommunistiskt dito.
Låter mer som ditt ideal. Jobba, och förvänta dig inte att staten ska ta hand om dig. Depression, "gå i vägen" och allt annat påhittat skit är för mentalt svaga clowner.
Citera
2017-04-19, 21:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Caeth.
I industrisamhället hörde man aldrig talas om åkommor som dessa. Då kunde folk arbeta utan vidare mången gånger hårdare än vad gemene man gör idag. Antingen biter man i det sura äpplet eller så hör man hemma på psykhemmet. Lobotomering är min rekommendation om man inte klarar av att göra rätt för sig.

Nej, de fanns inte därför att svenskarna var konstant fulla och alkoholiserade för att döva verkligheten. Dit ska vi nog inte igen.

Vad innebär enligt dig att göra rätt för sig?

Till TS - Ja, de vill tvinga ut folk för att få bättre siffror. Men gäller inte din läkares utlåtanden i första hand?
Citera
2017-04-19, 21:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Låter mer som ditt ideal. Jobba, och förvänta dig inte att staten ska ta hand om dig. Depression, "gå i vägen" och allt annat påhittat skit är för mentalt svaga clowner.

Är du läkare? Nej, det märks
Citera
2017-04-19, 21:46
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Låter mer som ditt ideal. Jobba, och förvänta dig inte att staten ska ta hand om dig. Depression, "gå i vägen" och allt annat påhittat skit är för mentalt svaga clowner.
Skit snack vänta på att en i din närhet avlider så kommer depression på posten.

Till Ts läkaren behöver nog utförlig skriva om din sjukdom så försäkringskassan fattar. Men det är heller ingen bra ide att bli långtids sjukskriven.
Citera
2017-04-19, 21:47
  #12
Medlem
xXKNOXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Låter mer som ditt ideal. Jobba, och förvänta dig inte att staten ska ta hand om dig. Depression, "gå i vägen" och allt annat påhittat skit är för mentalt svaga clowner.

Är ju lätt och säga det när man har ett stabilt psyke.Sen kan jag ju tycka att det ibland daltas för mycket med psyksjuka.Vet ett flertal som har förtidspension pga psykisk ohälsa trots att dom skulle kunna jobba iaf. deltid.
Men det är så här det blir i ett uppstressat samhälle.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback