Citat:
Ursprungligen postat av
Xherinshalla
I en debattartikel från nyheter24, så menar Lisa ***** att det som vi önskar att se på tv är konstruerat. Samt att tjejer inte alls är sämre än killar vad gäller utövningen av fysiska sporter.
Hon uttrycker bland annat följande
"Detta är inte på grund av att killar är snabbare, starkare eller roligare att titta på utan för att det är just män som även bestämt vad som är värt att titta på och vad vi ska tycka om. Män styr media. Män styr oss"
Själv blir jag förbannad när jag läser debattartikeln, feminismen har gått för långt! En del tjejer vet för fan inte ens vad de pratar om. De skriver en debattartikel i syfte att göra karriär och få ett flertal likes. Hur fan kan man bortse från det biologiska? Killar är oftast snabbare, starkare, råare och det är oftast sådana faktorer är väsentliga att beakta. Jag kör hellre en porsche än en Mazda och tittar hellre på killfotboll än tjej
Vad tänker ni andra om det här ämnet?

Länk till debattartikeln:
http://nyheter24.se/debatt/882408-de...vad-kvinnor-ar
Att titta på något med mer action är oftast roligare. Män är starkare och snabbare, självklart blir fotbollen roligare.
Samma sak med ufc. Eftersom killar är starkare, kan en hook verkligen göra skada. Vi vill se så mycket blod som möjligt
Säger inte att damsporter inte kan vara roliga, vill bara säga att människan följer det med mest kvalité helt enkelt. Jämför man dam och herrfotboll väljer jag lätt herrarnas.
Är tjej och spelar hockey men kommer aldrig någonsin titta på damhockey istället för herrversionen. Hockey utan tacklingar och utslagna tänder är inget roligt att titta på.
Dagens feminister vill tvinga folk att titta på de. Så funkar inte det. Höj kvalitén på damfotbollen så tittar jag gärna.
Läste någonstans att någon föreslog mindre mål och plan för damerna men oj vilket liv det blev. Tyckte det var en lysande idé.