• 1
  • 2
2017-04-19, 08:18
Medlem
I en debattartikel från nyheter24, så menar Lisa ***** att det som vi önskar att se på tv är konstruerat. Samt att tjejer inte alls är sämre än killar vad gäller utövningen av fysiska sporter.
Hon uttrycker bland annat följande

"Detta är inte på grund av att killar är snabbare, starkare eller roligare att titta på utan för att det är just män som även bestämt vad som är värt att titta på och vad vi ska tycka om. Män styr media. Män styr oss"

Själv blir jag förbannad när jag läser debattartikeln, feminismen har gått för långt! En del tjejer vet för fan inte ens vad de pratar om. De skriver en debattartikel i syfte att göra karriär och få ett flertal likes. Hur fan kan man bortse från det biologiska? Killar är oftast snabbare, starkare, råare och det är oftast sådana faktorer är väsentliga att beakta. Jag kör hellre en porsche än en Mazda och tittar hellre på killfotboll än tjej

Vad tänker ni andra om det här ämnet?
Länk till debattartikeln: http://nyheter24.se/debatt/882408-de...vad-kvinnor-ar
Citera
2017-04-19, 08:30
Medlem
ozznujens avatar
Utdrag:

Världens största sport är e-sport. TV-spel online. Men även denna sport är mansdominerad, kors i taket! Så vitt jag vet så går det inte många kilometer i timmen under matcherna och borde därför, enligt tesen över, vara en perfekt sport för oss tjejer som inte är lika snabba som männen.

Men kanske är kvinnors hjärnor helt enkelt inte rätt byggda för e-sport? Eller är kanske din hjärna bara byggd för att tro det?

Då får väl tjejerna börja spela tv-spel då, istället för att se på Kardashians, teen mom och diverse annan skit på tv (förövrigt en totalt kvinnodominerad sport), så kanske de blir lika duktiga på tv-spel som killarna, och kan börja ta mer plats där.
Citera
2017-04-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xherinshalla
I en debattartikel från nyheter24, så menar Lisa ***** att det som vi önskar att se på tv är konstruerat. Samt att tjejer inte alls är sämre än killar vad gäller utövningen av fysiska sporter.
Hon uttrycker bland annat följande

"Detta är inte på grund av att killar är snabbare, starkare eller roligare att titta på utan för att det är just män som även bestämt vad som är värt att titta på och vad vi ska tycka om. Män styr media. Män styr oss"

Själv blir jag förbannad när jag läser debattartikeln, feminismen har gått för långt! En del tjejer vet för fan inte ens vad de pratar om. De skriver en debattartikel i syfte att göra karriär och få ett flertal likes. Hur fan kan man bortse från det biologiska? Killar är oftast snabbare, starkare, råare och det är oftast sådana faktorer är väsentliga att beakta. Jag kör hellre en porsche än en Mazda och tittar hellre på killfotboll än tjej

Vad tänker ni andra om det här ämnet?
Länk till debattartikeln: http://nyheter24.se/debatt/882408-de...vad-kvinnor-ar

Att titta på något med mer action är oftast roligare. Män är starkare och snabbare, självklart blir fotbollen roligare.

Samma sak med ufc. Eftersom killar är starkare, kan en hook verkligen göra skada. Vi vill se så mycket blod som möjligt

Säger inte att damsporter inte kan vara roliga, vill bara säga att människan följer det med mest kvalité helt enkelt. Jämför man dam och herrfotboll väljer jag lätt herrarnas.

Är tjej och spelar hockey men kommer aldrig någonsin titta på damhockey istället för herrversionen. Hockey utan tacklingar och utslagna tänder är inget roligt att titta på.

Dagens feminister vill tvinga folk att titta på de. Så funkar inte det. Höj kvalitén på damfotbollen så tittar jag gärna.
Läste någonstans att någon föreslog mindre mål och plan för damerna men oj vilket liv det blev. Tyckte det var en lysande idé.
Citera
2017-04-19, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Utdrag:

Världens största sport är e-sport. TV-spel online. Men även denna sport är mansdominerad, kors i taket! Så vitt jag vet så går det inte många kilometer i timmen under matcherna och borde därför, enligt tesen över, vara en perfekt sport för oss tjejer som inte är lika snabba som männen.

Men kanske är kvinnors hjärnor helt enkelt inte rätt byggda för e-sport? Eller är kanske din hjärna bara byggd för att tro det?

Då får väl tjejerna börja spela tv-spel då, istället för att se på Kardashians, teen mom och diverse annan skit på tv (förövrigt en totalt kvinnodominerad sport), så kanske de blir lika duktiga på tv-spel som killarna, och kan börja ta mer plats där.

Haha precis! Känns som om feministerna ALLTID ska klaga på något. Du borde bara börja acceptera att män och kvinnor skiljer sig biologiskt och att det således får en påverkan i samhället. De luffar-feministerna som klagar mest är de som har rött kort hår och en ful jävla näspiercing.
Citera
2017-04-19, 08:34
Medlem
Citat:
Utdrag:

Ja precis det. Tjejer gnäller om att de inte är så många. Men hur ska spelande damer öka när inga damer vill spela? Makes no sense
Citera
2017-04-19, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BersekPotato
Att titta på något med mer action är oftast roligare. Män är starkare och snabbare, självklart blir fotbollen roligare.

Samma sak med ufc. Eftersom killar är starkare, kan en hook verkligen göra skada. Vi vill se så mycket blod som möjligt

Säger inte att damsporter inte kan vara roliga, vill bara säga att människan följer det med mest kvalité helt enkelt. Jämför man dam och herrfotboll väljer jag lätt herrarnas.

Är tjej och spelar hockey men kommer aldrig någonsin titta på damhockey istället för herrversionen. Hockey utan tacklingar och utslagna tänder är inget roligt att titta på.

Dagens feminister vill tvinga folk att titta på de. Så funkar inte det. Höj kvalitén på damfotbollen så tittar jag gärna.
Läste någonstans att någon föreslog mindre mål och plan för damerna men oj vilket liv det blev. Tyckte det var en lysande idé.

Samma här, tittar på det med mest fart i. Om du har sett damfotboll irl, ja då vet du vilken fart man INTE vill se....
Citera
2017-04-19, 08:52
Medlem
Riddarhusets avatar
Det är inget att uppröra sig över. Ta't lugnt nu. 99% Vet att männen är bättre av naturen. Kommunisten vill väl att alla tvingas titta på kvinnosport som i Clockwork Orange.
http://2.bp.blogspot.com/-To_rJMvjYf...range-eyes.jpg
Citera
2017-04-19, 10:04
Medlem
Förstår man inte att skillnaderna i sport mellan könen är biologiska, då kan jag bara beklaga men då är man bortom hjälplöst förståndshandikappad.

Ta vilken sport i världen som helst, och män kommer att utklassa kvinnor. I kickboxning mötte världens bästa kvinna en ytterst medioker man, och fick storspö. I fotboll förlorar damlandslaget mot 16-åringar. Inte en enda kvinna i världen platsar i svenska division 3.

Det är helt enkelt inte sannolikt att ingen kvinna ens kommer i närheten av att vara bland de bästa i världen i någon sport, Om förutsättningarna från födseln hade varit lika. Självklart är de inte lika, och det förstår 99,9999% av befolkningen. De som inte förstår är bortom all räddning.
Citera
2017-04-19, 10:04
Medlem
pjalles avatar
Nyheter24 för idioter, av idioter. Läs inte skiten.
Citera
2017-04-19, 10:47
Medlem
ozznujens avatar
Förresten, finns det någon sport som kvinnor och män kan tävla i samma klass,som kvinnor är med i världstoppen? T.ex schack, dart, poker, skytte, bridge eller liknande som inte har med fysik att göra.

Detta inlägg är inte för att dissa, utan mer av förundran, och nyfikenhet.
Citera
2017-04-19, 12:21
Medlem
kanelkakas avatar
Vad Lisa har problem med är inget att ta notis om. Alla som inte har liknande problem som Lisa förstår det.

Lisa kommer att attrahera de som tänker och känner lika skevt som henne. De samlas i en grupp som aldrig kommer någonstans. De som utvecklas, lämnar gruppen.
Citera
2017-04-19, 16:10
Medlem
Citat:
Förresten, finns det någon sport som kvinnor och män kan tävla i samma klass,som kvinnor är med i världstoppen? T.ex schack, dart, poker, skytte, bridge eller liknande som inte har med fysik att göra.

Detta inlägg är inte för att dissa, utan mer av förundran, och nyfikenhet.

Skulle säga dataspel. Bägge könen spelar ju mot varann hela tiden. Och tjejer kan spela där utan att någon tittar och pressar de.

Men inga tjejer orkar lägga tid på det då spel anses vara "barnsligt". Hellre sitta framför tv eller facebook...
Därför är många tjejer som spelar dataspel dåliga. De lägger inte så mycket hjärta och själ på det. Då blir de helt enkelt sämre än männen.

Har också för mig att könen kan tävla mot varandra i bågskytte. Men jag kanske har fel där...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in