Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-19, 19:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arered
Vi var mer än 1 barn när jag var liten och då delade vi alla på ett sovrum till jag var 7 år gammal och det fungerade helt perfekt. Lägenheten var ca 50 kvadratmeter med ett sluttande tak i nästan alla rum, sen delade jag rum och föräldrarna hade sitt rum tills jag kom upp i undre tonåren, det fungerade också bra då man lärde sig att man måste dela och att man inte kan ha allt själv.


Utmaningen när barnen blir ca 14,15,16+ är ju att om man har både pojkar och flickor i familjen kanske de inte vill se varandra nakna varje dag, det kan vara en sak som ställer till det lite!

Ja, såklart blir det skillnad med tonåringar. Sedan kanske man inte har möjlighet att låta alla ha eget rum men det ju att lösa det också. Tror att barn kan lära sig mycket av att dela rum, det är inte alltid man kan få som man vill.
Citera
2017-04-19, 19:39
  #14
Medlem
3 barn kan få plats i samma rum. våningssäng kan användas bland annat
Citera
2017-04-19, 20:31
  #15
Medlem
arereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
3 barn kan få plats i samma rum. våningssäng kan användas bland annat


Ja, en våningssäng är bra och ett barn kan sitta och plugga i rummet eller eventuellt två om man har en en mindre dator och en skrivbänk samt en till i köket tex.
Citera
2017-04-26, 11:14
  #16
Avstängd
kanske ett barn kanske men det kan bli jävligt trångt! jag skulle satsa på en villa eller minst en 4a
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback