Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 02:28
  #1
Medlem
Hallå Flashback!

Jag har sett en del på nätet t.ex. på Jon Olssons vlog att det finns innehåll för att göra om en Douchebag Hugger 30L till en kameraväska (Exempel-bild här: http://imgur.com/2ttRh4f )

Någon som vet vart jag kan hitta detta? Helst i sverige så man slipper betala dyr tull/frakt osv.
Citera
2017-04-19, 02:57
  #2
Medlem
Detta vore intressant att göra, blev också nyfiken. Dessvärre har jag inget svar på din fråga.
Citera
2017-04-19, 17:50
  #3
Medlem
Varför bygga om en väska när det finns kameraryggsäckar som är mer genomtänkta? Öppning i ryggen, regnskydd, inredning mm samt säkerligen lite stryktåligare.
Kostnaden för inredning tillkommer om du ska göra en egen.
Citera
2017-04-22, 22:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manssaft
Varför bygga om en väska när det finns kameraryggsäckar som är mer genomtänkta? Öppning i ryggen, regnskydd, inredning mm samt säkerligen lite stryktåligare.
Kostnaden för inredning tillkommer om du ska göra en egen.

För jag tycker alla kameraryggsäckar ser ut som skit.
Citera
2017-04-23, 12:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flooberg
För jag tycker alla kameraryggsäckar ser ut som skit.

Haha, ja Douchebagryggan är grymt mycket snyggare och diskretare än de flesta fotoryggsäckar jag sett.
Citera
2017-04-23, 12:48
  #6
Medlem
MrEchozs avatar
Köp inredning till db?
Citera
2017-04-25, 22:29
  #7
Moderator
rotadents avatar
Beroende på hur mycket plats du behöver så finns andra lösningar. Jag köpte en Crumpler Haven som jag tycker är väldigt smidig, går att få ned i de flesta väskor och fanns åtminstone jag köpte i olika storlekar beroende på behov och vilken storlek det är på väskan som du tänker proppa ned den i.
Största fördelen för mig var nästan att den inte tar upp hela väskan, samt att jag kunde lyfta ut alla kameragrejorna enkelt och sen proppa ned dem igen när jag skulle ut nästa gång. Avskyr kameraväskor som bara har plats för kamerautrustning, jag vill ha plats för lite andra grejer också.

Dessutom är inte Haven särskilt dyr. Jag köpte min i New York, men Crumpler säljs i massor av svenska butiker så de borde antingen ha den eller kunna ta in den.

https://www.crumpler.com/au/haven-m/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback