Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 21:42
  #85
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
5 gram har räckt för mig i 3 veckor+. Jag kan mecka en med 0.6-0.7 gram och sen röka samma gås tre dagar framöver och bli hur stuk som helst.

hahahaha! Det var som fan. Lär fråga, hur länge har du rökt?
Jag dödar gåsen jag tänt, finns inte med på världskartan att en femma räcker över en vecka om jag ska röka varje dag.

1-2g varje dag , ska jag vara extra ekonomisk så röker jag bara på morgon & kväll. 0,5 i varje spliff, 1g per dag.

1hg röks upp alltså på max 100dagar. Men sitter jag på så mycket så brukar det inte sluta med att jag är ekonomisk.. sitter och puffar all day long. Ibland kan man sakna tiden man bodde med sina föräldrar, då var man iaf begränsad.
Citera
2017-05-21, 01:24
  #86
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
hahahaha! Det var som fan. Lär fråga, hur länge har du rökt?
Jag dödar gåsen jag tänt, finns inte med på världskartan att en femma räcker över en vecka om jag ska röka varje dag.

1-2g varje dag , ska jag vara extra ekonomisk så röker jag bara på morgon & kväll. 0,5 i varje spliff, 1g per dag.

1hg röks upp alltså på max 100dagar. Men sitter jag på så mycket så brukar det inte sluta med att jag är ekonomisk.. sitter och puffar all day long. Ibland kan man sakna tiden man bodde med sina föräldrar, då var man iaf begränsad.

Haha. Jag rökte en halva varje dag i en lång period men sen tog jag ett uppehåll på 2 år och nu är jag tillbaka med noll tollerans, vilket jag gillar då jag spar mycket pengar
Citera
2017-05-23, 20:53
  #87
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Ser att vi har många helg- och smårökare här i tråden.

100g potent grönt räcker ungefär 50-60 dagar för mig, medicinskt bruk.

I Kanada och flera delstater i USA är detta småpotatis. Där finns folk som röker 30-40 2grams-jointar varje dag.
Citera
2018-10-29, 08:33
  #88
Medlem
tjackknugens avatar
100G grönt räcker 40-50dagar, röker bara rent gräs då inge tobak.
100G brunt räcker 40-50 dagar med, meckar i mellan 0,3-0,5.

Röker i princip från morgon till kväll.
Citera
2018-10-29, 13:22
  #89
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Det skulle räcka i flera år. Microdoserar varje dag <3
Citera
2018-10-30, 07:01
  #90
Medlem
När jag är på det humöret att man köper heggen så har det alltid varit perioder med mycket röka.

Då räcker det väl någon vecka.
Citera
2018-10-30, 22:54
  #91
Medlem
Om jag har mycket gräs då röker jag väldigt mycket. Som exempel efter en skörd. 100g kan gå på en vecka.

Har jag däremot 20g förhålla mig med kan det räcka två månader.
Citera
2018-10-31, 05:23
  #92
Medlem
mr2cools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knockaround
Om jag har mycket gräs då röker jag väldigt mycket. Som exempel efter en skörd. 100g kan gå på en vecka.

Har jag däremot 20g förhålla mig med kan det räcka två månader.


Det är lite samma för mig, har man mycket skiter man i drar i sig holk efter holk, gör allt för stora osv.Köper man dock en mindre mängd som en femma eller så (det var längesen. tack internet) Så kan det hålla allt från 1dag till 4 veckor, det beror på.
Just nu kör jag 20g hash / 2½ vecka cirka.Så 100g 5 veckor drygt mvh
Citera
2018-11-05, 18:51
  #93
Medlem
När jag rökte som mest och köpte heggen tog dom slut på ca 2 månader.
Citera
2018-11-05, 19:47
  #94
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr2cool
Det är lite samma för mig, har man mycket skiter man i drar i sig holk efter holk, gör allt för stora osv.Köper man dock en mindre mängd som en femma eller så (det var längesen. tack internet) Så kan det hålla allt från 1dag till 4 veckor, det beror på.
Just nu kör jag 20g hash / 2½ vecka cirka.Så 100g 5 veckor drygt mvh
Du får 40 gram till 100 gram, tagga ner med rökat vettja.

Sist jag rökte kontinuerligt var det beroende på strain, Godzilla/bra skunk rökte jag runt 1,5g per dag medan med haze kunde en femma gå åt på en dag. Över lag rökte jag nog 3-5 gram om dagen i ett år innan jag lade av helt (halvt, nu helt) - alltså cirka 100g på 25 dagar - köpte alltid på gatan och fy vad dem njöt när man kom tillbaka hela tiden. Hooked på cannabis ska ju vara en myt men kände mig helt paj om jag var utan röka.

I dagsläget så hänger jag inte med några som röker så en kaka skulle räcka väldigt länge. Har lite smul kvar för skojs skull, haft i snusdosa snart två år.
Citera
2018-11-05, 19:51
  #95
Medlem
När jag har ett hegge så brukar det räcka i runt en månad ungefär.(Jag röker mycket)

Det är dock sällan jag har dom mängderna numera.
Citera
2018-11-25, 20:57
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Som rubriken lyder hur länge håller 100 gram brunt eller grönt för dig (ungefär)?
*Kvalité?
*Pipa, papper, bong eller annat rökdon?
*Meckar ni grönt rent eller med tobak eller annat rökbart? Om med tobak/rökbart material, hur mycket grönt?
*Brunt med tobak/rökbart material eller rent i något rökdon? Hur mycket brunt om med tobak/rökbart material?

Sorry om denna inte passar in här, mod får flytta eller ta bort om tråden anses vara skit.
Frågan slog mig nyss då jag tagit paus pga prover, försökt räkna ut hur länge ett hegge räcker för mig om jag röker själv samt bjuder. Men snittar nog på 1-2månader beroende på kvalité, om jag röker solo samt hur mycket min nervsmärta, add, autistiska drag och annan skit är i vägen ( Självmedicinerar ).

Fyll gärna på!
Peace
Standard röka räcker runt en och enhalv månad för mig.

Röker i hemmagjorda pipor en och annan bong ibland och i spliffar såklart.

Om jag meckar spliffar blandar jag alltid med rostad tobak. Om jag röker pipa/bong röker jag alltid rent oavsett om det är brunt eller grönt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback