Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-19, 09:00
  #1
Medlem
Jag tror jag har den gammlaste verisionen av iPad, och det är nog ändå bra att köpa en ny tänker jag.

Men först till frågan. Jag får hela tiden den här "varnings" fönstret om att iPad är full, och att jag gå till inställningar för att fixa det. Jag har raderat en massa bilder och videoklipp. Det lustiga är att jag raderade en massa videoklipp innan pop-up fönstret kom om att iPad är full. Jag begriper inte riktigt vad som är fel, jag har jubraderat en massa saker.

Detvör nog lika bra att köpa en ny. Så denna tråd skall gärna handla om vilken verision är bra och har nya saker i sig. Jag har nämligen hört att vissa verisioner är helt lika varandra och det finns nästan inga skillnader.

Så jag som har den nyaste verisionen, vilken verision bör jag köpa för att få så mycket nytt som möjligt?

Utseendet bryr jag mig inte on givetvis, utan så länge skärmen är lika stor och har nya saker i sig är jag nöjd.

Tack för svar!
Citera
2017-04-19, 10:12
  #2
Medlem
Vilken verision är bäst?

Motivera gärna också varför.

Tack på förhand!
Citera
2017-04-19, 10:45
  #3
Medlem
Kopiera över det du behöver till molnet och gör en fabriksåterställning.
Citera
2017-04-19, 10:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim
Kopiera över det du behöver till molnet och gör en fabriksåterställning.
Det där lät ju som hur bra idé som helst!

Hur gör man det?
Citera
2017-04-19, 11:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Det där lät ju som hur bra idé som helst!

Hur gör man det?
Lägg alla bilder och andra filer du vill spara på Google Drive, Google Photos, eller annan valfri molntjänst. Jag är inte iOS-användare så vet inte om Apple har någon egen sån. När du är säker på att du sparat allt du vill spara går du till inställningar och letar fram fabriksåterställning, systemåterställning, total omstart eller vad det nu kallas i iOS. Skriv in ditt lösenord och allt raderas och iPaden startas som den var när du köpte den. Logga in med iCloud, ladda ner appar osv osv.
Citera
2017-04-19, 14:16
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim
Lägg alla bilder och andra filer du vill spara på Google Drive, Google Photos, eller annan valfri molntjänst. Jag är inte iOS-användare så vet inte om Apple har någon egen sån. När du är säker på att du sparat allt du vill spara går du till inställningar och letar fram fabriksåterställning, systemåterställning, total omstart eller vad det nu kallas i iOS. Skriv in ditt lösenord och allt raderas och iPaden startas som den var när du köpte den. Logga in med iCloud, ladda ner appar osv osv.
iCloud är ju, som namnet antyder, just Apples molntjänst.
Citera
2017-04-19, 16:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
iCloud är ju, som namnet antyder, just Apples molntjänst.
Ja, jag vet, obviously, men jag vet bara inte om det funkar på samma sätt som t ex Google Drive eller om det är nåt efterblivet annat system de har som dåliga molntjänster ofta har.
Citera
2017-04-19, 17:04
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim
Ja, jag vet, obviously, men jag vet bara inte om det funkar på samma sätt som t ex Google Drive eller om det är nåt efterblivet annat system de har som dåliga molntjänster ofta har.
iCloud fungerar på det stora hela precis som Google Drive.
Citera
2017-04-19, 17:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
iCloud fungerar på det stora hela precis som Google Drive.
Bra, då kan TS använda det om hen vill det.
Citera
2017-04-20, 15:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
iCloud fungerar på det stora hela precis som Google Drive.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim
Bra, då kan TS använda det om hen vill det.
Jag har försökt spara allt på iCloud.

Men är detta inklusiv appar, eller kan man endast bara spara bilder och videoklipp?


Tack för svar!
Citera
2017-04-20, 15:24
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag har försökt spara allt på iCloud.

Men är detta inklusiv appar, eller kan man endast bara spara bilder och videoklipp?


Tack för svar!
Apparna raderas så klart men inne i Appstore så finns det en lista över appar som man har köpt/installerat och det är bara att ladda ner igen.
Citera
2017-04-20, 16:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Apparna raderas så klart men inne i Appstore så finns det en lista över appar som man har köpt/installerat och det är bara att ladda ner igen.
Jag hittade den här iCloud bilddelning. Är det den jag skall klicka på innan jag nollställer alltihop?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback