Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 04:12
  #1
Medlem
Mendees avatar
Någon här som har erfarenhet av Movant och deras yrkesutbildningar i Göteborg inom Bygg och Anläggning, och då specifikt utbildningarna till Golvläggare, Plattsättare, Ventilationsplåtslagare och VVS-montör, och som kan tänka sig att beskriva hur ni upplevde utbildningen?
Citera
2017-04-19, 09:55
  #2
Medlem
funktioners avatar
Alla lärare är väldigt kompetenta och hjälpsamma, det enda som kommer krävas av dig är att du visar INTRESSE för ditt yrkesval och därefter har du alla möjligheter i världen att lära dig yrkets praktiska moment för att kunna slussas ut på arbetsmarknaden!

Tråkigt nog så florerar det av ointresserade och kriminella dårar och liknande skräp där som går dit "för att de måste".. För att kunna lyfta något slags bidrag kan man ju anta.
Det är helt upp till dig vad du får ut av utbildningen i och med att ALLA förutsättningar för en finfin kompetens erbjuds där! Min erfarenhet är att det går köra "snabbt in, snabbt ut" där för att plocka med sig relevant kunskap inför arbetet. På så vis slipper du umgås för mycket med packet som hänger där.

Har sett flera duktiga killar som genomgått utbildningen snabbt och direkt efter erbjudits praktik och senare fastanställning på stora byggföretag. Detta är grabbar som haft ett intresse för yrket.
Har även sett muppar som gått där i många månader och inte lärt sig ett dyft ännu.

Åt dit och hälsa på vetja!!
Citera
2017-04-19, 10:08
  #3
Medlem
Mendees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Alla lärare är väldigt kompetenta och hjälpsamma, det enda som kommer krävas av dig är att du visar INTRESSE för ditt yrkesval och därefter har du alla möjligheter i världen att lära dig yrkets praktiska moment för att kunna slussas ut på arbetsmarknaden!

Tråkigt nog så florerar det av ointresserade och kriminella dårar och liknande skräp där som går dit "för att de måste".. För att kunna lyfta något slags bidrag kan man ju anta.
Det är helt upp till dig vad du får ut av utbildningen i och med att ALLA förutsättningar för en finfin kompetens erbjuds där! Min erfarenhet är att det går köra "snabbt in, snabbt ut" där för att plocka med sig relevant kunskap inför arbetet. På så vis slipper du umgås för mycket med packet som hänger där.

Har sett flera duktiga killar som genomgått utbildningen snabbt och direkt efter erbjudits praktik och senare fastanställning på stora byggföretag. Detta är grabbar som haft ett intresse för yrket.
Har även sett muppar som gått där i många månader och inte lärt sig ett dyft ännu.

Åt dit och hälsa på vetja!!

Är din erfarenhet som elev eller lärare? Om du var elev, vilken utbildning valde du och fick du anställning efter utbildningen? Fick du anställning på praktikplatsen? Vet du vilka företag som man praktiserar på?
Citera
2017-04-20, 19:40
  #4
Medlem
Också nyfiken på hur Movant är, speciellt i Göteborg.
Citera
2017-04-21, 11:13
  #5
Medlem
Går du VVS-montör så får du åka till Varberg under 6 veckor för att göra din svetsning och APL får ni leta själv. Movant är värdelösa utbildare!
__________________
Senast redigerad av iloveteengirls 2017-04-21 kl. 11:57.
Citera
2023-07-10, 16:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveteengirls
Går du VVS-montör så får du åka till Varberg under 6 veckor för att göra din svetsning och APL får ni leta själv. Movant är värdelösa utbildare!

Movant göteborg elcykelutbildning är inget o ha. Man kan lika gärna skruva på vanliga cyklar hemma för man får inte skruva några elcyklar. Ledninge lovade o lovade bättre verktyg, elcyklar fast det hände inget. Rektorn snackar bar skit o lärarna vet inget om elcyklar.
Citera
2023-10-21, 00:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tooongt
Movant göteborg elcykelutbildning är inget o ha. Man kan lika gärna skruva på vanliga cyklar hemma för man får inte skruva några elcyklar. Ledninge lovade o lovade bättre verktyg, elcyklar fast det hände inget. Rektorn snackar bar skit o lärarna vet inget om elcyklar.

Jaha ? Du fick ingen praktik ? oftast är det ju praktiken som är den viktiga delen och den ska ska köra stenhårt på.

jag såg den utbildningen lite hastigt och tänkte att det där måste ju vara framtiden men tänkte senare att man lika gärna kan gå bilmek i stället, då klarar man nog av att meka både med bil och cykel typ.

Sen kom jag på att nä fan det är smutsigt och lågt betalt som jag skiter i det.


Jag pratade med en gubbe som gick blimeken där som just vart på praktik. Nä fan allså, bilarna stodpå rad, när man var färdig med den första så var det bara att snabbt hoppa på nästa men jag är för gammal och redan för sliten på grund av det man jobbat med förut så jag vet att jag kommer aldrig orka jobba så något mer men ändå har man lurat hit mig sa gubben.
Citera
2023-10-21, 00:20
  #8
Medlem
pratade med en ung kille som lärt sig till snickare på Movant i Göteborg.

Det var en stor hög såna typer totalt odugliga losers som lekte och flamsade genom dagarna.

Det var ett litet gäng som var intresserade, en var för kort och alldeles för klen det märkes direkt när han kom ut på praktik. Nån till intresserad men för dum eller något sånt.

Det var bara den här killen av ett stort gäng som allså blev snickare och blev anställd som lärling.

Den utbildningen funkar men allt är upp till en själv, Det gäller att vara i god tid, vara i gott skick fysik. Kan man inte göra typ femton armhävningar och en massa andra övningar och springa några kilometer så ska man fan inte ens ge sig på vissa av dom där utbildningarna.

Självklart så bör man ha B körkort.
Citera
2023-10-21, 00:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Alla lärare är väldigt kompetenta och hjälpsamma, det enda som kommer krävas av dig är att du visar INTRESSE för ditt yrkesval och därefter har du alla möjligheter i världen att lära dig yrkets praktiska moment för att kunna slussas ut på arbetsmarknaden!

Tråkigt nog så florerar det av ointresserade och kriminella dårar och liknande skräp där som går dit "för att de måste".. För att kunna lyfta något slags bidrag kan man ju anta.
Det är helt upp till dig vad du får ut av utbildningen i och med att ALLA förutsättningar för en finfin kompetens erbjuds där! Min erfarenhet är att det går köra "snabbt in, snabbt ut" där för att plocka med sig relevant kunskap inför arbetet. På så vis slipper du umgås för mycket med packet som hänger där.

Har sett flera duktiga killar som genomgått utbildningen snabbt och direkt efter erbjudits praktik och senare fastanställning på stora byggföretag. Detta är grabbar som haft ett intresse för yrket.
Har även sett muppar som gått där i många månader och inte lärt sig ett dyft ännu.

Åt dit och hälsa på vetja!!

Jag har valt IT i stället och där gjorde man klart redan på besök att man ställer krav och kontrollerar varje dag vad man faktiskt gör och klarar man inte en viss mängd så har man möten och ser vad skolan kan hjälpa till med, fixar man inte det så åker man ut.

Så borde det vara på alla utbildningar i alla fall lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback