Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-19, 13:38
  #1
Medlem
tjena flash back

jag satt o funderade.kan den inte vara så att jorden är en duson sfär ? om ni inte very vad det är så kan ni kolla den länk.https://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_sphere

att en riktig duson sfär är runt en stjälrna men jorden är mycekt mindre.men inom sfär kan trucket vara högre och ändå orsaka fusion.med andra ord en mini stjärna inom jorden.där jordytan bara är en avancerad duson sfär.

nu frågar:hur kan det vara så rafael?vem har bygg den?aliens såklart.men den riktiga fråga är:var fårsvinner värmet som skapas av mini sjärnan i jorden mitt?
den har jag redan redan räknat ut.omvandals till laser energi som skicas tillbaka till aliens planeten.

haha säger ni då.rafel var finns laser?vi har inte någonsni hittat en gigantisk jätte laser från stenålden?
svaret är igen enkel.finns i usa.usa hittat den och den är därför aliens gavde dem kärmvapen.

vad tror ni om min teori?
Citera
2017-04-19, 13:55
  #2
Medlem
yggdrazils avatar
Och vad är beläggen? (Och av rent intresse, varför översätter du till Duson instället för Dyson?)
Citera
2017-04-19, 13:56
  #3
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAFEAL
tjena flash back

jag satt o funderade.kan den inte vara så att jorden är en duson sfär ? om ni inte very vad det är så kan ni kolla den länk.https://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_sphere

att en riktig duson sfär är runt en stjälrna men jorden är mycekt mindre.men inom sfär kan trucket vara högre och ändå orsaka fusion.med andra ord en mini stjärna inom jorden.där jordytan bara är en avancerad duson sfär.

nu frågar:hur kan det vara så rafael?vem har bygg den?aliens såklart.men den riktiga fråga är:var fårsvinner värmet som skapas av mini sjärnan i jorden mitt?
den har jag redan redan räknat ut.omvandals till laser energi som skicas tillbaka till aliens planeten.

haha säger ni då.rafel var finns laser?vi har inte någonsni hittat en gigantisk jätte laser från stenålden?
svaret är igen enkel.finns i usa.usa hittat den och den är därför aliens gavde dem kärmvapen.

vad tror ni om min teori?

DYSON sfär..
Citera
2017-04-19, 14:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Och vad är beläggen? (Och av rent intresse, varför översätter du till Duson instället för Dyson?)
https://phys.org/news/2006-03-probing-earth-core.html
Citat:
For all this, however, Marone says, the vast majority of the heat in Earth's interior—up to 90 percent—is fueled by the decaying of radioactive isotopes like Potassium 40, Uranium 238, 235, and Thorium 232 contained within the mantle. These isotopes radiate heat as they shed excess energy and move toward stability. "The amount of heat caused by this radiation is almost the same as the total heat measured emanating from the Earth."

jordenskärna är radioaktive.precis som en kärna finns det atom reaktioner i den.som solen till exempel.en sjärna är som en stor atom expolsion som pågår i miljoner år.den låter löjligt men den är sant.var för tror du inte att den skulle kunna vara fusion istället för fision?ingen har någon sin besökt inuti jorden.han som skriver artiklen gissar bara.han är en bra vetenskaps man.men den 2006.då visste man inte mycket.nu vet vi mer!

Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
DYSON sfär..
ja.en dyson sfär är en sorts skal runt en sjärna.tänk dig en sjärna med en skal av sol celer runt den hela.man fånger upp 100% av sol strålning och använda.problem is alla energi måste bort från sfäre.annars blir den över heated.enklaste sättet är att bygga en jöätte laser som drivs av sfäre.och strålar i den riktning man vill a energi. sen kan mamn ta så mycket man vill från strålen.resten flyger iväeg i rymden
Citera
2017-04-19, 15:04
  #5
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAFEAL
https://phys.org/news/2006-03-probing-earth-core.html


jordenskärna är radioaktive.precis som en kärna finns det atom reaktioner i den.som solen till exempel.en sjärna är som en stor atom expolsion som pågår i miljoner år.den låter löjligt men den är sant.var för tror du inte att den skulle kunna vara fusion istället för fision?ingen har någon sin besökt inuti jorden.han som skriver artiklen gissar bara.han är en bra vetenskaps man.men den 2006.då visste man inte mycket.nu vet vi mer!

ja.en dyson sfär är en sorts skal runt en sjärna.tänk dig en sjärna med en skal av sol celer runt den hela.man fånger upp 100% av sol strålning och använda.problem is alla energi måste bort från sfäre.annars blir den över heated.enklaste sättet är att bygga en jöätte laser som drivs av sfäre.och strålar i den riktning man vill a energi. sen kan mamn ta så mycket man vill från strålen.resten flyger iväeg i rymden

Jag vet vad det är men det heter dyson inte duson.
Citera
2017-04-19, 15:09
  #6
Medlem
Du kan experimentera med att bygga egna Dyson sfärer i spelet Stellaris

https://www.google.se/search?q=stell...w=1536&bih=777
Citera
2017-04-19, 15:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Jag vet vad det är men det heter dyson inte duson.
vad snackar du om mannenn.har du inget att tilldra till konversationen.bara klaga på

Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Du kan experimentera med att bygga egna Dyson sfärer i spelet Stellaris

https://www.google.se/search?q=stell...w=1536&bih=777
ja men den är en spel.man kan inte bygga duson sfäre på hyper kompirimerade kärnor.typ jorden
Citera
2017-04-19, 15:23
  #8
Medlem
skunkjobbs avatar
Svaret är nej. Vi vet tämligen väl vad som finns inuti jorden, bl a genom seismiska undersökningar där ljudvågor kan följas på deras väg genom planeten. Vi får också vulkanutbrott här och där då och då som visar att jorden är fylld med smält sten och metall. Vi vet planetens massa och mått vilket ger en medeldensitet som visar att den knappast kan vara ihålig om inte de andra bevisen skulle räcka för att övertyga all. Så nej, jorden är inte en Dysonsfär.
Citera
2017-04-19, 15:30
  #9
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAFEAL
https://phys.org/news/2006-03-probing-earth-core.html


jordenskärna är radioaktive.precis som en kärna finns det atom reaktioner i den.som solen till exempel.en sjärna är som en stor atom expolsion som pågår i miljoner år.den låter löjligt men den är sant.var för tror du inte att den skulle kunna vara fusion istället för fision?ingen har någon sin besökt inuti jorden.han som skriver artiklen gissar bara.han är en bra vetenskaps man.men den 2006.då visste man inte mycket.nu vet vi mer!
Fast det är ju inga belägg där, det är ju bara mer påståenden. Varför skulle denna teori vara mer trovärdig än att aliens odlar svamp i jordens innanmäte, eller att Gud finns i jorden kärna eller att nuvarande teorier stämmer?
Citera
2017-04-19, 15:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Svaret är nej. Vi vet tämligen väl vad som finns inuti jorden, bl a genom seismiska undersökningar där ljudvågor kan följas på deras väg genom planeten. Vi får också vulkanutbrott här och där då och då som visar att jorden är fylld med smält sten och metall. Vi vet planetens massa och mått vilket ger en medeldensitet som visar att den knappast kan vara ihålig om inte de andra bevisen skulle räcka för att övertyga all. Så nej, jorden är inte en Dysonsfär.
vulkan utrobt visar bara att mantel finns.tror du lava sprutar up från jordenskärna?inte

jordens masa visar inget.under mantlen (insidan av duson sfäret)kan den finnas en hyper komprmerad sjärna till exemepel en neutron sjärna.samma massa som du tror jordenskärna är.det är omöjlig att kontrolera.

OBS jag säger inte att en neutorn sjärna.tror mer på en konst gjord EW sjärna
Citera
2017-04-19, 15:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Fast det är ju inga belägg där, det är ju bara mer påståenden. Varför skulle denna teori vara mer trovärdig än att aliens odlar svamp i jordens innanmäte, eller att Gud finns i jorden kärna eller att nuvarande teorier stämmer?
odla svamp lol

men skämta å sida nej jag tror inte aliens är här nu.bara några få som vaktar den laser.så ingen har sönder den.en typ III civilization kan enkel skapa en EW sjärna.och skapa en skal på den.varför gär man så.jo såklart vill man odla varelserna som bor på skalet.dem har man som genetisk dump.men det är of topic i fysik forum

jag tänker att det är tro värdeigt


http://physicsworld.com/cws/article/...tars-predicted

den EW star som fiinns ine i jorden är konst gjord.så den är mycket mindre en en EW sjärna som skapas av en super nova
Citera
2017-04-19, 15:56
  #12
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAFEAL
vulkan utrobt visar bara att mantel finns.tror du lava sprutar up från jordenskärna?inte

jordens masa visar inget.under mantlen (insidan av duson sfäret)kan den finnas en hyper komprmerad sjärna till exemepel en neutron sjärna.samma massa som du tror jordenskärna är.det är omöjlig att kontrolera.

OBS jag säger inte att en neutorn sjärna.tror mer på en konst gjord EW sjärna
Jag nämnde fler argument men de var väl för jobbiga för dig att bemöta. Jag tror faktiskt du får tända av från vad du nu har knarkat innan det blir meningsfullt att diskutera mer med dig, just nu är det bara en massa ordsallad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback