Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 20:04
  #1
Medlem
Relentless666s avatar
Hej!

Det är så att jag tänkte koppla min nya dator till min TV. Det står på datorn HDMI och den har ett uttag, fast det är en plastbit.

Ska man pilla bort plastbiten på något sätt, eller har min dator inte alls ett HDMI uttag? Jag är inte så bra på sånt här så förvirring råder.

Kan/ska man pilla bort plasten? Eller går det ens?
Citera
2017-04-18, 20:08
  #2
Medlem
minponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Hej!

Det är så att jag tänkte koppla min nya dator till min TV. Det står på datorn HDMI och den har ett uttag, fast det är en plastbit.

Ska man pilla bort plastbiten på något sätt, eller har min dator inte alls ett HDMI uttag? Jag är inte så bra på sånt här så förvirring råder.

Kan/ska man pilla bort plasten? Eller går det ens?
¨pilla bort den men antar att du inte har ett uttag .
koppla i en vga kabel i tv en om du inte har uttag funkar lika bra . dock får du inget ljud överföring med vga som du får med hdmi .
Citera
2017-04-18, 20:13
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kan sitta plastskydd från fabrik på bla grafikkort och kablar, är du osäker fotografera och lägg upp bilden på www.tinypic.com och posta länk
Citera
2017-04-18, 20:52
  #4
Medlem
Relentless666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan sitta plastskydd från fabrik på bla grafikkort och kablar, är du osäker fotografera och lägg upp bilden på www.tinypic.com och posta länk


Ok tack, här är ett foto på hur HDMI uttaget ser ut.



http://i67.tinypic.com/314cs2a.jpg
Citera
2017-04-18, 21:01
  #5
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Ok tack, här är ett foto på hur HDMI uttaget ser ut.



http://i67.tinypic.com/314cs2a.jpg


Den där ska du nog kunna pilla bort, men kan ju vara så att den är pluggad av en anledning, t.ex. att sitter ett PCI-E baserat grafikkort i och processorn inte har integrerad grafik?

Vad har du för processor?
Citera
2017-04-18, 21:50
  #6
Medlem
Relentless666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Den där ska du nog kunna pilla bort, men kan ju vara så att den är pluggad av en anledning, t.ex. att sitter ett PCI-E baserat grafikkort i och processorn inte har integrerad grafik?

Vad har du för processor?

Intel Core 17. Jag har ingen aning som sagt. Är inte så bevandrad när det gäller datorer tyvärr, ATI Radeon är allt jag vet. Men det står HDMI på datorn, då borde väl det väl kunna användas?
Citera
2017-04-18, 21:56
  #7
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Om inte det finns ett annat HDMI-uttag på baksidan av datorn (på ett grafikkort) så borde det bara vara att dra ut plastbiten och koppla in. Det är bara att testa, inget farligt kan hända.
Citera
2017-04-19, 02:02
  #8
Medlem
dobbelinas avatar
Är ni blinda?
HDMI uttaget är ju precis bredvid den upp och ner vända texten IMDH
Citera
2017-04-19, 02:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Är ni blinda?
HDMI uttaget är ju precis bredvid den upp och ner vända texten IMDH

Tror alla ser det(?) TS nojar över att det sitter en plastbit i uttaget
Citera
2017-05-12, 16:35
  #10
Medlem
minponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Ok tack, här är ett foto på hur HDMI uttaget ser ut.



http://i67.tinypic.com/314cs2a.jpg

ser ut som någon glömt ta bort plast biten när dom montera moderkortet
Citera
2017-05-12, 17:54
  #11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Hej!

Det är så att jag tänkte koppla min nya dator till min TV. Det står på datorn HDMI och den har ett uttag, fast det är en plastbit.

Ska man pilla bort plastbiten på något sätt, eller har min dator inte alls ett HDMI uttag? Jag är inte så bra på sånt här så förvirring råder.

Kan/ska man pilla bort plasten? Eller går det ens?

Men vad står det i manualen eller i specificationen för datorn? Står det att det ska fionnas HDMI. Det kan vara en snikmodell där de sparat någon krona på att inte ha HDMI på denna modellen.
Vad heter datorn?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback