Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 23:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Vad baserar du detta på?

Vad baserar jag vadå på? Att kvinnor ratar konstiga killar, eller att du är konstig? På A svarar jag min livserfarenhet, på B svarar jag en stark intuition samt dina tidigare inlägg.
Citera
2017-04-18, 23:35
  #14
Avstängd
Du ser väl själv i spegeln om du är ful eller inte?

Alla dina punkter stämmer in på mig också, men jag är jävligt snygg. Det är sannolikt din personlighet som det är fel på.
Citera
2017-04-18, 23:58
  #15
Medlem
Kvinnlig vänskap är långt bättre än ingen kvinnlig något öht. Så har du lätt för att få kvinnliga vänner är även det en bra kvalitet, genom att ha många kvinnliga vänner får man väldigt lätt även manliga vänner (att de dras till dig för att på så sätt få "tillgång" till dina kvinnliga vänner behöver vi inte vara tillräckligt bittra för att erkänna).

Har du många vänner kvinnliga såväl som manliga (som även de har kvinnliga vänner) så får du en väldigt stor mängd kvinnor att försöka med.

en del snubbar, både du och jag gör sig kanske inte så väldans bra på krogen och på nätet, men med vänner så hamnar man ju i andra sociala situationer där du kanske lyckas bättre.
Citera
2017-04-19, 01:04
  #16
Medlem
technoisbests avatar
Vi vet ju inte hur du ser ut och vi känner inte dig, så det blir lite svårt att ge konstruktiv kritik. Om du verkligen är ful så kanske plastikkirurgi/fillers-behandlingar kan vara ett alternativ? Men som andra sa, utstrålning och självsäkerhet är mycket viktigt för att attrahera sliddjur. Jag tycker dock inte att du ska anamma en viss personlighet för att tjejer gillar det. Dom märker sånt. Var den du vill vara för att du är den som är den som är den. Hänger du med?
Citera
2017-04-19, 05:30
  #17
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Har testat med tjejer som är typ 6r också. Samma svar där tyvärr...
Skrapa ihop en hacka och bege dig till Thailand....
Citera
2017-04-19, 07:31
  #18
Medlem
SarahWhites avatar
Jag tror inte du är så ful som du påstår!! Det har säkert med att göra vilka typer av energier du utstrålar. Det du känner inombords speglas utåt. Om du osar osäkerhet märks det direkt och är väldigt bortstötande. När vi ser dig tolkar vi direkt hur du uppfattas/är/bär dig själv. Det råkar bara vara så att "snygga" killar har en större tendens att vara bekväma i sig själva. Jag skriver med fnuttar för att det är subjektivt.

Varför ska du ragga på krogen och på dansgolv förresten? Det är bara dumt. Du behöver självförtroende och självkänsla!!
Citera
2017-04-19, 10:33
  #19
Medlem
kordens avatar
Börja dejta tjejer som du tycker är fula som stryk och jobba dig uppåt i "poäng skalan"
Citera
2017-04-19, 12:44
  #20
Medlem
TheChains avatar
TS, nu vet jag inte hur pass ful du är, men något du måste lära dig som kommer ge dig en edge mot många andra dudes är att utseende-faktorn på män är en pusselbit av många i vad som attraherar kvinnor och inte den enda faktorn på långa vägar. Har man fördelaktigt utseende kan man spela det kortet starkt, annars tjänar man på att förbättra vad som förbättras kan med utseende (utan dyra operationer, utan basala saker som du kan fixa) och sen därefter fokusera på annat. Kvinnor bedömer mäns attraktivitet mycket utifrån position i social hierarki och hur det framstår som att hans potential är att klättra i hierarkin. Ambition, självsäkerhet och liknade egenskaper har mycket att säga.

Självförtroende bygger man genom kompetens. När man är duktig på något belönas man med självförtroende. Så, i det här fallet handlar det om att lära sig vad som funkar med brudar. Med tanke på att beteendet och attityden har mycket att säga och är lättare att ändra än fysiskt utseende, är det det som måste fokuseras på i första hand. Agera regelbundet med mod mot sina mål hjälper även med självförtroendet. Stå framför spegeln och intala sig att man ser bra ut kan funka för någon som redan "vet" att han ser bra ut för att boosta självförtroendet, som har massa subjektiva "bevis" via erfarenhet och social feedback att så är fallet, men när man "VET" att man är ful funkar det sällan bra och kan till och med få negativ effekt.

Angående utseende kan man inte göra något åt sina biologiska grundförutsättningar, men man kan göra något åt hur man klär sig. Första intrycket kan manipuleras genom att vara mer välklädd än andra män -> indikerar social medvetenhet -> status. Sen långsiktigt kan såklart fettförbränning och muskelbyggning vara fördelaktigt.
Citera
2017-04-19, 13:04
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag är en kille på 20 år och jag är ful. Jag vet att jag är ful, enligt följande punkter:

-När tjejer ser mig på stan, så vänder de blicken direkt. Ibland kan de till och med göra en sån där rynkande grimas, som man gör när man ser nåt fult, ni vet.

-På tinder är jag aktiv, men har fått 5-7 matchningar. Samtliga svarar inte heller när jag skriver till dem.

-Väldigt få gillar mina profilbilder på Facebook, endast familj, barndomsvänner osv. men nästan aldrig några snygga tjejer.

-Blir rådissad även när jag är ute på krogen. I en stor nattklubb där det var fullt med folk en gång, såg jag hur andra killar gick fram till tjejer och började dansa direkt. När jag försökte med samma sak, så sprang de ifrån mig.

Har testat det mesta utan resultat... krogen, tinder, föreningar, byta stil. Men så fort jag tar kontakt med tjejer så kan de endast erbjuda vänskap och inget mer.

Ibland undrar jag hur fan bekanta kan tycka att jag är stilig, när det knappast visats för mig?

Är jag verkligen chanslös som ful? Det känns som om man kommer leva ensam pga det yttre.

Grabben oroa dig inte med tiden löser de sig för dig bara idioti att delta i poäng tävlingar leder ingen vart för eller senare förlorar man än då även de på toppen faller till sist de är ju utbytbara i de systemet kommer alltid någon bättre än de som är högst upp. Förmodligen har du större chans om du inte deltar i poängspelet
Citera
2017-04-19, 13:26
  #22
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Ditt sätt att resonera med poäng hit och dit är idiotiskt. Prova om du kan skaffa dig en tjejkompis nån du umgås med utan att ha sex med henne.

Dina problem sitter förmodligen inne i ditt huvud inte i ditt utseende.
Citera
2017-04-19, 13:37
  #23
Medlem
Det som räknas mest är inte utseendet, det är hur du förhåller dig till allt och dig själv. En person som inte hör till de utseendemässigt vackraste men som ändå nått all möjlig framgång pga. sin personlighet är CaseyNeistat. Kolla hans vloggar på youtube och inspireras. Se denna film; https://www.youtube.com/watch?v=jG7dSXcfVqE 0.50 - You're not pretty enough...
Citera
2017-04-19, 14:03
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Vi vet ju inte hur du ser ut och vi känner inte dig, så det blir lite svårt att ge konstruktiv kritik. Om du verkligen är ful så kanske plastikkirurgi/fillers-behandlingar kan vara ett alternativ? Men som andra sa, utstrålning och självsäkerhet är mycket viktigt för att attrahera sliddjur. Jag tycker dock inte att du ska anamma en viss personlighet för att tjejer gillar det. Dom märker sånt. Var den du vill vara för att du är den som är den som är den. Hänger du med?
Har man en personlighet som ser på tjejer som sliddjur så är man fan inte värd någon mer än en tjej som ser på killar som kukdjur.
__________________
Senast redigerad av lacrima 2017-04-19 kl. 14:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback