Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 22:17
  #1
Medlem
Hej,

Jag köpte en ny tv i november 2015, modellen heter lg-55UF840V.
För några dagar sen började tv:n flimra till lite då och då. Idag så har den givit up helt och visar bara brus (ljudet fungerar dock fint). Nu till det konstiga - alla menyer, exempelvis inställningar visas på skärmen. Jag kan använda appar som Spotify utan problem, jag kan gå in på Netflix men så fort jag sätter igång någon film eller serie så blir det bara brus på skärmen igen. Jag testade att streama en serie genom webbläsaren men i rutan för mediespelaren så visas också där bara brus.

Någon som vet vad felet kan bero på eller om man har någon chans att reklamera fast att garantin gick ut för några månader sen? Känns surt att behöva köpa en tv :/
Citera
2017-04-18, 22:29
  #2
Medlem
Sn0o0oZs avatar
funkar usb/hdmi?
Citera
2017-04-18, 22:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
funkar usb/hdmi?
Nej, samma sak där :S
Citera
2017-04-18, 22:34
  #4
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Askalot
Nej, samma sak där :S

låter som att tvn är skrot.
Citera
2017-04-18, 23:57
  #5
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Askalot
Någon som vet vad felet kan bero på eller om man har någon chans att reklamera fast att garantin gick ut för några månader sen?
Du har alltid tre års reklamationsrätt, dock åligger det dig som konsument att påvisa att produkten har ett "medfött" funktionsfel, efter att garantitiden har gått ut.

Men så gott som alla återförsäljare lämnar ju två års garanti på elektronikprodukter, så kolla vad som står på kvittot. Du har gott om tid fram till november 2017, i sådant fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback