Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 19:53
  #1
Medlem
standardsvars avatar
Som hemlös har man inte råd att ansluta sig till en boxningsklubb och hamra på säcken. Utan man tvingas träna boxning i diverse miljöer där det finns en vägg att tillgå.

Egentligen så är det bara två knogar på varje hand som träffar ytan man slår emot. Nämligen långfinger- och ringfinger-knogen på respektive hand. (för mig åtminstone)

Brukar sätta ett vanligt plåster på den knoge som blöder mest, men jag kan ändock enbart boxas i fullt tempo i några minuter efter att knogen börjar blöda, innan smärtan tvingar mig att sluta. Hur kan man göra för att mentalt ta sig förbi den biten? För handen med minst trasiga knogar klarar jag av att dela ut fler slag med.
Citera
2017-04-18, 20:03
  #2
Medlem
-Zex-s avatar
Gör en boxningssäck? Hitta en soppåse (svart) och fyll med diverse kastade kläder och sånt skit. Sen är det bara att hänga upp den nånstans och slå!
Citera
2017-04-18, 20:04
  #3
Medlem
sonofnatures avatar
I boxning använder du handskar. Så varför behöver du lära dig att fortsätta Slå om knogarna blöder?

Sen kan la du köpa vantar på ica för typ 10-30 kr å sätta på lite silvertejp . Så har du ett par ok handskar !!
Citera
2017-04-18, 20:10
  #4
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
I boxning använder du handskar. Så varför behöver du lära dig att fortsätta Slå om knogarna blöder?

Sen kan la du köpa vantar på ica för typ 10-30 kr å sätta på lite silvertejp . Så har du ett par ok handskar !!
All boxning är inte sanktionerad. Alla kan inte ha det som hobby, eller ens få gå med i en boxningsklubb. Vilket sätter begränsningar.
Utvecklar jag inte min boxning trots avsaknad av utrustning så hamnar jag direkt i underläge.
Citera
2017-04-18, 20:23
  #5
Medlem
Finns noll skäl att slå av huden på knogarna. Ha handskar på ditt jävla jon. Det tar sjukt lång tid att läka huden över knogarna och det svider så inihelvete när dom är skinnflådda. Till vilken nytta? Fattar inte hur du tänker riktigt. Det är inte tufft eller macho, bara korkat. Finns tunna säckhandskar.
Citera
2017-04-18, 20:50
  #6
Medlem
DarkOceans avatar
Ett par handskar borde du väl ha råd med?
Citera
2017-04-18, 20:53
  #7
Avstängd
Du måste slå väldigt löst om du kan gå lös på en vägg utan att bryta benen i handen.
Citera
2017-04-18, 21:03
  #8
Medlem
Gå till någon MMA-klubb. Förklara att du inte har några cash men att du kan tvätta mattor och lokal mot gratis medlemskap.

Om du är skön och klubbägaren har hjärtat på rätt ställe kan det fungera.

Att slå säck är dock inte allt. Man spär bara på dåliga tendenser för att slå hårdare om man bara nöter säck 24/7. Hitta någon annan person o sparras med.
Citera
2017-04-18, 22:55
  #9
Medlem
dstructs avatar
Måste vara bättre att skuggboxa än att förstöra sina händer mot en vägg.

Jag hade säck hemma när jag var yngre som jag brukade träna på ibland. Hamnade i ett slagsmål där jag knockade en kille med ett slag.. problemet var bara att jag aldrig tänkt på det här med att det är skillnad på hårdhet när det gäller ett huvud och en boxningssäck. Fick gå med en invalid gipsad hand i någon månad efter det.. Hamnar man i ett riktigt slagsmål så är det nog bäst att slå med handflatorna.. även om det låter gay så kan man lät knocka någon med det.

Tror aldrig man kan härda knogar eller handleder för att kunna slå riktigt hårt, eller? Som med smalbenen som thailändarna gör, står och sparkar mot en järnstolpe typ.
Citera
2017-04-19, 15:10
  #10
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Måste vara bättre att skuggboxa än att förstöra sina händer mot en vägg.

Jag hade säck hemma när jag var yngre som jag brukade träna på ibland. Hamnade i ett slagsmål där jag knockade en kille med ett slag.. problemet var bara att jag aldrig tänkt på det här med att det är skillnad på hårdhet när det gäller ett huvud och en boxningssäck. Fick gå med en invalid gipsad hand i någon månad efter det.. Hamnar man i ett riktigt slagsmål så är det nog bäst att slå med handflatorna.. även om det låter gay så kan man lät knocka någon med det.

Tror aldrig man kan härda knogar eller handleder för att kunna slå riktigt hårt, eller? Som med smalbenen som thailändarna gör, står och sparkar mot en järnstolpe typ.
Vid bareknuckel-fighting så har man ett begränsat utrymme att slå mot ifall man siktar på ansiktet.
Tänk dig en trekant med spetsen över näsan och sidorna ner längs käkbenen och botten vid hakan.
Slår du någon i pannan med bara händer så går du förlorande ur den striden.

Det går att härda händer och handleder genom att systematiskt öka belastningen. Det bildas mikrofrakturer som ökar bendensiteten. Ifall du har sett röntgenbild på ett läkt benbrott så syns det tydligt att det är förstärkt där brottsytan har varit.

Men man måste öka intensiteten långsamt över tid.
Citera
2017-04-19, 16:06
  #11
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollontrasten
Du måste slå väldigt löst om du kan gå lös på en vägg utan att bryta benen i handen.
https://www.youtube.com/watch?v=Ar3Ex-5kzMs
klicka fram till 7:26

Jag som väger uppskattningsvis 100kg mer borde klara av det där. Men en blodig knoge stoppar mig, men det borde inte vara omöjligt att ta sig över tröskeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback