Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 02:42
  #1
Medlem
AR15s avatar
Hej nu är det så att jag har bestämt mig att åka till hemlandet och göra militärtjänstgöring. Perioden är 2 år vem bör man kontakta här i sverige för att åka så slipper man problem när man är tillbaka.
Citera
2017-04-21, 20:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AR15
Hej nu är det så att jag har bestämt mig att åka till hemlandet och göra militärtjänstgöring. Perioden är 2 år vem bör man kontakta här i sverige för att åka så slipper man problem när man är tillbaka.

Ingen. Det finns inget förbud mot militärtjänstgöring om det är en statlig militär. Det är miliser som svenska myndigheter ogillar l.
Citera
2017-04-21, 20:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AR15
Hej nu är det så att jag har bestämt mig att åka till hemlandet och göra militärtjänstgöring. Perioden är 2 år vem bör man kontakta här i sverige för att åka så slipper man problem när man är tillbaka.
Du kan ju maila säpo om du vill vara säker. Men som sagt inte olagligt
Citera
2017-04-21, 21:17
  #4
Medlem
Säpo har inget med detta att göra.
Vilket land gäller det??
Citera
2017-04-21, 22:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Säpo har inget med detta att göra.
Vilket land gäller det??
Jo självklart har SÄPO med det att göra, om dom därimot bryr sig är en annan sak.
Citera
2017-04-22, 05:43
  #6
Medlem
AR15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Säpo har inget med detta att göra.
Vilket land gäller det??

Irakiska Armen ska införa Värnplikt år 2018 så jag tänkte göra den längden är på 2 år jag tänkte ifall man kunde kontakta någon myndighet i sverige så de vet att man är där
Citera
2017-04-23, 00:58
  #7
Medlem
AR15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrb1996
Jo självklart har SÄPO med det att göra, om dom därimot bryr sig är en annan sak.


är det inte skatteverket som har koll på bokföringar och annat skit så jag gissar på att de dem man ska kontakta?
Citera
2017-04-23, 10:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AR15
är det inte skatteverket som har koll på bokföringar och annat skit så jag gissar på att de dem man ska kontakta?
Helt korrekt. Tänkte frågan mer var riktad mot det militära/säkerhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback