Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-04-27, 00:02
  #73
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Källa: SvT-Text.

Jaha, vad ska vi nu klaga på?

Självklart måste vi nu all klaga på att video granskning äntligen införs

Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Videogranskning är ett stort steg mot fotbollens slutgiltiga död. Jag håller med TS.

Vad händer när Tyskland avgör VM-finalen efter ett misstänkt offsidemål som räddas av videogranskningen i 93e minuten, efter att ha fått ett inkast 10 sekunder tidigare som motståndarna egentligen skulle haft? Kanske nekas motståndarna en straff i 94e som med videogranskning hade varit solklar.

Jo, det ska jag tala om. Man kommer börja granska mer och mer och matcherna kommer bli ett helvete att genomlida. Efter några år kommer man börja debattera om att ta bort alla verktyg, även målkameror, för att få fart på sporten igen.

Det hade visst redan börjat
Citera
2017-06-19, 02:46
  #74
Medlem
BarryHeros avatar
Fy fan Confederations Cup är ju helt otittbart med all väntan på olika videobedömningar. Ta bort skiten och låt domarna avgöra när det väl händer. Ser hellre enstaka domarmisstag än detta videotrams.

Chile - Kamerun var ju en travesti.
Citera
2017-06-19, 11:32
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Fy fan Confederations Cup är ju helt otittbart med all väntan på olika videobedömningar. Ta bort skiten och låt domarna avgöra när det väl händer. Ser hellre enstaka domarmisstag än detta videotrams.

Chile - Kamerun var ju en travesti.
Det finns utrymme att effektivisera processen mycket mer. Det borde inte ta mer än 5-10 sekunder för en videodomare att se reprisen och fatta ett beslut. Fattar inte varför det skulle behövas mer tid än så – i så fall är det fel på processen och inte principen.

Om Formel 1-depåer kan bli klara på under 10 sekunder borde fasen en videodomare bli det också.
Citera
2017-06-20, 02:53
  #76
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Konstigt att det inte finns någon global crowsourcad sajt där domarinsatser kan betygsättas av publik och tittare efter varje match. Det känns som att några domare gör misstag efter misstag, men får fortsätta döma (det känns så... jag vet ju inte eftersom det inte finns någon sådan här sajt). Om värdelösa domare skulle betygsättas och få en låg aggregerad rankning på en webbsida med många besökare skulle publiken få ut sin frustration, domarna skulle tvingas till bättring, och kanske till och med avböja att ställa upp i viktiga matcher.

Samtidigt skulle detta hjälpa domare som i allmänhet är bra men råkar ha en dålig dag, eftersom grinig publik kan gå in på sidan och se att killen ifråga brukar döma bra även om det idag inte funkade så bra (människor är flockdjur som påverkas av vad andra tycker).

Nu förstår jag att domare kan få positiva röster på grund av fel anledningar, t ex om de felaktigt skulle ge ett stort land en fördel i viktig turnering. Men i slutändan tror jag att detta skulle jämna ut sig.
Citera
2017-09-17, 16:50
  #77
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Angående domarmisstag och videodomare som diskuterats här... Dem har ju använt det nu i några omgångar i italien. Kanske någon mer liga men är bara italien av dem jag följer iallafall. Måste säga att jag verkligen inte gillar det. Många, och oftast ganska långa spelavbrott. Flera situationer där spelare och lag firar vilt för att sen spelet stannar upp i 2-3 minuter och sen bestämmer man sig för att ta tillbaka målet. Konstigt för både spelare och supportrar. Visst man kanske ska ge det tid då det är väldigt tidigt men just nu är det precis som man befarade när videodomare diskuterades. Långa spelavbrott som sänker tempo och stämning i matchen. I nuvarande form är jag inne på TS linje. Domarmisstagen hör till. Iallafall tills man hittat ett bättre system.

Eller hur uppfattar ni andra VAR så här långt (Video assistant referee)?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback