Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-22, 21:20
  #13
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSossarna
Varför skulle man inte kunna ha en murbräcka i laget. Det kommer komma lägen där man behöver trycka sig igenom försvaret. Om man då har några extra platser i laget kan man ju lika gärna fylla ut en av dem.
Helt rätt. Men i de allra flesta fallen har lagen inga extra platser. Avbytarna är tänkta som ersättare för flera spelare. I detta fall har man oftast spelare (antingen DL/OL) som fungerar som murbräcka utöver ordinarie TE/FB som man kan sätta in. Jag tror inte att td-procenten skulle öka tillräckligt mycket med en strongman över en DL för att försvara att denne tar upp en plats i laguppställningen som kunde gått till en spelare som kan vara med på ST och som reserv.
Citera
2017-04-22, 21:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Helt rätt. Men i de allra flesta fallen har lagen inga extra platser. Avbytarna är tänkta som ersättare för flera spelare. I detta fall har man oftast spelare (antingen DL/OL) som fungerar som murbräcka utöver ordinarie TE/FB som man kan sätta in. Jag tror inte att td-procenten skulle öka tillräckligt mycket med en strongman över en DL för att försvara att denne tar upp en plats i laguppställningen som kunde gått till en spelare som kan vara med på ST och som reserv.

Fast tror du td procenten minskar med en strongman i laget? För om procenten inte minskar så kanske det kan vara värt att ha en strongman till dem få lägena det behövs.
Citera
2017-04-22, 22:13
  #15
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSossarna
Fast tror du td procenten minskar med en strongman i laget? För om procenten inte minskar så kanske det kan vara värt att ha en strongman till dem få lägena det behövs.
Jag tror att de värdesätter allt som den där extra reserven tillför mer än den eller möjligtvis de två extra tds varje år som en strongman eventuellt skulle bidra med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback