Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 00:20
  #1
Medlem
fiskgets avatar
Hejhej.

Jag har ett problem, jag äter alldeles för mycket skräp-/snabbmat och för lite mat varje dag. Detta gör jag enbart för att det är enkelt och går snabbt, att laga mat tycker jag är fruktansvärt tråkigt och har verkligen inte tålamod för det. Finns det någon enkel rätt att göra som går snabbt, är nyttigt och rikt på protein och järn som passar min livsstil?
I nu läget ser min dag ut så här:
  • 10:00-11:00 Vaknar
  • 12:30-13:00 Åker till jobbet. Ca 2 dagar i veckan så stannar jag på macken och köper en macka till frukost. Resten av dagarna äter jag ej frukost.
  • 13:00-22:00 Jobbar. Under denna tid äter jag inget alls förutom godis eller glass. Jobbar som chaufför så har inte tillgång till mikro eller dylikt.
  • 22:30-23:00 Köper mat på McDonald's, Max eller Burger King. Ibland händer det att jag köper sallad från en salladsbar.
  • 02:00 Går till sängs.

Att jag inte lagar mat när jag kommer är ofta för man är mycket hungrig och/eller för seg för att laga mat. Dessutom som jag skrev innan tycker jag det är tråkigt att laga mat.
Finns det någon mat som man kan laga kanske på söndagen så man kan ha det resten av veckan? Jag är inte så kinkig om att det smakar bra, det kan t.o.m vara samma rätt hela veckan. Det spelar inte mig någon roll.

Denna livsstil jag lever nu börjar visa sina spår. Märker att jag börja bli tunnhårig, vilket för mig är en katastrof då mitt hår är det bästa jag har.
Hjälp!
Citera
2017-04-19, 01:18
  #2
Medlem
Kör ett långkok eller två per vecka då? Rekommenderar en crock pot. Du kastar ned skiten du vill ha och ställer timern.

I värsta fall kan du kasta i lite random skit du vill ha innan du drar till jobbet och kommer hem till maten som väntar på dig. När timern går ut så går den igång på upphettning enbart, inte direkt så att maten blir förstörd.

Rekommenderar

https://www.reddit.com/r/frugal/
https://www.reddit.com/r/slowcooking/

Se och lär: